Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 4 mei 2016

Over stier rijden, asociaal rijgedrag en dat het erg hoog is in een hoogwerker!

  • Wat zitten we te genieten van deze meivakantie!
  • Woensdag was het Koningsdag, op de fiets naar mijn vader (mijn moeder zat in Rome) voor een oranje tompouce. Onderweg begaf de fiets van Thabang het: ketting eraf en kettingkast kapot (ik had de fiets net twee dagen terug van de fietsenmaker). Fiets achtergelaten en bij mij achterop verder. 
  • Daarna mocht Thabang nog even op de stier. Echt wat voor Thabang. 


  • Donderdag een dagje naar de boerderijcamping in Ommen. Samen met mijn Pabo vriendinnen mét kids. Een vrolijk en gevarieerd gezelschap. En wat was het gezellig. En nat. Maar met z'n veertienen in de voortent (+ hond) én broodjes knakworst was het prima uit te houden! Wel heel erg blij dat we daar de nacht niet hoefden te spenderen. 
  • Thabang liet z'n knakworsten een paar keer vallen, compleet met hondenhaar werden ze alsnog verorberd. 
  • Thabang maakt die nattigheid trouwens niks uit ..... skelteren gaat prima in de regen! 



  • Thabang had hier thuis ranja geknoeid, maar daar niks over gezegd. Dus ineens een hele invasie mieren over de vloer. En die hadden we ook zo nog niet weg, de volgende dag liepen ze zelfs tijdens het eten in de keuken bij Thabang over zijn lijf omhoog!
  • We hadden nog zo'n acht volle vuilniszakken in Sam's kamer staan en toen kwamen daar ineens vreemde geluiden uit de zak, heel apart (vast iets mechanisch ofzo). 
  • Er was een heel spoor van gras van de voordeur naar mijn computer. Dat kon maar 1 ding betekenen .... Sam die zich achter mijn computer had genesteld! Hij had de zooi zelf ook gezien en alvast stofgezogen. Oh, van dat stofzuigen kon ik niks zien, maar het schijnt eerst dus nog wel veel erger te zijn geweest.  
  • Sam had geen zin om mee te gaan, dus alleen met Thabang naar Nijverdal voor de open dag van de brandweer. Echt, wat geweldig allemaal: mooie oude en nieuwe brandweerwagens, een brandweer springkussen, duikers, nep-ongelukken met opengeknipte auto's, Thabang mocht voorin de brandweerwagen, prachtig ...... zie filmpje!! 

 
  • We hebben een uur in de rij gestaan om in een hoogwerker te gaan. En dat ging me toch een portie hoog. Ik vind dat alleen maar gaaf en Thabang ook, maar het was echt wel indrukwekkend zó hoog! 

En dan ook nog nepwonden laten maken!!
  • Minpuntje: ze hadden geen bruine huidskleurige wonden ;-))
  • Thabang is soms zo'n groot voorbeeld voor mij. Een grote 'eye-opener' wat betreft puur en oprecht zijn. Dat bleek ook deze week wel. We gingen even met de auto naar de bouwmarkt en op de terugweg ziet hij zijn juf Marion lopen (met man en hond). Dan is het haast onbeschrijfbaar wat er dan gebeurt. Vol blijheid roept hij haar naam, zwaait uitbundig en beukt van enthousiasme zowat het achterste autoraam eruit. Langzaam rijden we voorbij en in de achteruitkijkspiegel zie ik juf Marion met een 'big smile' terugzwaaien. Ik weet haast zeker dat ze haar man vervolgens vertelt over dat ene enthousiaste jongetje in haar klas!!
  • Toen we onderweg waren naar het turnen (dat gaat in de vakantie gewoon door) werden we met flinke vaart ingehaald door een andere auto. Thabang schreeuwde het uit: "Mam, die auto rijdt nog asocialer dan jou!!"
  • Tijdens al die druilerige regendagen slaat soms de verveling toe en wat doe je dan? Een kussengevecht!

  • Zondag zijn we met mijn moeder en de drie dochters naar Deventer geweest voor een heerlijke high-tea in een pittoresk oud steegje. Heel gezellig. En weer helemaal bijgepraat. Nu een weekje op rantsoen, want wat hebben we veel calorieën binnen gekregen. 
  • Thabang mocht ondertussen met zwager Eric een compleet middagvullend programma volgen: naar het Lage veld voor allerlei leuke activiteiten (inclusief natte Heelys/schoenen) en roeien in een echte wedstrijdroeiboot. Sam mocht met een vriendje Minecraft op de computer spelen (zonder gezeur van je moeder), dus allemaal een prachtige middag gehad:
  • Wow, wat een mooie spontane actie (nog wel even wat geld bij elkaar sprokkelen) ....... met de vriendinnen van de Pabo gaan we deze zomer naar New York!! Oh yeah! Wat een gave kans! 
  • New York, dat was zo niet de bedoeling en wat voel ik me verwend ..... en zo blij. Het gaat gewoon gebeuren! Ik had eerst nog zoveel twijfels: Zal ik het wel doen? Hoe moet ik dat doen met geld? Kan ik wel vijf dagen zonder Sam en Thabang? En kunnen ze zonder mij? Spannend allemaal, maar reuzeveel zin in! Ik was er een heuse stuiterbal van, handig zo'n energieboost. En op de New York vriendinnen app is de voorpret ook al begonnen, heerlijk! 
  • Thabang denkt dat hij die vijf dagen dan wel alleen in huis mag blijven, kan hij mooi veel stoute filmpjes kijken! 

1 opmerking: