Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 18 juli 2017

Over enorme pijn, 75 liter plas en een vreselijke (leuke) high tea


  • Het was weer eens tijd om met een visnet op pad te gaan. De vangst: alg en een paar kleine visjes. Maar Thabang is gelukkig snel tevreden. 
  • Op mijn werk namen we afscheid van 25 collega's. Dat is echt een boel (en nog steeds zo blij dat ik daar niet bij ben, ik blijf lekker waar ik ben). Er was een mooi feest, inclusief sketches, een vossenjacht. Wel akward om mensen te vragen als je twijfelt of ze meedoen met deze vossenjacht, met kinderen kom je daar wel mee weg, maar als volwassene vragen: "ben jij een vos?" klinkt echt wel raar! Ook was er heerlijk eten en er was een dj. Ik had zelfs nog spierpijn van het dansen van de Sirtaki.
Bij deze 'vos' kregen we lekker v.d. Poel ijs! 
  • Ik heb vanmorgen Sam en mijn moeder weggebracht naar Holten. Ze gaan twee dagen het Pieterpad lopen en halverwege in een Bed en Breakfast overnachten. Zo bijzonder en mooi dat ze met z'n tweetjes op pad zijn.   
  • We hadden leuk bedacht om een high tea met alle ouders te doen bij mij in groep 1. Maar 10 kinderen en ondertussen een high tea voorbereiden voor 28 personen, gaat niet. Het was niet te doen. Ik heb nog nooit van mijn leven zo hard gewerkt als afgelopen vrijdag. Vreselijk was het, maar ook vreselijk leuk toen ouders er waren. En dan alle blije snoetjes van de kinderen die vol trots hun in elkaar geflanste fruitspies, lange vinger met dip of knakworst in bladerdeeg aan hun ouders lieten proeven. 
  • Tijdens de voorbereidingen voor de high tea werd ik plotseling gebeld door de school van Thabang. Die bellen niet zomaar. Dus ik belde terug. Thabang had verschrikkelijke kiespijn. Dus ik belde mijn moeder, die hem ophaalde, ik belde de BSO (waar hij niet meer naartoe zou gaan) en ik belde de tandarts. Er was geen beschikbare plek meer bij de tandarts en dus konden we pas op zaterdagmiddag langskomen. Zucht.   
  • Toen ik dat aan Thabang vertelde op vrijdagavond (we zouden eigenlijk ouder kind turnles hebben, maar dat kon dus niet doorgaan .... heel jammer voor Thabang) dat ik een afspraak voor hem bij de tandarts had gemaakt, vroeg Thabang of hij ook mee moest. Lijkt me inderdaad wel handig, ja ;-)) 
  • Het bezoek was een regelrechte nachtmerrie. Het was allemaal zo ontstoken; de kies moest er direct uit. Drie keer werd Thabang verdoofd en dat gezicht werd steeds banger en verkrampte helemaal. Wat hebben ze Thabang pijn gedaan. Ondertussen kneep hij mijn handen fijn. Met de wetenschap dat Thabang een zeer hoge pijngrens heeft kon ik het haast niet aanzien. Ik moest me inhouden om niet zelf te gaan huilen. Na een lange tijd wrikken en wroeten kwam daar een enorme joekel van een kies uit. Die wortels, brrrr. Dat schijnt ook met afkomst te maken hebben. Nederlandse kinderen hebben vaak veel kortere wortels.  



Hier heeft hij al bijna zijn charmante lach weer terug! 
  • Thabang kwam met het rapport thuis. Echt prachtig. Wat heeft 'ie het knap gedaan! Maar 1 x matig (voor rekenen) en de rest allemaal hoger. Er staat bij dat hij goed kan samenwerken met een aantal kinderen, dat het steeds vaker lukt om goed mee te doen met de lessen, dat hij met woordjes heel erg is vooruit gegaan en dat het de afgelopen periode heel goed ging op school. En dat de juffen zo trots zijn op Thabang. Wauw! 
  • Wat hebben we een geluk gehad met de juffen en de school. Zij hebben zoveel gedaan voor Thabang in het afgelopen jaar. Ik weet dat het niet vanzelfsprekend is (in mijn omgeving heb ik nu een paar hele slechte voorbeelden helaas). We hebben het jaar afgesloten met een laatste 10 minuten gesprek. Nog een paar dagen bikkelen en dan hebben we vakantie. 
  • De juf is zwanger en vertelde dat Thabang had gevraagd dat als ze gaat plassen of de baby er dan niet per ongeluk uit floept.  
Thabang zit boven op Sam tv te kijken .... 
alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
  • Sam was donderdag jarig en ik moest nou net die hele dag werken en ook nog 's avonds. Dus ik heb 'm amper gezien de hele dag. Wel 's morgens om 6.45 uur een ontbijtje bezorgd. En Thabang en ik hebben hem een kletspot gegeven. De kletspot is een grote glazen pot vol grappige vragen, stellingen en hilarische dilemma's .... precies wat voor Sam. Dit is de versie van 6 tot 14 jaar. 
  • Op die donderdag hebben mijn ouders mijn afwezigheid helemaal goed gemaakt. Zij hebben hem verwend met taart, een nieuwe fiets en een boel gezelligheid. 
  • Zondag was het feestje voor familie en vrienden. Hartsikke leuk.


  • Sam kreeg het tijdschrift Quest cadeau. Dat moest direct gelezen worden. De sappige details worden helaas met mij gedeeld. "Mam, wist je dat er wel 75 liter plas in een 25 meter zwembad ronddrijft? Iedere zwemmer heeft een gemiddeld urineverlies van 70 ml per persoon."  
  • Laatst zijn we bij Nunu in Schalkhaar geweest, dat ligt bij Deventer. Het is een Australisch restaurant, maar je kan er ook terecht voor bijvoorbeeld een bakje nacho's en een drankje. Een erg leuke plek om een middagje door te brengen. Er zit een kleine speeltuin bij en je kan lekker chillen op de strandstoelen. 



Tot de volgende keer!

1 opmerking:

  1. Zo onzettend om je kind in pijn te zien!
    Wel mooie fotos van de twee jongens! En wat een fiijne ervaringen! Met school en het rapport van Thabang, fijn begin vd vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen