Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 13 juli 2016

Over belachelijke ramenwassers, pijnlijke nagellakremover en Sam die wordt geslagen



  • Zaterdag lekker weer dus fietsen, crossen en ijs eten en even poedelen in de Regge.
  • Toen we laatst ook met de buurjongen Jesse langs de Regge fietsten zei Jesse: "Wat gek dat die koeien los lopen". Thabang: "Dat is toch niet gek, jij mag toch ook los lopen!"
  • Nog even over vorige week en rond-fiets-incident van Thabang. Hij had werkelijk geen idee wat hij teweeg had gebracht. Hij was op school aan gekomen en hij had maar even verzonnen dat hij thuis een spannend boek aan het lezen was. Of de directeur snel mama maar even moest bellen. Nee, dat hoefde niet. Hij wist wel dat het niet goed was om niet naar school te gaan, maar niet dat mensen dan bezorgd worden. Ik voelde tot 's avonds de spanning in mijn lijf. 
  • Soms snapt Thabang de wereld gewoon niet zo goed. Zoals afgelopen donderdag. Ik kwam na een lange werkdag thuis en toen vond ik een papiertje in de brievenbus dat ze boven mijn ramen (ongevraagd) hadden gewassen en dat ik zo snel mogelijk 10 euro moest overmaken. Belachelijk! Ik doe mijn eigen ramen wel (niet dat ik er ooit een ladder bij gepakt heb, maar toch .... ). Dus ik was boos en mopperde hardop. Thabang kwam gelijk naar me toe of hij dat had gedaan en of ik dus boos op hem was? Nee, natuurlijk niet, op de glazenwassers! 
  • Er bestaat gewoon een muggenradar! Bizar! Volgens mij is het hier altijd groot muggenalarm, gek word ik alweer van de muggen(bulten). Ook zondag nog gestoken door een daas.  
  • Sam en ik hebben oorlogswinter uit en nu ben ik Anne Frank aan het voorlezen, weer zo'n bijzonder boek! 
  • Tsja, Sam is nu definitief van de basisschool af ….. wat vliegt de tijd, een mooie reden om extra te blijven genieten. De musical van groep 8 was geweldig. Sam had een prachtrol! Wat heb ik gelachen. Sam heeft de rol van Frank Vogelaar; hij heeft een vrouw Annabel en hij zit nogal onder de plak. Vooral het eind van het filmpje is zo grappig (vandaar dat dit al de tweede paraplu is die ik heb meegegeven naar school)! Naast het lachen werd ik er ook wel sentimenteel van hoor. En met dat ene liedje over de liefde (dat het een groot avontuur is), al zittend naast mijn ex-man ….. dat was gewoon gek & vreemd. Sam heeft 8 superleuke jaren gehad, nu is ‘ie helemaal klaar voor nieuwe uitdagingen! 
  • Bij het liedje over de liefde had Sam als enige geen groot rood hart in de handen .... die was hij kwijt geraakt.



Ik heb samen met een andere moeder het afscheidscadeau ontworpen: 
een lamp voor in de bieb met foto's van alle kinderen uit groep 8!
  • Er werd ook nog een persoonlijk woordje gedaan:"Sam is de kleinste jongen van de klas. Maar met zijn goede cito score (550) is hij erg in zijn sas. Hij is soms vergeetachtig, maar ook erg fanatiek, zowel op school als bij atletiek. Volgend jaar gaat Sam het VWO doen op Reggesteyn, we hopen dat hij daar helemaal op zijn plek zal zijn!"
  • Sam lag pas om 23 uur in bed en ook de volgende dag toen het echte eindfeest aan de beurt was werd het wel 00.00 uur. Het was een mooi feestje met lasergamen in het bos, een bbq en harde muziek. Met het lasergamen was Sam de enige van de 13 jongens die eerlijk kwam vertellen dat hij af was, de rest drukte dan gewoon op de resetknop. 
  • Morgen krijgen we huisdieren! Om precies te zijn: zeven wandelende takken! Help. 
  • Blij dat Thabang handstand deed bij mijn ouders ..... er viel zoveel zand uit zijn broekzakken op de grond.  
  • Een meisje uit mijn klas reed met een hele harde kar over mijn teen, zelfs mijn nagellak was eraf (een pijnlijke nagellakremover). Toch is het zo genieten om met de kinderen buiten te spelen, met het mooie weer van vorige week kon ik alle leerlingen even nat spuiten met mijn waterpistool ..... en een lol dat de kinderen hadden! 
  • Sowieso fijn om weer lekker veel buiten te zijn: volleyballen, in de hangmat en natuurlijk met marshmallows boven de bbq. 

  • Thabang moest voor de juffen van alles opschrijven (als cadeau voor het eind van het schooljaar namens groep 3). Het gaat om wat Thabang over de juffen denkt. Hier een paar stukjes: Thabang denkt dat juf Marion goed kan slagballen, een hekel heeft aan insekten, van disco houdt en dat haar hobby ijsjes eten is. En dat ze later balletjuffrouw wil worden. Thabang's leukste moment met juf Marion is een toets maken (het is maar wat je leuk vindt). Juf Ingrit woont in een ander land, draagt het liefst een mooie broek, is goed in tenes, heeft een hekel aan muizen en haar hobby is naar het strand gaan. Juf Ingrid wil later politsi worden. En Thabang wil nog zeggen tegen haar: je bent soo lief!
  • Zondag met tropische temperaturen naar het zwembad in Rijssen geweest. Ik heb me prima vermaakt met Sam en Thabang heeft bijna alleen maar op de glijbaan gezeten (hij is er minstens 50 keer afgeweest) en had een paar nieuwe vrienden gemaakt. Goed zo!



  • Thabang werd zondag ineens ziek: overgeven, koud, warm, koud, warm, koorts, weer overgeven en elke 3 seconden hoesten (probeer dan maar eens te slapen). Gelukkig gaat het weer wat beter. Maandag thuis gebleven en dinsdag kon het wel weer! Nu heeft 'ie een koortslip. Achteraf denk ik dat hij gewoon het halve zwembad heeft leeggedronken (inclusief ziektekiemen).
  • Rapportentijd! Nu krijg ik hier twee hele verschillende rapporten. Ben je dan op de één meer trots dan op de ander? De één met de hoogst haalbare cijfers en dat al jaren lang. En de ander met lage scores. Maar bij wie nu wel een ‘goed’ staat genoteerd bij de omgang met andere leerlingen (ik kan het haast niet geloven als je kijkt waar hij vandaan komt). En waarbij met veel oefening en doorzettingsvermogen net een voldoende voor lezen is behaald. Ik zeg: eventrots!! 
  • Sam vroeg of prostitué hetzelfde is als presentatrice. Nou, niet echt Sam!  
  • Vandaag is Sam jarig! 12 jaar alweer! Bijzonder! We gaan er een mooi feestje van maken!

1 opmerking: