Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

donderdag 27 juli 2017

Over vastzittende schapen, skelter inspecterende koeien en een mislukte skeelerpoging


  • Sam heeft samen met mijn moeder twee dagen het Pieterpad gelopen. Ze begonnen in Holten en liepen de eerste dag tot Laren. Helaas wel met een omweg van 4 kilometer. Daar sliepen ze in een heerlijke Bed & Breakfast en de volgende dag nog eens 15 kilometer naar Vorden. Wat hebben ze het mooi gehad met z'n tweeën, bijzonder.  
  • De laatste schooldag gingen we met collega's de stad in, we hebben de hele middag op het terras gezeten. De vakantie goed begonnen met cappuccino's, wijn, friet en crêpes met Nutella, mmmm.  
  • Thabang moest even voor een controle naar de tandarts om te kijken of dat allemaal goed is gekomen met die ontsteking die hij laatst had. Nou, dat is nu prima. Helaas blijkt dat zijn gebit heel snel achteruit gaat. Op de foto's kunnen we zien dat hij wel zes gaatjes heeft. Ik dacht even dat ik het napoetsen te snel had losgelaten, maar Thabang poetst wel erg goed volgens de tandarts. Het ligt waarschijnlijk aan het suikergebruik en dan met name het drinken van ranja. Ik mag de ranja wel verstoppen, want hij doet het vaak stiekem zelf in (een boel pure ranja met een scheutje water).
  • Zaterdag wilde Thabang graag even zwemmen in de Regge. 

  • Toen Thabang aan wal kwam, volgde er al snel een invasie koeien. Zij omsingelden onze fiets en skelter. En ze gingen er niet meer weg. Thabang durfde niets meer. En ik ben ook al geen held ;-(
  • Dus we hebben daar nog wel een tijd gestaan, haha. 
  • Thabang had zijn slippers op de zitting van de skelter gelegd, misschien kwamen ze op zijn zweetvoeten af?



  • Thabang had van turnen een vriendjesles. Hij mocht een vriend meenemen. Hij heeft Mylan uit zijn klas meegevraagd. Die wilde dolgraag. Mylan blijkt zo goed, hij mag ook bij de selectie komen. 
  • De laatste turnles stond apenkooi op het programma samen met de selectie van de meisjes, wat een lol (én zweet).   
  • Sam is met z'n vrienden naar de dierentuin geweest. Ze gingen met de trein naar Burgers Zoo. Dat liep niet helemaal volgens plan. Sam had geen identiteitskaart bij zich en daar deden strenge conducteurs meerdere keren behoorlijk moeilijk over. Sam heeft een paspoort, maar dat ga ik hem echt niet meegeven, de chaoot (Ik hoor 'm zo zeggen: "Ik had 'm net nog!"). Volgende keer moet 'ie maar een kopietje meenemen. Ook hadden ze de dierentuin tickets vergeten. Verder wel een hele leuke dag gehad. Vriendje Rik maakt prachtige foto's (http://framedbyrick.webnode.nl).   


  • Thabang was bij de BSO en zij reden een rondje. Toen zag Thabang een schaap vastzitten in het schrikdraad. Thabang heeft hem voorzichtig losgemaakt. HAndig dat Thabang tegen schrikdraad kan.
  • Sam kwam thuis met een prachtig rapport. Hij is officieel bevorderd naar 2 VWO. Er is geen aparte klas gemaakt voor het Technasium en hij komt in ieder geval bij 1 vriendje in de klas. 
  • Ik zou met vriendinnen kanoën by night, maar helaas het was geen lekker weer, dan maar het café in, wat was dat gezellig. 
  • Thabang: je hebt Donald Duck en je hebt Mickey Mouse. Dan zal Goofy wel 'Dog' van de achternaam heten. 
  • Thabang grijpt ook in de vakantie elke gelegenheid om te turnen aan: 
  • Thabang zei: "Als je pech hebt moet je de ehbo bellen, toch?" Nou, je kan beter de anwb bellen.
  • Thabang was verschrikkelijk boos. Maar daar had hij later toch wel spijt van. Even later moest ik boven komen, hij wist zeker dat ik hem dan weer lief zou vinden. Had hij de hele badkamer (zelfs de spiegel en het badkamerkastje) schoongemaakt! De lieverd!  
  • Een dagje mooi weer, dus vertrokken we woensdag naar Het Hulsbeek in Oldenzaal. Daar waren we al zeker zo'n zes jaar niet geweest (Thabang nog nooit). 
  • We hebben ons heerlijk vermaakt: zwemmen, spelen in de waterspeeltuin, met de kabelbaan en je kon er ook skeeleren op de skatebaan. 








  • Als we gaan skeeleren moeten we de volgende keer wel aan de bescherming denken ..... 
  • Ik wilde ook wel even Thabang's nieuwe skeelers proberen. Dat bleek geen goed idee. Na een paar minuten lag ik op mijn snufferd. Jammer dat er allerlei mensen stonden te kijken. 
  • Nu een paar schaafwondjes op mijn knie. 


1 opmerking:

  1. Ouch dat deed bast zeer! Wel goed dat je het gewoon gedaan hebt! Jeetje wat een kerel is Thabang aan het worden! Niks geen klein jongetje meer. En die koeien om jullie fiets en skelter heen, zielig voor jullie maar wat een mooie beesten!

    BeantwoordenVerwijderen