Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 2 juli 2017

Over 1000 bultjes, gesmolten chocola en voortplanting paniek!


  • Het was weer tijd voor de ultieme survival! Vorige week zaterdag ging team Rebelz om 13.21 uur van start in Nijverdal. 
  • Een sportief evenement waarbij je vooral lekker vies mag worden: hoe viezer hoe beter!
  • Vier kilometer rennen, klimmen, klauteren, hangen, glijden en nog veel meer hindernissen die je moet nemen.  
  • Jammer dat het gedurende het hele parcours regende, voor mijn rol als supporter was dat minder leuk. De kinderen hebben daar niks minder lol om. 





  • Het schijnt dat vergeetachtige mensen juist slimme mensen zijn. Bij Sam klopt dat zeker, maar het kan ook zo vreselijk irritant zijn.
  • Nu was hij zijn fietssleutel weer eens kwijt (van een geleende fiets!). Sam: "Uh, in de broekzak misschien? Van de broek die ik gisteren aan had?" Ik: "O, die al in de wasmachine is geweest en nu in de droger zit, bedoel je?" En dat blijkt al snel te kloppen, zucht. 
  • Ik heb een nieuw telefoonabonnement sinds 1 april. Ik ben overgegaan van prépaid naar een abonnement. Ik was er zo blij mee. Alleen heb ik bij deze provider geen bereik in ons huis. Als ik wil bellen moet ik naar buiten, tssst. 
  • Sam maakte voor mij een quiz via Kahoot. Het ging om app-taal. Mwah, ik wist echt lang niet alles.
  • Thabang: "Hey, hier heeft een poep gekoeid!"
  • Ik mag blijven in groep 1. Zo blij mee, weer een jaar safe.  
  • Vrijdagmiddag wilde ik nog even het laatste half uurtje naar buiten met mijn klas. Het is altijd een klus om alle kinderen de jassen te helpen aandoen, op fietsen te zetten en in de rolstoelen vast te maken. Lopen we naar buiten werd er net een wespennest verwijderd op het schoolplein. Dus weer naar binnen, jassen weer uit, van de fietsen aftillen en kinderen weer uit de rolstoel halen. Handige timing weer.  
  • Ik ging laatst om 00.00 uur nog even een plasje plegen, was Sam nog aan het lezen! Woooo, dat is echt veel te laat. Hij zat zo in het verhaal dat hij maar bleef doorlezen. 
  • Heerlijk rondgefietst en geskelterd:
Op de skelter, nu met bordje waar Maserati op staat


Waaghals
  • Sam ziet er zo tegenop en de hele klas ook .... vanaf donderdag biologie over het onderwerp: voortplanting. Paniek, haha!
  • Thabang was zo druk aan het spelen OP mijn vensterbank, wat compleet verboden is. En toen kletterde er een grote zwarte vaas. "Sorry, sorry, sorry, mama. Ik zal het nooit weer doen!"
  • Vervolgens pakt hij uit zichzelf de stofzuiger om de boel op te ruimen. 
  • Blijkbaar heeft hij grote stukken vaas opgezogen want vanaf toen zoog de stofzuiger niks, noppes, nada meer. Nieuwe stofzuigerzak erin gedaan (die ik natuurlijk eerst moest kopen omdat ze op waren).
  • Maar dat hielp allemaal niks. Met een ijzeren staaf kreeg ik uiteindelijk de boosdoener uit de stofzuigslang: er kwam een stappenteller tevoorschijn, had Thabang dat ding opgezogen (hoe dat ding op de grond komt is mij ook een raadsel). Maar gelukkig kan ik nu weer stof zuigen. 
  • Sam had vorige week zaterdag atletiek wedstrijden in Hengelo. Twee keer brons gehaald (van de drie onderdelen) .... een prima score.    
  • Sam: "Mam, kun je nog zo'n doos chocolade voor mij kopen, want ze zijn gesmolten en toen heb ik alles opgegeten."
  • Thabang heeft er al eens eerder last van gehad, maar sinds vorige week heeft Thabang van die hittebultjes/zonneallergie. Wel 1000 stuks! Nu al 9 dagen. Het ziet er niet uit. 
  • Zaterdag was het Afrikafestival ..... we zijn daar elk jaar te vinden. 
  • De eerste paar uurtjes miezerde het nog een beetje, maar de zon maakte dat later goed. Thabang heeft lekker kunnen ravotten met Tsepo, zijn vriendje uit Lesotho (uit hetzelfde tehuis). Lekker Ghanees gegeten, mooie muziek beluisterd, getrommeld op de djembé en hij was gefascineerd door twee grote (nep)giraffen die rond liepen .... hij stalkte ze! 
Hij zit zelfs op het podium





Volgend jaar gaan we zeker weer! 

1 opmerking:

  1. Gefeliciteerd met nog een jaar groep 1! Hopelijk gaan wij ook een keer naar het Afrika festival!

    BeantwoordenVerwijderen