Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 31 augustus 2016

Over bijzondere paracetamol, een afgekneld been en een levende worst


  • Ik was zo bijgekomen van New York! Niks geen jetlag gelukkig. En met Sam & Thabang ging het ook prima. 
  • Ik had maar weinig vuile was van de jongens, alle logeeradressen hebben wasjes gedraaid, lief!
  • Het was prachtig weer, dus we konden het 'genieten' gewoon voortzetten. Zwemmen in ons zwembad achter het huis, zwemmen in Daarle (een keer wat nieuws, zie bovenstaande glijbaanfoto's), bij het Ravijn in Nijverdal en in de Regge. 


  • Op school ben ik vrijdag weer begonnen. Ik had er totaal nog geen zin in .... maar nu wel weer! 
  • Thabang & You tube, om gek van te worden. Nu het hele programma eraf gehaald. Hij had ingetypt: naakt, naakt zwemmen, naakt vrouwen die door stat lopen en naakt manen. Er komen dan filmpjes voorbij als "Jan Boskamp betrapt op wildplassen" en "all natural too hot for TV". Ik heb de inhoud zelf niet bekeken, maar dit lijkt mij volstrekt niet de bedoeling!    
  • Het was warm en klam en Thabang en ik waren aan het fietsen. Thabang was door het mulle zand aan het slippen en dat stuift dan de hele tijd op (tegen mij aan). Ik was bij thuiskomst zowat net zo bruin als Thabang. 
  • Zaterdag lekker een pan mosselen gekookt.  
  • Thabang: "Leverworst, is dat een worst die nog leeft?"
  • Boer zoekt vrouw (internationaal) is begonnen. Sam zat een beetje te vissen en wilde stiekem een brief gaan schrijven, terwijl de aflevering nog niet eens begonnen was. Er zat wel een hele leuke bij dit keer, uit Zambia!! Poehee. Ik werd getipt door meerdere mensen. Maarja, ik ben ooit 44 seconden op televisie geweest en dat kostte me al slapeloze nachten! Dus helaas, er wordt hier niks geen brief geschreven! 
  • Het schiet sowieso niet op met de liefde, zelfs in New York waren het alleen maar de oude mannen zonder tanden die metrokranten verkochten die met me sjansten, ha, ha.  
  • Sinds kort oefent Thabang met waveboarden en dat gaat steeds beter:
  • De wandelende takken-bak is in reparatie; vijftig euro gaat me dat kosten! 
  • Elke dinsdag breng ik mijn neefje Stef naar school. Stond ik daar toch lang te zwaaien voor het raam. Maar hij is natuurlijk ook een groep verder gegaan; ik stond voor het verkeerde raam ;-))
  • Sam en ik zijn naar de bank geweest ..... hij heeft nu een eigen jongerenrekening mét bankpas! Ik geloof er heilig in dat Sam daar goed mee omgaat. Een mooie reden/smoes om dat te vieren met een lekkere kozak.
  • Ik gooide een oude plant weg, de plantenbak stond helemaal vol met verrot water ...... liet ik dat vieze goedje over mijn voet en slipper vallen, nu een echte stinkvoet! 
  • Een maand geleden was ik aan een muurschildering in Neede begonnen: Boer Boris op de tractor. Helaas pakte de verf niet op de blauwe wand en moest ik eerst met een witte ondergrond aan de slag. Afgelopen zaterdag weer terug om het geheel af te maken. En het is gelukt!  
  • Thabang en ik zijn met z'n tweetjes naar Ice age geweest. Het was gelukkig erg rustig in de bioscoop, Thabang maakt namelijk wel erg veel lawaai met zijn luide geschater! Het is precies de humor die hij leuk vindt! 
  • We gingen nog even kijken bij het bommetje springen hier in de buurt. Wel grappig dat de burgemeester ook mee deed (70 jaar en strak in het pak). 
  • Zondag nog even een rondje gefietst. Op een gegeven moment had Thabang een zeer been. Hij wilde zelfs terug naar huis (?)! Thabang doet niks liever dan fietsen dus ik vond het erg vreemd. Toen we met drinken en koekjes op een bankje neerploften wees Thabang naar zijn been. Had hij 's morgens wel 11 armbandjes om zijn been gedaan en dat deed pijn, zijn hele been was afgekneld. Vandaar!! Snel alles afgedaan en het fietsen ging al snel weer helemaal prima.
  • Oh, en nu is de vakantie echt voorbij! Dat wordt afkicken! Het was zo heerlijk allemaal, echt helemaal naar wens! Nu weer aan het werk en dat is ook goed. Plus de kinderen weer in het gewone ritme.
  • Thabang is begonnen in groep 4. En zit bij twee hele leuke lieve juffen! Hij moest wel gelijk hard aan het werk.
  • En Sam voor het eerst naar de middelbare school! Officieel brugpieper dus. 
Daar gaat 'ie, slik!!
  • Maandag kwam Sam terug met bijna 14 (!) kilo aan boeken! Die moesten natuurlijk gekaft worden. Na 1 boek had Sam er al geen zin meer in. Hij vroeg ook direct of hij hopelijk geen handvaardigheid krijgt op zijn nieuwe school ..... jawel, helaas. 
  • Verder heeft Sam deze week vooral een soort van introductieweek: een sociaal project, een speurtocht door de school, een creatieve opdracht, een dag in het teken van kunst en sport en aanstaande donderdag al zijn eerste schoolfeest! 
  • Vorige week hadden we alle schoolspullen al ingeslagen: van passer tot aan HB potloden en ruitjesschriften. Sam wil alles goed voor elkaar hebben.
  • Zondag met z'n allen de vakantie afgesloten met ijs bij Crumz in Wierden. Ik zei tegen de jongens dat ze maar vast een tafeltje onder de paracetamol moesten uitzoeken. Ik bedoelde natuurlijk parasol! 

1 opmerking:

  1. Hahaha heerlijkom te lezen, vast iets minder leuk voor jou. Sterkte op school! Op naar de herfstvakantie!

    BeantwoordenVerwijderen