Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 27 juli 2016

Over de verdwenen autosleutels, zeven toetjes zonder lepel en tennissen in een pyjamabroek

Lekker springen in de Regge
  • Wow, wat hebben we een lekkere vakantie. En dan dat mooie weer erbij! 
  • We zijn met ons neefje Stef naar de pluktuin geweest. We wilden naar die ene in Manderveen, maar al onze voorgangers hadden alle aardbeien al geplukt, er was geen aardbei meer te vinden, dus naar de bessentuin in Brucht. Daar hebben we alle vier een bak gevuld met bramen, blauwe bessen, frambozen en rode besjes. En de mevrouw zei dat je vooral ook veel moest proeven. Dat hebben we natuurlijk veelvuldig gedaan. De bak die je gevuld hebt reken je dan uiteindelijk af bij de kassa. Zeker voor herhaling vatbaar. 

  • We gingen barbequen bij mijn zus en zwager. Alleen kreeg mijn zwager de bbq niet aan (en dat werd er nog even flink ingewreven door mijn kinderen, ai, ai). Uiteindelijk heeft mijn zus alles in de pan opgebakken. 
  • Tegen de tijd dat het toetje (=marshmallows) aan de beurt was deed 'ie 't gelukkig toch. 
  • Tijdens het eten werden we bruut gestoord. Er loopt daar een hele grote haan rond en die had het op Sam, Thabang en mij voorzien, een waaks exemplaar dus. Eerst kreeg hij Thabang te pakken (en kraste met zijn poten in Thabang's scheenbeen) en Sam heeft meerdere malen een angstig sprintje moeten maken (hij moest er bijna van huilen). Ik ging op de stoel staan als dat beest maar enigszins in de buurt kwam. Wij durven haast niet weer te komen!
  • We zijn bij Het Lage veld geweest, altijd leuk.  
  • Helaas wel mijn neus verbrand. 
 
Thabang's draagstijl: op z'n Afrikaans!



  • Cas is wezen logeren bij Sam en vice versa. Altijd plezier die twee! Ze zitten al zes jaar niet meer bij elkaar op school en nog steeds dikke vrienden. En nu gaan ze toch weer allebei naar dezelfde school voor het voortgezet onderwijs. 
  • Uit de droger kwam dit keer naast de droge was ook een rol verkleurde mentos, een pleister en een punaise. Zucht. 
  • Ik moest even wat langs brengen bij twee vriendinnen, maar ik was de autosleutels kwijt, dus overal gezocht. Niet gevonden. Oja, ik had de auto uitgeleend aan mijn vader! 
  • We zijn naar het mooiste openlucht zwembad van Nederland geweest: het Heuveltjesbad in Balkbrug. Heel mooi, maar gruwelijk druk! Pluspunt is dat ik Thabang altijd zo terug vind als enige bruine jongen tussen al die anderen.  
  • Thabang wilde dolgraag een enkelband. We kwamen in een winkel terecht, waar ze helaas niet de gewilde bandjes hadden. Ik zag wel een leuk goedkoop jurkje en wilde die even passen. Dat kon toch wel voor één keer mét Thabang erbij? Nou, dat was tevens de laatste keer! Hij kroop zo bij mij in het al veel te krappe kleedhokje, volgde wel heel nauwlettend al mijn bewegingen en trok zo het gordijn open toen ik in mijn ondergoed stond! 
  • Het was zover: tennissen met mijn zussen en moeder! Ik heb niet eens een korte broek en dus had ik mijn mooie gestreepte pyjamabroek maar aangetrokken!
  • Thabang zei toen hij even kwam kijken bij de tennisbaan: "Mama is de enige die in een pyjamabroek tennist!" 
  • Samen met mijn zusje Stephanie hebben we nipt gewonnen, maar geheel eerlijk was dat niet, want ze hebben me bespaard, ik had ook al tig jaar niet getennist. Mijn ballen vlogen werkelijk alle kanten op. Maar het was wel genieten. En nu spierpijn.
  • Daarna hadden we een welverdiende proeverij bij het plaatselijke restaurant (mijn lieve vader kwam er ook gezellig bij), dat was echt té lekker. Je mocht onbeperkt kleine gerechten bestellen. Ik geloof dat ik wel zeven toetjes heb gehad! En daar heb ik niet eens een lepel bij gebruikt (dat was ik vergeten).  
  • Slapeloze nachten door muggenjachten zijn hier weer dagelijks aan de orde! Om de beurt heeft er wel één een mug op zijn kamer. 
  • Of het is veel te warm boven of Thabang heeft een nachtmerrie of ik heb kuitkramp. 
  • Voor de reis naar Amerika moeten we een Esta/visum aanvragen. Een mooie reden om mijn vriendinnen op te trommelen en onder het genot van wijn de toestemming aan te vragen. Dat hadden we beter eerst kunnen doen én dan pas aan de alcohol beginnen! Ik moest wel vier keer de formulieren opnieuw invullen, ik drukte steeds op de verkeerde knoppen. Ik kan mijn paspoortnummer en bsn nummer nu dromen! Gezellig was het natuurlijk wel.   
  • Eén keer per jaar fietsen we de Hellendoornse bult op naar het Avonturenpark. Altijd leuk daar.



  • Eén wandelende tak is niet meer. Hij is dood en verschrompeld. Ik dacht 'm even in de prullenbak te deponeren, maar daar dacht Thabang anders over ..... met een hele begrafenisceremonie tot gevolg. Hij ligt nu begraven bij de dode vissen achter in de tuin. 
  • Met Thabang had ik een heel gesprek over wat er gebeurt als ik doodga. Hij dacht dat hij dan ook doodging. Dus ik vertelde hem dat hij en Sam dan naar mijn zus gaan. Dat leek hem wel wat. En of hij dan wel de tablet mee mocht!? 
  • Dinsdagavond met twee vriendinnen in een kano gestapt (kano by night). Ondertussen peddelen terwijl de zon langzaam ondergaat. Alledrie hadden we wijn mee, het werd een hele gezellige boel. We hebben zo gelachen! 
  • We stonken wel vreselijk naar Deet (en dan nog gestoken worden). 

  • Thabang:  "Als honden zoenen doen ze dat met hun neus?"
  • Sam en Cas waren vorige week precies op tijd thuis. Thabang en ik niet, wij kwamen terecht in een heuse wolkbreuk. Wat een regen en een hagel ineens. En Thabang moest nou net plassen. We zijn snel even een winkel ingegaan om daar een plasje te plegen. 
  • Onze straat was ook nat ...... dat staat garant voor veel waterpret!   


Tot volgende week!

1 opmerking:

  1. Hmmm kinderlogica over de dood. Wel heel slim van hem om duidelijkheid te scheppen

    BeantwoordenVerwijderen