Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 13 april 2016

Over goed benutte tijdrekcapaciteiten, verdwenen boterhammen en een discobol aan gruzelementen

  • Groep 8, dus schoolvoetbal op het programma voor Sam. En gelijk een goede: drie potjes voetbal in de regen. Met Sam als keeper, wat was hij zenuwachtig! En dan staat ‘ie daar in zo’n groot doel met een enorm tenue. En wat is ’t dan spannend! Ik wist niet eens wat ik moest roepen ('t was in ieder geval niet veel zinnigs). En even moest ik me inhouden om niet het veld op te rennen toen hij een bal vol in zijn gezicht kreeg. Maar gelukkig was daar een reddende man (meester Coen) met een natte spons. Sam leek sowieso zelf wel een natte spons na die potjes voetbal. Ook weer gehad ..... mijn eerste keer als supporterende voetbalmoeder is een feit!


  • Sam en ik zijn aan het lezen in het vreselijk spannende boek: oorlogswinter, we zitten helemaal in het verhaal. Helaas hield een vriendje van Sam zijn boekbespreking over dit boek en hij heeft alles al verklapt. 
  • Ik had een personeelsuitje met mijn werk. Eerst burrito's eten bij de Mexicaan en daarna het spel "Wie is de mol" midden in Enschede. Zo gelachen. En de mol van ons team heeft gewonnen omdat wij de minste punten hadden binnengesleept. Niet dat die mol zo goed was, wij waren zo belabberd met al die opdrachten, met name de opgaven die een beroep doen op het logisch redeneren, whahaha.
  • Donderdag had ik op mijn werk geen brood. Dat was ineens spoorloos?? 's Avonds bleek pas waar dat brood zich verstopt had, bij Sam in de tas!
  • Dinsdag moest ik om 13 uur bij Reggesteijn zijn. Sam heeft daar een aantal weken meegedraaid met de technieklessen en dat werd nu gepresenteerd. Kon hij mooi zijn spaghettibrug showen, leuk!
  • En het was free cone day: de jaarlijks terugkerende traditie van de Ben & Jerry fabriek hier in Hellendoorn: gratis ijs eten! Natuurlijk moesten we daar heen! Sam ging met een vriendje: hij heeft drie keer ijs gehad! Asociaal. 
  • Er komt een chocoladefabriek in Hellendoorn. Alsof een ijsfabriek al niet erg genoeg is (voor de lijn)!
  • Ik heb een gesprek gehad met mijn teamleider, wat wordt het spannend allemaal bij ons op school. Ik zou zo graag willen blijven. Nog ongeveer anderhalve maand en dan horen we wie, wat, waar en hoe.
  • Er kwam bezoek afgelopen maandag, maar toen scheen ineens het ochtendzonnetje in mijn woonkamer. Díé ramen, VIES!!!! Dus vroeg in de ochtend al met een sopje in de weer om alles snel te laten blinken!  
  • Thabang had een brief meegekregen van school. Er moesten drie soorten materialen mee worden genomen. Kosteloos materiaal, dingen die je kapot mag slaan (zoals een oude radio) en spullen voor de aankleding (planeten, discobol, etc.). Dus een hele tas vol kosteloos materiaal en een tas vol planeten, een boek en een discobal meegegeven. Komt Thabang een paar dagen later thuis: "Die discobal was toch om kapot te slaan?" Nee! Oh. Te laat, dat ding was dus al naar de filistijnen. 
  • We zijn afgelopen weekend met de hele familie Mulder naar Limburg geweest. Zaterdag vooral lekker in het zonnetje bijgekletst, 18 kilometer gefietst en gebarbecued. 
We kwamen een crossbaan tegen,
dat moet natuurlijk uitgeprobeerd worden! 

  • We verbleven in een vakantiehuis met alles erop en eraan, erg leuk. En genoeg te doen; voetballen, pingpongen, darten, tafelvoetbal, etc. En natuurlijk hebben we het weerwolvenspel meerdere keren gespeeld. 
  • Sam was al een dagje eerder met mijn zus meegegaan en daar heeft hij zijn tijdrekcapaciteiten goed kunnen benutten .... half 12 lag hij er pas in! 
  • Thabang zag in Limburg overal kleine kapelletjes: "Kijk, daar hangt Jezus!" Dat vond 'ie bijzonder.
  • We kwamen ook nog door het plaatsje America.
  • Mijn achterneef zei tegen Thabang: "Ik denk als je eenmaal bruin bent zoals jou dat je het altijd warm hebt!"
  • Ik zag een bij in het haar van Thabang 'rondlopen', dat voelt hij niet eens. 
  • Met een tak zwierde hij ook nog een stuk kroos in zijn haar.  
  • En zondag was het alweer mooi weer, perfect voor een wandeling bij het blote voetenpad in Deurne. Super!!  
  • Ik had mijn eigen (oude) handdoeken mee, maar het was daar zo goed geregeld dat ze daar handdoeken hadden klaarliggen voor iedereen. Daardoor ben ik de mijne vergeten mee terug te nemen helaas, dus die liggen nog in 't Limburgse.  


Mijn versgelakte teennagels hebben de modderaanslag niet overleefd, 
ik moet weer opnieuw! 


Rara, is Sam's broek nat geworden? 

Op de bungelbank!

Tot volgende week!

1 opmerking: