Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 28 september 2016

Over verstoppen tussen de bloemen, kapzeilen en Thabang als voorstander van het kindhuwelijk!




  • We hadden lekker rondgefietst met een vriendinnetje van Thabang. Zij durfde eerst dat mooie bloemenveld niet in. Thabang nam haar helemaal op sleeptouw. Toen er een boer langskwam op de trekker bukten ze gauw. Best spannend. 
  • Zaterdag tijd voor de medaillewedstrijden van de atletiek. Ik moest rijden en om 9.20 zijn we vertrokken richting Almelo. Om 16.30 uur weer thuis. Een lange dag dus. Sam heeft een persoonlijk record voor speerwerpen en de 80 meter sprint. Het hoogspringen ging helemaal niet goed. Haalt 'ie daar twee dagen later bij de training zijn persoonlijk record (helaas telt 'ie niet). 
  • Met Thabang even de stad in gevlucht voor warme chocolademelk en een donut! En ook dit keer bevestigde Thabang dat je met hem echt geen winkels binnen kan gaan, ha, ha! 




Je moet toch wat als je úren aan de kant staat!
  • Thabang: "Mam, op wie heb jij een oogje?"
  • Sam moet echt hard aan de bak op 't VWO. Veel huiswerk, zowel maakwerk als leerwerk. Alleen deze week alleen al vijf schriftelijke overhoringen. Helpen met overhoren kost mij ook een boel tijd (hopelijk steek ik er ook nog wat van op, want wat ik ooit allemaal heb geleerd is ergens ver en onvindbaar).  
  • En ik heb natuurlijk mijn eigen huiswerk van de gitaarles! Dat gaat trouwens best prima, al was er wel een snaar geknapt. Inmiddels ben ik voorzien van zes gloednieuwe snaren (hopen dat 't nu beter klinkt)! Het stemmen gaat via een app op mijn mobiel, superhandig. Nu drie liedjes en drie akkoorden aan het oefenen! Waaronder the lions sleeps tonight. Moeilijk!  
  • Zaterdag hadden we een buurtbarbecue, altijd leuk en gezellig! Alle vijfenvijftig buren werden door Thabang voorzien van stokbrood, wat vond 'ie dat prachtig. Mooi dat hij helpen zo leuk vindt!   
  • 's Avonds werd de vuurkorf aangestoken en mochten de kinderen lekker marshmallows eten. 
  • Er werd sowieso van alles in die vuurkorf gegooid (bladeren, takken, etc), de hele straat is weer netjes. 

  • Thabang had weer genoeg ondeugende streken deze week: stiekem snoep eten, mijn telefoon achterover drukken en hij heeft met pen op mijn witte tafel geschreven. 
  • Sam had brood gesmeerd voor op school, toen bedacht hij ineens dat hij 's middags vrij was en dat hij het brood 's middags wel thuis op kon eten. Was hij eenmaal weer thuis dacht hij niet meer aan zijn gesmeerde brood en dacht dat het brood op was en is toen maar begonnen aan een hele rits crackers!  
  • Mijn moeder zat vijf dagen in Lourdes, dus werd het tijd voor mijn vader om zijn Vaderdagcadeau te incasseren: met de drie dochters naar Texas ribhouse in Geesteren! Veel gelachen & heerlijk gegeten!
 

Zie deze foto, hier word ik pas blij van!!! 
  • Er viel een bekeuring op de mat. Dat was best al weer even geleden. Maar wel weer op dezelfde plek als de vorige, dom! Tien kilometer te hard. Ik reed 60 waar je 50 mag. Nu 79 euro betalen! 
  • Thabang: "Ik kan mijn arm heel hard rondslingeren (inclusief demonstratie), ja, dat kon ik als baby al!" Dûh!
  • Zondag moesten we nog even flink van de zon genieten ..... dus alledrie lekker in de kano! 
  • En toen was het ineens plons! Natuurlijk lagen Thabang en Sam in het water! 





Thabang: ik ben gekapzeild!
  • De man van de kanoverhuur kende ons nog van een paar jaar geleden toen we daar een kinderfeestje hadden gedaan. Of hij de foto's mocht gebruiken voor op zijn bus? Zeker wel! Dus zie je ons misschien binnenkort wel op een busje voorbij komen!   
  • Thabang vraagt of ik echt verliefd op hem ben? (ik zeg heel vaak dat ik zo gek op hem ben). Hij vindt het maar stom dat kinderen niet met volwassenen mogen trouwen. Zou toch mooi zijn als je met je moeder mag trouwen! Hij is vóór een kindhuwelijk, hi, hi.  

Tot volgende week!! 

1 opmerking:

  1. Geweldig dat kindhuwelijk ;-)! Enne zing je dan ook bij je gitaarspelen?

    BeantwoordenVerwijderen