Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 2 maart 2016

Over neergestorte knuffels, een kopstoot en een bijna uitgeslagen tand

Dropstaafjes (nep)roken
  • We hebben nu vakantie. Sinds ik zoveel werk kan ik de vakanties steeds meer waarderen, heerlijk! Beetje uitslapen, lekker rondhangen, skeeleren, pimpampetten, naar het bos, lezen (met Sam begonnen in Oorlogswinter en ik lees de biografie van Annie M.G. Schmidt), erop uit en quality time met Sam en Thabang. 
  • We waren zo hard aan het nepvechten kreeg ik per ongeluk van Thabang een kopstoot. Tegen mijn linker jukbeen. Autsj, wat deed dat zeer. Ik dacht echt dat ik wel een blauw oog zou krijgen, gelukkig is het alleen bij een dikke bult gebleven. Thabang had natuurlijk nergens last van.
  • Eén keer per jaar ga ik met mijn moeder winkelen. Dit jaar wat korter (want mijn vader is hulpbehoevend ;-) ..... maar zeker net zo leuk! En de taart en de lunch waren om te smullen. Nu in bezit van een jumpsuit, hoe blij kan je zijn! Maar het meest genoten van het gezelschap natuurlijk.  
  • Thabang: "Mam. mag ik alsjeblieft stopzuigen?"
  • Thabang denkt serieus dat ik 48 jaar ben! Whaaaaaaah!
  • Bij andere adoptiemoeders werd het onderwerp racisme ter sprake gebracht. Ik heb de afgelopen vier jaar maar één keer gehoord dat ze Thabang voor neger uitmaakten (op de schaatsbaan in Enschede) en verder (nog) niet. Alleen maar positieve discriminatie tot nu. Bij de andere dames en hun kinderen is het vaak dagelijks! Ik ben natuurlijk wel bezig met weerbaarheid, want het is niet de vraag of hij te maken krijgt met racisme, maar eerder wanneer.   
  • Vrijdag op een wel hele fijne manier deze vakantie ingeluid. Eerst met mijn zussen uit eten. Daarna naar het Rabotheater voor een optreden van Krystl. Ik wist niet wat ik moest verwachten, des te verrassender was het allemaal. Heel erg mooi en leuk. We werden er heel vrolijk van! 
  • Zondag lekker wezen eten bij vrienden, maandag pannenkoeken bij de buren en dinsdag stamppot bij mijn ouders. 
  • En maandag met logé Niels (een neef van de buren, maar inmiddels een grote vriend van Sam) naar de trimbaan in Rijssen geweest. De terugweg even met het dakje open om wat extra zonne-energie op te zuigen. Wil het schuifdak niet meer dicht! Een groot gapend gat van 1 x 1 meter! Mijn 'zwager-de-automonteur' heeft het gat terug kunnen brengen naar 1 meter x 5 mm. Er kan dus nog wel regen doorheen! Scheelt dat het deze week niet gaat regenen ;-) 

  • Ik was vrijdag helemaal hyper op mijn werk, zoveel moest er gedaan worden. Voor half negen was ik al helemaal bezweet, terwijl de kinderen er toen nog niet eens waren. 
  • De leerkracht van groep 8 van mijn basisschool van vroeger kwam bij mijn ouders papieren brengen die ik vroeger had ingevuld. Leuk om te lezen. Er staat bijvoorbeeld in wat ik graag zou willen worden: toneelspeelster of werken in arme landen. En waar ik mijn huiswerk maak; buiten! Wie mij helpt met huiswerk? Niemand. 
Wie heeft ons huisnummer omgedraaid? Sam!!
  • Mijn bed is een grote nachtmerrie. Ik slaap al een half jaar slecht (sinds ons doorkrakmoment in augustus). Weer bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe matras. Wat zijn die dingen schreeuwend duur! Maar het is gelukt. Nu vier tot zes weken wachten tot 'ie geleverd wordt. Wat wel leuk was, de verkoopster zei dat ik zo licht was .... ze raadde mijn gewicht: 10 kilo lichter!! (of zou ze het extra hebben gezegd omdat het complimentendag was?)
  • De fiets van Sam is weer gemaakt (door de fietsenmaker, schaam, schaam). Zegt Sam bij het afrekenen dat zijn fiets ook nog gekeurd moet worden voor het fietsexamen in april. Had dat dan eerder gezegd, de fiets heeft net drie dagen bij de fietsenmaker doorgebracht.
  • En ook weer een APK op mijn auto! Jeeeeej, kunnen we er hopelijk weer een jaartje tegenaan!
Thabang is dol op ijs krabben! 
  • Thabang: "Wat is een knuffelinsigne?" Huh?
  • De zoon van een vriendin had aan zijn moeder verteld dat hij het zo gek vond dat als ze hier waren de vader nooit thuis was.  
  • Thabang heeft zijn laatste recreatieve gymles gehad! Na de voorjaarsvakantie alleen nog maar selectie (twee keer per week). 
  • Thabang was even bij een vriendje spelen. Hij kwam terug met zaagsel in het haar .... die hebben we nog niet eerder gehad!
  • Er komt een Nutella festival in Nederland! Op 16 juli in Amsterdam, mmmmm. Ik heb de datum genoteerd, wie weet?!
  • Lente in mijn bol! En dus ook in huis. Sam en Thabang hebben de paastak versierd. Ik dacht eerlijk gezegd dat de tijd van alles aan 1 tak hangen voorbij was, maar dat blijkt bij Thabang nog niet helemaal het geval!


Zijn we al bruin?
  • Ik las een artikel over mannen ..... zij zorgen voor 7 uur extra huishouden per week!! Ohhhhh, ernstig! 
  • Er zat nog wel een man met mij te sjansen. Van 64 jaar. Nouja, zeg!
  • We hebben fotoboeken bekeken. Zegt Thabang over Sam's boek of ik daar geboren ben? En bij mijn boek (toen ik een baby was) of hij toen nog in Lesotho was?
  • Het was vorig weekend prachtig weer, dus opa mee voor een rolstoelritje! En zwaar dat 't was. Maar wel gezellig.
  • Thabang wil echt toch liever een moeder die overal ja op zegt.  
  • Kwam ik 's avonds nog even achter het huis, lagen daar allemaal knuffels op de tegels. Had Thabang die gewoon door zijn raam naar buiten gegooid! 
  • Thabang wilde een koptelefoon afdoen en toen sloeg hij dat ding per ongeluk tegen zijn tand. Die werd er zowat uitgeslagen:

Maar hij is er inmiddels helemaal uit!

1 opmerking: