Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 14 september 2016

Over spinnen, gitaargejengel en een mooi koppie

  • Tijd om de vlag van Lesotho uit te hangen en Thabang's 8-jarige verjaardag te vieren. We hadden er lekker zonnig weer bij!
  • We zijn begonnen met een heerlijk ontbijt op bed en cadeautjes van Sam en mij. Hij heeft van Sam een armbandje gekregen en zijn gebruikte mp3 speler. Van mij een eenwieler (12,50 euro op Marktplaats) en kaartjes voor een show van Freek Vonk. 
  • Thabang naar school gebracht en toen snel de traktaties in elkaar geflanst. Ik had Thabang beloofd niet wéér op fruitstokjes te laten trakteren. Dit keer zijn het spinnen geworden (van Oreokoekjes). 
  • Op school was hij ook zó jarig, een big smile van oor tot oor.


  • 's Middags kwam er visite en hij mocht voor 1x de turntraining overslaan om feest te vieren. Wat is hij verwend. Een geheim dagboek met slot (waarvan nu al 1 sleutel kwijt is, nog 1 over), een grote jongens bureau en nog veel meer. 
  • De postbode kwam met een pakket aan de deur. Thabang moest zijn handtekening zetten voor ontvangst, wat stoer! Toen hij de grote doos opende kwam daar een met helium gevulde smiley ballon met kusjes uit, van zijn vriendinnetje Lerato. Je had Thabang's hoofd moeten zien, wat een verrassing. 
  • Ook Mohale (uit hetzelfde tehuis als Thabang) was van de partij. Super!
Taart smullen!! 


Mohale & Thabang
  • We waren aan het rondfietsen toen we een hond in het water zagen springen. Ik zei: "Wat een mooi koppie!" Thabang: "Wie, ik?" (ik bedoelde de hond eigenlijk dit keer)
  • Ik was zaterdagmiddag ineens helemaal alleen (Sam bij zijn vader en Thabang had een kinderfeestje). Lig ik zomaar voor het eerst deze zomer in de tuinstoel te zonnebaden!  
  • Sam liet mij een filmpje op YouTube zien. Over de 10 meest irritante opmerkingen van ouders. Ik gebruik twee van die zinnen, namelijk: "Wat zeg je dan" (als je iets krijgt, 'dankjewel' natuurlijk) en "Hoevaak moet ik het nog zeggen?" Ik vind het een prima score! 
  • Thabang: "Is het vandaag vrijdag?" Ja. "Dan is het vandaag visstickvrijdag!" Huh? Pfff, reclames. 
  • Blij. Mijn eerste gitaarles is een feit! Ik had het laatste plekje te pakken bij de Attendiz Acedemie. Nu als een gek aan het oefenen zodat ik met mijn prachtklas heerlijk aan de slag kan met muziek! Ik heb dit jaar namelijk een groep met zeer weinig sprekende (en zingende) kinderen. Ik denk dat de gitaar mijn valse gezang ook wel mooi kan verbloemen ;-))
  • We hebben een nieuwe oppas: Bart. Thabang en Sam kennen 'm als meester Bart. Nu hebben we twee meesters als oppassen, leuk! 
  • Ik heb voor 1x een fles sinas open gemaakt (dat drinken we hier nooit). Toen ik de volgende dag beneden kwam had Thabang bijna 1,5 liter opgedronken! OMG. (dat zijn vast meer dan 30 suikerklontjes)
  • Ik had een studiedag donderdag. We gaan met iets nieuws beginnen op de hele afdeling, 4x wijzer, een model voor wereldoriëntatie. Heel interessant en inspirerend. Wel heel veel werk voor de leerkrachten, maar voor de leerlingen is het prachtig, ze kunnen vooral zelf met hun talenten aan de slag (meervoudige intelligentie). 
  • Thabang wilde even een bal pakken en viel met zijn gat op het prikkeldraad, ook zijn vinger opengehaald, autsj.
  • Op een veldje hier vlakbij ligt een zandbult, super voor de kinderen. Ik ben blij dat het zand(bak)seizoen bijna voorbij is:

  • Op zulke tropische dagen als deze zweet Thabang liters, maar dan gaat 'ie wel met een extra fleecedeken slapen! Gekkerd.
  • Sam begint zijn draai te vinden op het voortgezet onderwijs. Al gaan er ook nog weleens dingen mis (hij vergat zijn geodriehoek, maakte opdracht 1 uit het werkboek i.p.v. lesboek, hij had van Engels zijn huiswerk niet gespreid en toen moest hij ineens op zondag wel 10 bladzijdes maken, hij kreeg een vinkje omdat hij zijn werkboek godsdienst had vergeten, dat laatste vindt hij trouwens het allervreselijkste vak wat er bestaat. Bij het wiskunde huiswerk kan ik niet helpen en een collega voorspelde dat dat over een paar maanden ook geldt voor natuur- en scheikunde. Oei.
  • In Magister (een administratie- en communicatiesysteem van de school van Sam) kan ik precies zien wat het huiswerk is, welke lessen uitvallen, er staat soms BV bij een vak (boeken vergeten) en welke cijfers Sam haalt of dat hij bijvoorbeeld te laat is gekomen, handig. Een docent schreef deze week: "Ik ga nog even doorspreken hoe we verder gaan, want het was een beetje chaos vorige les." Ahum.
  • Nu heeft Sam lekker een paar dagen een tropenrooster. 
  • Thabang: "Mam, ik heb gisteren brandnetels vastgehouden, ik voelde er niks van. Nouja, ik voelde het wel, maar dat deed geen pijn. Oké, ik voelde het wel en het deed zeer." 
  • We zijn zondagmiddag nog even naar het bos en de heide geweest (dagcamping Holten), altijd leuk!

Stokkengevecht!


Fijne week!

1 opmerking:

  1. Ben ik erg benieuwd hoe Thabang zijn gedrag was na 1.5 liter frisdrank, juist erg moe of erger actief?

    BeantwoordenVerwijderen