Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

maandag 18 september 2017

Over Zweedse woorden ontcijferen, een lijdend voorwerp (ik) en een 8-daagse leenhond


Op zijn nieuwe fiets, echt een supergaaf ding!
  • De tweede schoolweek zit er ook alweer op. So far so good! 
  • Ik moest afgelopen dinsdag invallen in groep 7 en 8 omdat ik anders uren tekort kom. Dit ga ik 9 dinsdagen doen gedurende het schooljaar. Nou, dat viel qua leerstof wel even tegen. De overstap van groep 1 naar 7/8 is enorm. Ik begon mijn rekeninstructie met: MCDLXIV. Welk jaartal staat hier? Poehee, ik moest wel even diep graven om zelf tot het juiste antwoord te komen. Ook kwam er allerlei andere leerstof aan bod: het onderwerp industriële revolutie (inclusief spinning jenny), grammatica en het zinsontleden met meewerkend voorwerp, lijdend voorwerp ..... ik voelde mezelf een heus lijdend voorwerp, haha. Ach, het was best oké, maar ik heb toch veel liever kleuters.
  • Zaterdagavond had ik een afspraak met mijn vriendinnen van de Pabo. We zouden allemaal wat lekkers in elkaar flansen. Dat was tenminste de bedoeling. Ik ging voor 'appeltaart loempia's' met kaneel. Thabang was mijn grote hulp. Helaas lukte het voor geen meter. De inhoud was goed, maar het loempia-achtige is mislukt. Snel de boel maar in bladerdeeg uit de diepvries gerold, want lekkers weggooien kan natuurlijk niet.  

  • Thabang ging 's avonds mee naar Monique en hij kon dan daar in bed. Bij Monique was er een bijzondere verrassing voor Thabang. Zij was in Lesotho geweest en had voor Thabang een mooi poppetje laten maken! Thabang was helemaal onder de indruk. 
  • De avond was natuurlijk erg gezellig. We hebben zelfs midden in de nacht alvast loodjes getrokken voor Sinterklaas. Toen ik Thabang om 01.30 uur wakker maakte om naar huis te gaan .... had hij wel gehoord hoe hard wij het liedje New York van Alicia Keys hadden opgezet.
  • Oh, oh, oh .... zondagochtend had ik eerlijk gezegd wel een beetje spijt dat ik in een spontane bui Thabang en mijzelf had opgegeven voor: de Ouder-Kindyoga workshop. Met Thabang naar yoga. Is dat wel zo'n goed plan? Kan Thabang zijn rust vinden? Ik werd er in ieder geval van tevoren behoorlijk onrustig van. Maar het was speciaal voor de Vettt mama's dus toch maar relaxte kleding aangetrokken en richting Enschede gegaan. En het was hartstikke leuk: het thema was herfst. We deden spelletjes, masseerden elkaar, bewogen op muziek, we tekenden en het was vooral fijn om samen tijd door te brengen en lol te maken. Thabang vond het net een ietsie pietsie te lang duren, maar verder was het prima.  
  • Thabang zei dat ik echt een vette moeder ben (helaas bedoelt hij een ander soort vet).

  • Er is een soort bug ontstaan bij Outlook, waardoor nu mijn hele emailprogramma in het Zweeds is. Maar best goed te snappen, hoor, dat Zweeds! Sök i Postvak IN, Favorit mappar en alla e-postobjekt.
  • Thabang at op zaterdag tussen de middag 9 bruine boterhammen (8 met kaas en salami en 1 met vlokken). Hij wilde er nog meer, maar ik vond het wel genoeg zo. 
  • Jeeeeej (voor Thabang dan), Hellendoorn rally dit weekend! Dus op zoek naar een goed punt om de voorbijrazende auto's goed te kunnen zien. En dan sta je daar weet ik hoelang in de regen te kijken naar ronkende auto's, pfffff. 
  • Ik had wel een week lang een koortslip. Een hele tube Zovirax hielp helaas niks.
  • Thabang vindt dat ik ook bakkebaarden heb, mijn pony hangt namelijk voor mijn oren ;-)
  • Donderdagavond was het eindelijk zover .... Lola komt!
  • We gaan door weer en wind, we verstaan werkelijk niks meer van de tv (want enorm gesnurk) en we zijn al compleet afgelebberd, maar wat zijn we dolblij met onze 8-daagse leenhond Lola!
  • Het is ook zo'n schatje (de hond), maar Thabang ook .... als ze slaapt dan doet hij snel een dekentje over haar heen. 

  • Zaterdagochtend om 6.00 uur sluipt Thabang mijn slaapkamer binnen: "Mama, mama, mama, zullen we kijken of Lola wakker is?" 
  • Thabang gaat erg goed om met de hond. Ook het uitlaten verloopt prima. En wie mag helaas de drollen opruimen ..... ik (en dan zijn ze nog warm ook, brrr)! 
  • Thabang: Ik weet wat Lola denkt: "Waarom ben ik toch een hond?"
  • Jammer dat nu net deze week mijn stofzuiger er geen zin meer heeft! 
Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten