Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 7 september 2016

Over een babymol, een kruimelzuiger en een piemelbitje

  • Wat een week! Er gebeurt van alles en nog wat. 
  • We hebben een tenniswedstrijd van mijn zus gezien, knap gewonnen.
  • Ik was oppas aan het regelen. Voor drie (!) ouderavonden. Eén op school van Thabang, één op de school van Sam en dan mijn eigen school nog. Pffff. 
  • Ik ben bestuurslid geworden van de stichting die mijn ouders hebben opgericht. Het Jan Mulder Memorial Fund. Mijn oom Jan Mulder deed veel goed werk in de Filipijnen en om dat werk voort te zetten is er geld nodig (gaat er rechtstreeks naartoe!). En daar ga ik bij helpen. Elk jaar wordt er een ander concreet doel gefinancierd. Dit jaar gaat het om het bouwen van een school voor 70 kinderen. Er is 2000 euro nodig. Ik hoop zo dat het gaat lukken. Hoe mooi zou dat zijn?!  
  • We moesten naar de tandarts .... en we moeten alledrie terugkomen. Zucht. Sam en ik bij de mondhygiënist en Thabang had een prachtig gebit, maar helaas toch 1 gaatje.
  • Hij wil zijn mond graag helemaal gevuld hebben met goud, whahaha!!!  
  • Nu help ik Sam elke dag nog even met het rooster, welk huiswerk hij moet maken en met het inpakken van de tas.
  • De inhoud van het huiswerk is een heel ander verhaal. Sam's sterkste kant is wiskunde, maar hij snapt het nu niet. Dus ik poogde hem te helpen. Niet gelukt. Ik begrijp er zelf geen snars van. Dan moet je uitrekenen hoeveel diagonalen of driehoeken er in een twintighoek zitten en daar een formule bij bedenken. Of zoiets. Op Google vond ik deze: n* (n-3)/2 = 0,5 n^2-1,5 n. Dus. Blegh, en dit was nog maar het eerste huiswerk, hij moet nog zes jaar!    
  • Hij moet er elke dag om 06.30 uit. Dat is ook wel even wennen. 
  • Ik had mijn mobiel boven even op de wasmand gelegd. Deed ik de klep van de wasmand open, toen viel mijn mobiel helemaal van de trap af naar beneden.  
  • Thabang was vervelend en ik zat op hem te mopperen. Met een pruillip vertelde hij dat hij het helemaal niet leuk vindt om moeder te zijn. Hmmm? Je bent toch ook geen moeder? Later maakte hij er vader van. Hij wilde later geen vader worden (hij is vast bang dat die kinderen net zo stout als hem worden ;-)
  • Zaterdagavond ging ik samen met Sam richting het Openluchttheater van Hertme. Daar hebben we zitten te genieten van een prachtig mooi concert van Typhoon (op blote voeten), wat kan hij een sfeer maken, iedereen ging helemaal los daar (inclusief Sam ..... dat had ik echt niet gedacht). 
  • In het voorprogramma zat Diggy Dex, dat was ook leuk. De stroom viel uit en er moest even flink geïmproviseerd worden.
  • Dit was het eerste concert van Sam (en vast ook de laatste met mij, want hij wil straks vast niet meer met zijn moeder, dus maar even dubbel van genoten).  



  • Ik ben nog niet helemaal ingesteld op die stapel boterhammen die Thabang alleen al tussen de middag eet (5 stuks), dus we hadden afgelopen weekend niks geen brood meer in huis.  
  • Ik had belooft twee vriendinnen te supporteren bij het lopen van de Strongmanrun in Nijverdal en Hellendoorn (21 kilometer hard lopen mét heel veel hindernissen). Samen met twee vriendinnen hebben we Monique en Marjolein gevolgd, aangemoedigd en toegejuicht.  
  • Thabang vond het prachtig om zoveel in het rond te fietsen, de deelnemers een high five te geven en nog even met schuim te spelen.
  • Hij heeft in het bos nog een klein babymolletje op zijn hand vast gehouden! 


  • Toen ik op een avond om 21.15 uur nog wat moest ophalen van boven, was Thabang nog stiekem aan het lezen! Wel de acceptabelste manier van stout zijn!  
  • We zijn een hapje wezen eten met de buren bij de pizzeria. Ik realiseerde me dat ik eigenlijk nooit uit eten ga met de jongens. Echt lang zaten ze niet aan tafel, ze hebben lekker buiten gespeeld. De pizza en het toetje waren heerlijk. Alle vijf borden waren helemaal leeg.
  • Toen ik achteraf vroeg wat Thabang het leukst vond aan het uit eten gaan? Hij had appels gevonden en die onder de banden van de buurman gelegd, die werden helemaal geplet bij het wegrijden. Wat een lol!  
  • We kregen een salmiaklolly mee. Thabang blijkt niet te houden van 'maniak'. 
  • En Sam ook niet, want die had hem in ons vogelhuisje bij de voordeur gestopt. 
  • Thabang deed een klein plasje in zijn bed, hij dacht dat hij nog aan het zwemmen was, haha. 
  • Sam had 's morgens gedoucht, toen had hij een sportmiddag en moest hij weer onder de douche. 's Avonds na zijn eerst middelbare schoolfeest kwam hij helemaal bezweet terug en moest er weer gedoucht worden!  
  • Thabang zei zo uit het niets in de auto: "Mam, weet je wat je moet doen? Je moet een man zoeken die geen vrouw heeft! En die graag een vrouw wil!" Ja, dat is wel de bedoeling inderdaad.
  • Sam is begonnen met het maken van een hele grote achtbaan van Knex ..... leuk! 
  • Thabang had na het warm eten nog trek en hij mocht nog een plakje koek. Ik dacht dat hij die wel braaf zou opeten. Not. Hij heeft de hele koek verkruimeld en probeerde dat met een rietje op te zuigen. De hele woonkamer lag onder de bruine kruimels. 
  • Ik heb Thabang opgegeven voor vijf proeflessen judo. Thabang vroeg zich af hij dan ook een 'piemelbitje' moet dragen. Huh? Oh, hij bedoelt een tok (kruisbeschermer), wat heeft hij dat weer mooi bedacht!  
  • Vandaag een hele speciale dag! Thabang is jarig! Jouw Afrikavader en -moeder zouden je vast dolgraag even zien! Want wat ben je toch een mooierd: van binnen & buiten!!! Een dikke smakkerd voor jouw verjaardag! X  

1 opmerking:

  1. Hahaha een piemelbitje, geweldig! En dan koek verkruimelen om die met wen rietje op te zuigen. Hoe verzint hij het? Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen