Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 3 augustus 2016

Over stiekem bij de stekelvarkens in het hok, een gekneusde borst en de natte billen van mijn zwager

  • Hier het vervolg van deze lekkere lange zomervakantie.
  • Behalve dat Sam luizen heeft! Ieuw! Minder leuk natuurlijk! Heeft hij ook nog nooit eerder gehad (wel duizend keer zo'n brief mee naar huis). Eerst die chemische rotzooi in het haar en dan veertien dagen lang kammen. Wat een bos haar heeft Sam, verschrikkelijk, er komt geen eind aan. Hij mag ook niet naar de kapper, dus de afspraak van gisteren heb ik afgezegd. Nu vooral ook hopen dat die luizen niet overlopen naar mij of Thabang (als je een kale Thabang voorbij ziet lopen ...... ).
  • Het lievelingstoetje van Thabang is : zachtig en lucht toetje (i.p.v. zacht en luchtig toetje).  
  • Sam kan barbecueën, wat handig! Hij steekt dat ding aan, legt alles erop, draait een paar keer en klaar is ons eten!  
  • We zijn een dagje met Stef en Nikki op stap geweest, naar Hof van Eckberge in Eibergen. Een kleinschalig opgezette speeltuin met een paar dieren, een waterspeelplek en een binnenspeeltuin. Wat was het gezellig.
  • Nikki liet per ongeluk de dop van de drinkfles bij de stekelvarkens in het hok vallen, maar die lagen toch lekker rustig te slapen. Ik dacht wel even over de omheining te stappen om de dop te pakken, maar gelijk kwamen die beesten er aan rennen. Geen goed idee dus. Ook de dierenverzorger kwam direct aan gegaloppeerd! Oeps. De dop is wel gered!

  • Thabang: "Waarom zijn pieten bruin? Ik leek ook wel bijna op een piet, hé, mam!?" Gelukkig duurt het nog heel lang voor het december is! 
  • We zijn een heerlijk weekend weg geweest met mijn ouders, zussen, aanhang en kinderen. 
  • We zijn naar een prachtig bezoekerscentrum geweest, drie keer naar het strand, van heerlijke ontbijtjes genoten, 's avonds friet met saté en Sam en ik hebben een pan mosselen verorberd! 
  • En heel veel gefietst. Net als vroeger .... dan zouden we een klein stukje fietsen en dan bleek het ineens toch heel veel verder te zijn, ha, ha. Dus zeker 55 kilometer op de teller. Voor Thabang geen probleem, die was zo dolgelukkig met zijn fiets mét versnellingen. 
  • En wat een geluk met het weer, maar een paar kleine sputtertjes regen gehad. 

  • Sam viel de eerste nacht rechts uit bed, en de tweede nacht links uit bed. Door die dreun ging mijn hart flink tekeer, je schrikt er toch van! Sam weet er zelf niets meer van.
  • Thabang en Stef gingen telkens een potje schakelen: hij bedoelde sjoelen (maar dan met damstenen). 
  • Er waren veel brutale meeuwen. Helemaal alert waren we nog niet de eerste dag aan het strand. Daar ging Sam's broodje met chocoladepasta!! Dat werd dus heel voorzichtig en stiekem je brood opeten ..... zie foto! 

Ingraven, altijd leuk!



  • Mijn zwager Eric had met Thabang een grapje uitgehaald (zijn fiets op slot gezet). Thabang kon dat grapje niet waarderen en zinde op een wraakactie. Samen met Judith besloten ze Eric wat koud water achter in zijn broek te gieten. Ze schoten een beetje heel erg uit! Dikke lol! En Eric een nat gat.
  • Thabang vond het weekend zo leuk, die wil in Bakkum gaan wonen! 

  • Ik heb me zo verschrikkelijk bezeerd aan een spin (niet 't dier, maar dat rekbare bagagefietsding). Die kwam met flinke kracht per ongeluk los van het bagagerek .... en floepte zo tegen mijn borst, autsj. Nu een gekneusde borst. 
  • Thabang mocht me weer 'helpen' met de boodschappen. Bij het pakken van de ketchup viel er helaas een andere knijpfles kapot. Thabang heeft dit keurig gemeld bij het supermarktpersoneel. 
  • Thabang is zo dol op auto's en automerken dat we er heel wat uurtjes over praten. Maar tegenwoordig schrijft hij de automerken ook op: Fiejat, Veraari, Hajoendaj, Djiep, Vovo, Beeemwee, Lekses, Kieja, Minie, Tejoota, Fort, Volkswaagen, Mersedes, Dajatsoe, Sjefrolet, Nisan, Audie, Zezoekie, Oepoel, Saap, Renoow, Seejaart, Pesjoo, Sieteroewen en Mietsiebietsie!

Volgende week sla ik een keer over, 
maar daarna ben ik er weer!
Tot dan!


1 opmerking:

  1. Sterkte met de borst, balen joh! Hof van eckbergen zijn wij onlangs ook geweest, voor Inu helemaal geweldig. Enne ik heb een beetje jeuk, komt door het verhaal over de luizen. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen