Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 april 2016

Over de plofklas, de-banden-plak-oplossing en een trieste ontdekking tijdens het autorijden

  • De theorie had Sam al gehaald, nu was het tijd voor het verkeersexamen. We hebben eerst een rondje proef gereden (en dat bleek nodig!). En donderdag was het echt zover. Sam is geslaagd!
  • Thabang heeft een bos bloemen voor me geplukt .... paardebloemen! Dus die staan hier nu pontificaal op tafel!  
  • We mochten ons opgeven voor het kinderbeestfeest in Artis, dat is zo'n grote happening en ozo leuk. Helaas zat 't al vol toen ik me aanmeldde. Jammer. 
  • Thabang wil wel naar Frankrijk op vakantie want dan wordt je rijk. 
  • Donderdagavond op naar de school van de jongens, tijd om het project: 'into the future' af te sluiten. Wat een geweldige tentoonstelling en wat hebben de kinderen leuke dingen gemaakt (o.a. met onze kapotgeslagen discobal)! Thabang had ook nog een leuk 'ruimtu weezun' getekend. 
Supersonische auto die ook kan vliegen!

Vooral erg goed beveiligd tegen inbrekers! 

Een fly-destroyer!  
  • Sam heeft ook een woordweb gemaakt over zijn leven. Over 30 jaar: een groot huis, een grote tuin, veel speeltoestellen, leraar of architect, atletiek/volleybal en lekker gamen, een vrouw, twee kinderen en een hond. 
  • We kregen post: voor mevrouw T. Mulder. Zou het voor Thabang zijn? Of voor mij en hadden ze een vergissing met mijn voorletter gemaakt? Het bleek een rekening te zijn van een plaatselijke horecagelegenheid. Tweeduizend en tien euro! Poehee, zoveel drankjes heb ik niet gehad hoor! Snel de rekening teruggebracht. 
  • Op zaterdagavond zitten Sam en ik nu voor de tv om het beste brein van Nederland te kijken, erg interessant en leerzaam. Bij sommige onderdelen is Sam veel beter en andere delen gaan mij goed af, echt grote verschillen tussen ons.
  • De atletiekwedstrijden zijn weer begonnen. Sam moet echt even inkomen, het liep niet zo lekker.

Verspringen!
  • Thabang wil vanaf zijn 18e auto's kopen in deze volgorde: eerst een Mini, dan een Audi om vervolgens in een Porsche rond te rijden.
  • Zondag waren er in Nijverdal ook heel veel coole auto's/oldtimers te zien. 
  • Ik las een artikel over de plofklas en scharrelkinderen: de klassen in Nederland zitten veel te vol en iedereen wordt volgestouwd met allerlei informatie om zo snel mogelijk naar een hoger niveau te gaan en doelen te halen. Kinderen hebben wat meer bewegingsvrijheid en ruimte nodig! 
  • Sam kwam maandag thuis met een 'challenge' die hij aangaat met een vriendje. De hele dag geen suiker (eigenlijk een hele week, maar dat wil hij na de meivakantie doen), dus ook geen koekje, hagelslag op brood of een beetje vla door de yoghurt. Alle pakken worden hier gecheckt op aanwezige suikers. Goed idee, Sam! 
  • Buienradar gecheckt en dan eindelijk (voor het eerst) naar de 'echte' crossbaan in Nijverdal. Twee keer natgeregend, achja je moet er wat voor over hebben. Maar het was wel leuk, En de jongens zijn hun energie weer kwijt.




Zelf ook nog even een paar rondjes gesjeesd!
  • De Cito eindtoetsen van Sam zijn begonnen, drie hele dagen vol met getoets. Ik probeer extra lekkere ontbijtjes in elkaar te flansen!
  • Sam moest voor 'Moederdag' een lege fles wijn meenemen. Toen hij een vriendje wilde helpen met het verwijderen van folie bij de hals van de fles, liet hij de hele fles in scherven vallen. En hij had een snee in zijn vinger. 
  • Thabang was ook druk met Moederdag .... of ik dat briefje bij zijn klas wel had gezien waarop staat dat ik niet naar binnen mag. Want hij had een vis gemaakt van een handafdruk en een mooie kaart erbij gemaakt, dat zodra je die opent er een bos bloemen van papier uitkomt. Hoezo verklapt, hahaha. 
  • Win-win. Sam plakt in het vervolg voor twee euro al onze fietsbanden. Hij zet gewoon een You tube filmpje aan met hoe het moet en de band is zo geplakt. Ideaal!  
  • Ik heb de jongens weer opgegeven voor de Reggesurvival, het was in 15 minuten uitverkocht (2200 plekken). Kinderen moeten diploma A en B hebben om mee te mogen doen. Gets, ik heb nu al gedroomd dat Thabang op de bodem van de Regge lag (echt een nachtmerrie).
  • Thabang wil wel op zeemeerminnenles, dan leer je zwemmen als een zeemeermin/zeemeerman. Hoe kom je daar nou weer bij? Blijkt het echt te bestaan: er wordt heuse FinFun les in Gelderland gegeven. 
  • Sam wilde zo graag een keer zijn wekker uitproberen, dus had hij 'm vrijdag op 6.30 uur gezet. Helaas had hij per ongeluk de tijd ook een uur verzet dus ging het alarm al om 5.30 uur af. 
  • Had ik bovenaan de trap een stapel opgevouwen was liggen, kiept Thabang 't zo naar beneden (moest 'ie natuurlijk wel weer zelf opvouwen).  
  • Triest ..... als je merkt dat je in de auto hardop alle voorbij zoevende automerken opdreunt (ZONDER jongens/kinderen in de auto)!! 

1 opmerking:

  1. Wat gaaf dat er zeemeerminnenles bestaat! Wist ik ook niet! Mag Thabang daar aan meedoen?

    BeantwoordenVerwijderen