Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 5 oktober 2016

Over lofjoew, een handstand-strijd en een antwoordende lama

  • Weer heerlijk gefietst met een ander vriendinnetje van Thabang. Aan de mais zitten mooie nepsnorren!! 
  • Sam heeft zijn eerste cijfers gehaald: een 6, een 7, een 8, een 9, een 10 en een 'goed'. Nu bezig met een filmverslag. Daarna nog een Engels boekverslag, een Nederlands boekverslag en een Engelse spreekopdracht.  
  • En Sam heeft zich al een keer verslapen, paniek!! Deden we alles samen zo snel, had hij nog tijd over!
  • Ik hoorde 7x psss, psss, pssssssss op de wc ....... Thabang vindt het blijkbaar erg leuk om de lucht nog verfrissender te maken, pfff!
  • De agressieve kip van mijn zus Judith is er niet meer; de kust is weer veilig om op bezoek te gaan!
  • Thabang was niet goed door de anwb streetwise test gekomen qua 'zien'. Dus hebben we zaterdag een bezoekje gebracht aan de opticien. Dat vond Thabang maar wat interessant. Gelukkig bij beide ogen maar een kleine afwijking, geen bril nodig. Eerlijk gezegd denk ik dat hij bij de test van vorig schooljaar de opdracht niet helemaal begrepen heeft; je moest met je vinger aanwijzen waar de opening in een rondje zat. Ik ben superblij dat hij geen bril hoeft, zo'n bril blijft toch niet op die minuscule neus zitten en 't had me vast een fortuin gekost (kwijt, kapot, kapot, kapot, kwijt en kapot).
  • Lekker gewandeld met een vriendin en heel veel gekletst! 
  • Bij Thabang bleef deze week weer van alles in het haar hangen: een pen, een balletje met klittenband en mijn zonnebril zat compleet vast! Je kan ook geld óp je haar bewaren!
  • Thabang moest naar de tandarts voor het boren van zijn eerste gaatje. We moesten heel erg lang wachten en Thabang zit dan heerlijk door de Cosmopolitan te bladeren. Dat vinden mensen in de wachtkamer heel grappig, ik was al lang blij dat er geen Playboy lag. Het boren ging super, het maakt 'm allemaal niks uit (dat ging met Sam wel anders). Schrijft hij later een briefje: ik moest naar de tandarts dat was echt te gek ik vond het leuk ik moest een gatje boren. 
  • Ik belde laatst met Sam's telefoon (hij belt gratis) naar een vriendin. Tenminste dat dacht ik. Belde ik per ongeluk de vader van de vrouw van mijn ex-man. Oeps, verkeerd verbonden. 
  • Van Sam geen foto's dit keer (die is bijna alleen maar huiswerk aan het maken). Ik kreeg nog wel een foto van Sam toegestuurd ....... dit had hij voor 90 cent bij de bakker gescoord, mmmm:
  • Het is vandaag dag van de leraar, jeej! Op school wordt er dan op taart getrakteerd! Jammer (of juist goed?) dat ik er vandaag niet ben. Vanmiddag komt er trouwens een najaarsnotitie van het bestuur, het schijnt dat we daar niet vrolijk van gaan worden. 
  • We zijn zondag naar Utrecht geweest ..... op visite bij Tsepo! Een vriendje van Thabang uit Beautiful gate (Lesotho)! Eerst heerlijk geluncht, bijgepraat, daarna een potje mens-erger-je-niet gedaan en versgebakken cake gegeten. 
  • Tsepo schatte mij 47 jaar oud, beetje jammer!
  • Om even terug te komen op Lesotho; ik zag vorige week ineens het filmpje dat Thabang in bad zit voorbij komen, dat was op onze eerste dag samen ..... hoe prachtig!  

  • Ik had donderdagavond de ouderavond van mijn school, nooit leuk ..... ik heb een hekel aan voor volwassenen staan. Het was wel gewaagd om overdag met de kinderen met zwart te gaan schilderen zónder reservekleding! Gelukkig maar 1 vlekje op mijn spijkerbroek! 
  • Werd mijn vader die dag ook nog geopereerd aan de schouder en moest ik snel tussendoor nog even een bezoekje plegen. De operatie is gelukt. Mijn moeder wilde graag zo snel mogelijk naar hem toe, maar ze moest ook Thabang ophalen van school. Heeft ze hem gewoon drie kwartier eerder van school gehaald, oho!! Leerplichtambtenaren lezen dit soort blogs hopelijk niet. 
  • Ik kreeg een heel lief briefje van Thabang met een heel groot hart erop getekend: mama is zo lief! LOFJOEW!!! 
  • Thabang had vrijdag een sportdag! Altijd leuk. En zo te zien op de foto's was het erg leuk! 
  • Op het laatst mocht Thabang een wedstrijd handstand doen met de leiding. Thabang heeft gewonnen, de knapperd!

  • "Mam, is het nu 8 april?"
  • In de klas deden we allerlei beweegspelletjes. Ik zweette ervan. Ik zei tegen de leerlingen dat mijn hele voorhoofd nat was en vroeg hoe dat heet (zweet)? Eén van de leerlingen wist het antwoord wel: regen.  
  • Thabang vindt dat moeders helemaal geen goed voorbeeld hoeven te geven: gewoon lekker asociaal doen en hard scheuren (rijden). 
  • Op dierendag hebben we er een EetGeenDierendag van gemaakt, kon Sam zijn pannenkoekbakkunsten nog een keer uitproberen. Sam had een flinke lading meel geknoeid en Thabang dácht dat 't suiker was en nam een hap, hi, hi. 
  • De stroop was bijna op dus zetten we de flacon op de kop (in de waxinelichthouder). Thabang deed dat na het stroopgebruik ook, alleen dan zonder dop, argh, we hebben nu een bruin en stroperig plaklicht!  
  • Zaterdag was er in het kader van dierendag van alles te doen in Nijverdal op dierengebied. Thabang is dol op dieren, dus dat moesten we bewonderen. De kleine varkentjes waren het leukst, die roze beukte telkens tegen mijn fototoestel aan. De lama was grappig! Thabang stelde een vraag aan mij: "Hier voelen lama's niks van, hé?!" En toen omhelsde hij de lama. Precies op dat moment schudde de lama toevallg 'nee', haha. 



1 opmerking: