Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

dinsdag 26 april 2016

Over mayonaisevoetbal door Sam, de geschminkte piratenlap van Thabang en ik in een loveseat met .......

  • We hebben vakantie! Ben wel enigszins teleurgesteld over het weer (vooral in combinatie met de jongens), maarja we maken er wel wat van!
  • Thabang heeft een koortslip, ik dacht al dat hij zich vorige week niet helemaal lekker voelde. Dus maandagochtend gelijk maar Zovirax gehaald, maar dat zit er werkelijk nog geen 5 seconden op (Hoe krijgt hij het voor elkaar? En waar laat 'ie het?). Nu alleen nog maar scheve kusjes want ik wil zelf ook echt niet zo'n koortsblaar!
  • Hoewel ik geen dates in het verschiet heb: de enige dates die ik heb ...... zijn updates (dit appte mijn zusje laatst). 
  • Ik krijg via een datingsite wel eens berichten. O.a. interesseberichten uit Stockholm, New York, Harlange (had ik Google wel even voor nodig, handig voor mijn topografische kennis) of bijvoorbeeld Rossum. Deze week kreeg ik zelfs een bericht met alleen maar de zin: "Wat heb je een mooie neus". Nou, dat klinkt toch niet betrouwbaar, mijn neus is het lelijkst van alles, whahaha. 
  • Er passeren heel wat ´charmante´ profielnamen, egniettegeleuve, spenkie, kangeroe, albundy, snarfje_a_937, poemels, mooiwark, oudijzergek, genoeg, shampoo, pistolenpaultje, lunchbox, tukkerboeddha, aartsengeltje, bingo_322 of bami_nl.
  • En ik blijf me werkelijk verbazen over de teksten die er bij de profielen staan, bijvoorbeeld: "Ik kan 1 minuut rijst in 58 seconden koken" of "ik plaats geen foto want dan word je verliefd" of "ik ben hoofd loempia vouwen in de kroepia fabriek de kleffe vrouwtjes" of "Pas als er een vlieg op je ballen zit, weet je dat niet alles met slaan op te lossen is." Of dat een man een tattoo op zijn lijf heeft waarop een Minion staat met een bordje: I'm with stupid. Hmmmm, ik zeg niks. 
  • Ik moest vorige week oppassen op nichtje Nikki, altijd een feest! Thabang is er ook blij mee, die wordt extra gekieteld!
  • Sam had net nieuwe schoenen van le coq sportif (begin april gehaald) en ineens had hij bovenop twee hele grote gaten in zijn schoen? Niet normaal. Sam wist echt niet hoe hij aan die gaten kwam. Dit keer geen 'geeft niet' van mijn kant, maar een dikke preek. Hij moest er zelfs van huilen. En met lood in míjn schoenen ging ik terug naar de winkel (Sam was er niet). Ik mocht een nieuw paar uitzoeken, maar ik moest mijn zoon (van 11!) en hoe hij met zijn schoenen omgaat wel beter in de gaten houden. En zo is het. 
  • Sam was uit logeren en Thabang en ik hadden vandaag zin in wat leuks (lees we waren dat druilerige weer zat): Thabang wilde naar de film en dan het liefst Junglebook. Maar die leek me veel te eng voor hem. Later zag ik inderdaad dat het 12+ is. Dus we zijn naar 'the good dinosaur' geweest. Superleuk! En dan ook nog met z'n tweetjes in the loveseat!! Hoe fijn is dat!
  • Thabang werd geroepen door een medebioscoopganger: "Hey, jongetje met je zwarte krulletjes!" Thabang: "Ik heb geen krullen!" 
  • Zo leuk, in Sam's klas hebben ze een techniekwedstrijd gewonnen. Ze mogen met de hele klas geheel verzorgd naar Nemo in Amsterdam. Sam zat in het groepje die de winnende presentatie heeft gemaakt, leuk toch!  
Zoek Sam! 
  • Ik ben met een hele grote opruiming bezig in huis! De mega-papierbak-container is vrijdag geleegd en nu alweer propvol. De grijze bak is de komende maanden ook bezet, want ik heb hier zeker nog tien volle vuilniszakken staan. 
  • We kwamen keeperhandschoenen tegen, daar heeft Thabang de hele dag mee rondgelopen ..... helaas zijn ze meer dan drie keer met klittenband in zijn afrokapsel blijven plakken, pijnlijk om hem dan weer te bevrijden.  
  • Ik ontdekte ook nog een leuke pruik: 
  • Thabang mocht van zijn zakgeld iets kopen in de speelgoedwinkel, heel uitgebreid werd er gewikt en gewogen. Hij heeft uiteindelijk een nieuw horloge voor 5 euro gekocht, wat een blij kind! 
  • Mijn zwager was met een filmpje over het roeien op Facebook te zien. Thabang was zo enthousiast dat hij naar Eric op het scherm begon te zwaaien! 
  • Tijd om collecte te lopen .... voor de Hartstichting. Thabang mocht alleen thuis blijven ("Mag ik dan stoute filmpjes kijken?" Nee!). Met Sam begonnen. Thabang had zich echter al snel bedacht en voegde zich alsnog bij ons om te collecteren. Hopelijk hebben we veel geld binnen gesleept.   
  • Thabang en Sam hebben vrijdag de Koningspelen gedaan. Ook bij mij op school, hartstikke leuk! 
  • 's Middags was Thabang bij de BSO en toen mocht hij zichzelf schminken (help). Hij had iets van een donkere zwarte piratenlap om zijn oog getekend. Mijn moeder bracht hem vervolgens naar de turnselectie. Toen ik hem op kwam halen zag hij er zo vreselijk uit! De trainer had zelfs gevraagd of hij was gevallen/een ongeluk had gehad, het zag er niet uit!   
  • Tijdens de Koningspelen had iedereen een frisbee gekregen. Die van Thabang is hier nooit in huis aangekomen (ergens ver weg op een heg beland). 
  • Pfff, zondag moesten we er toch even uit .... nog geen paar minuten later kwamen we in een flinke hagelbui terecht! Alles blijft in Thabang's haar liggen!! 
'
  • Er waren drie baby's gebracht bij Beautiful gate in Lesotho (het tehuis van Thabang). Toen ik dat hardop zei, reageerde Thabang met: "Die kunnen toch wel bij ons komen wonen?"
  • Thabang kroop vanochtend bij me in bed met de mededeling dat alles wit was van de sneeuw. Ieuw en dat op 26 april. Ik zat deze vakantie zelf meer te denken aan een terras met een roseetje en met mijn snoet in de zon. En dan zouden we eigenlijk overmorgen ook nog een nacht kamperen, maar dat gaat niet door vanwege de lelijke weersomstandigheden. Thabang vroeg of er al ijstegels (ijspegels) aan de campingskelters hangen?
  • Mijn rechterkoplamp van de auto deed het al een maand niet. Ik had mijn zwager gevraagd de lamp te vervangen. Toen hij langskwam was ik net even met de auto weg. Sam en Dave hebben ondertussen het hele huis onderzocht op kapotte lampen, geen één gevonden. Hij wist niet dat het om de autolamp ging, ha, ha.  
  • Sam's computer werkt nog steeds niet goed ..... nu gaan we op zoek naar een geschikte laptop, die Minecraft-proof is!
Toen hij de computer na de zoveelste crash opnieuw 
moest opstarten kon hij zelfs de volgende eeuw aanklikken.
  • Thabang speelde nog even met de dochter van een vriendin. Hij haalde zulke gekke fratsen uit en maakte haar daarmee zo aan het lachen dat ze in haar broek (maillot) plaste. 
  • Toen ik de keuken in kwam zag ik dat ondeugende koppie van Thabang weer. Wat blijkt? Had hij nu al stiekem van de drie moestuintjes gegeten (waar overigens alleen nog maar wat groene stengels te zien zijn).
  • Er bestaat zelfs Nutella lipstick, bizar! 
  • De mayonaise was op. Sam dacht wel even met zo'n lege fles te kunnen voetballen. Dat hele ding splashte uit elkaar en mijn hele terras zat onder de mayo (want dan zit er opeens nog best veel in, grrrr). 
  • Zaterdagavond ben ik met een vriendin naar Lenette van Dongen geweest. Echt helemaal geweldig, wat een gek mens! En zo herkenbaar. 
  • Thabang: "Ik wil een vader! Dan kan hij helpen afruimen!"  
  • Ik kreeg de foto's van de fotoshoot die we in maart hebben gedaan (voor een opdracht), ze zijn zo mooi! 


Wat is het toch een prachtmannetje!  

2 opmerkingen:

  1. Beste Marije, als u mij dan wil citeren, doe het dan goed. Het is hoofd loempia vouwer, bij Loempia en Kroepia fabriek de kleffe vouwtjes. ;-) Dit omdat ik geen werkgever wil opgeven en Tinder dit automatisch overneemt. ;-) ;-)

    N.B. Dit kwam naar voren aangezien ik mezelf altijd moet googelen. Nee ik ben geen narcist, maar in opdracht van. En google gaf aan... Bedoelt u: de kleffe vrouwtjes.

    In 1 woord geweldig.
    Cheers Ed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha oeps wat maak me weer veel mee! Enne gave foto's van thabang!

    BeantwoordenVerwijderen