Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 23 maart 2016

Over een heuse steekvlam, een sprankeltje hoop en een spontane allergie


  • Zondag was het weer tijd voor de enorme Palmpasenoptocht die door Hellendoorn gaat (en duizenden bezoekers). Wel jammer van de motregen, maar Thabang heeft met veel plezier meegelopen met z'n heerlijke Palmpasenstok! 
  • Hij had 'm voor het eind van de optocht al helemaal verorberd! 
  • Toen we onder het middageten aan het kletsen waren vertelde Thabang dat hij een taak in de kerk had: uitdelen. Oho, de kerkdienst was al úren voorbij! En wij waren er echt niet bij. Volgende keer eerder zeggen Thabang! 
  • Sam had techniekdag. Met de hele klas hebben ze een bedrijf in de buurt bezocht: een timmerbedrijf. Hij heeft een supergave fotolijst gemaakt inclusief licht die op de foto schijnt!
  • Wat bestaan er toch vreselijke songteksten! Hoor ik Sam zingen: "Ik heb 1,2,3,4 pillen gebruikt, ik heb 1,2,3,4 bitches in huis." 
  • Ik haalde Sam en Thabang donderdag bij mijn ouders op ... wat was Thabang verschrikkelijk moe. Zo moe dat het ontaarde in hartverscheurend huilen. Het hele gezicht was nat van de tranen. Intens verdrietig dus. En aanstekelijk, ik moest er bijna zelf van huilen. 
  • Inmiddels voel ik me een heuse prinses op de erwt, want de laatste vier matrassen en toppers vond ik niet fijn liggen (lees: afschuwelijk liggen). Al vanaf augustus doet alles zeer, met name de rug. Zaterdag werd de nieuwe matras bezorgd. Heel spannend, want ik kan natuurlijk niet matrassen blijven kopen! Maar deze ligt tot nu toe lekker en mijn rugpijn is al bijna weg! 
  • Hier een filmpje van Thabang & het turnen:
  • We hebben een nieuwe oppas: Shirley. Thabang is heel lief geweest. Maar toen hij in bed lag had hij nog wel even gezegd dat hij alleen nog een zak vol met snoep moest hebben én opeten. Goed geprobeerd Thabang! Ik heb Shirley vooraf natuurlijk ingefluisterd wat voor boef Thabang is. 
  • Vreselijk nieuws weer van de aanslagen in Brussel. Zo dichtbij, je wordt er toch bang van. Let love rule.  
  • Thabang was kleine tomaten aan het eten. Hij kwam achter me staan en toen spoot de tomaat kapot. Gevolg: mijn haar onder de spetters en tomatenpitjes. 
  • Er is een nieuw programma op televisie: Married at first sight. Het is een datingshow waarin mensen trouwen met een wildvreemde. Ze worden door deskundigen aan elkaar gekoppeld en ze ontmoeten elkaar voor het eerst voor het altaar. 
  • Aansluitend op de voorgaande afbeelding ….. doe dan maar een man die in ieder geval kan grasmaaien! De lente in mijn bol en ik dacht dus even mijn tuin in orde te maken. Door de warme winter was mijn gras immens hoog. Eerst dat verstofte apparaat uit de schuur gevist (dat is sowieso al een opgave), dan de hele snoerpartij uit de knoop halen. Eerst de voortuin. Door de stroomvoorziening vanuit huis moest de voordeur open blijven, er staat nogal een windje dus toen ik klaar was lag in mijn huis al het overgebleven herfstblad en hier en daar een plukje versgemaaid gras. Dan naar de achtertuin. De grasmaaier begon flink tegen te sputteren en er ontstond een heuse steekvlam vanuit het snoer tegen mijn vinger aan. Nu dus een gaatje in mijn inmiddels zwarte wijsvinger! Autsj. Snoer kapot, dus naar de buren om een ander snoer te lenen. Deze deed het ook niet. Zou mijn grasmaaier kapot zijn? Vervolgens ook de grasmaaier van de buren kunnen bemachtigen. Deze deed het helaas ook niet. Blijken ze beide wel te doen met een ultrakort snoer (waar je dus niks aan hebt), het ligt in ieder geval niet aan de grasmaaiers. Op naar de andere buren voor een werkend snoer (drie verlengsnoeren aan elkaar gemaakt). Eindelijk weer verder kunnen maaien, helaas belandt zowat alles wat in de grasopvangbak moet naast de grasmaaier. Wat nu weer. Zucht. Het maaiseizoen is amper begonnen en ik ben er nu al klaar mee! 
  • Maar ik heb wel een hele lieve buurman, hij heeft het snoer weer gemaakt! 
  • Zaterdagavond zaten Sam en ik om 20.30 uur voor de buis: om het hoorcollege van Freek Vonk te volgen. Over gif. Gruwelijk en bijzonder programma, heel bizar hoe de dierenwereld in elkaar zit. En veel geleerd, nu weet ik wat ik moet doen als ik door een slang wordt gebeten, dat alle spinnen giftig zijn en waarom de zwarte weduwe zo heet (zij eet het mannetje op en is daarom weduwe). 
  • Bij mij op school bungelde nog een kind onderaan de glijbaan. Boven stond de volgende alweer klaar. Ik riep nog: "wachten", maar het was al te laat .... vol met twee schoenen in het gezicht van een medeleerling. Naar!  
  • Thabang vindt het lastig om het brood op donderdag en vrijdag voor 07.00 uur op te hebben. Dus ik had hem twee crackers beloofd. Eén met kaas en één met chocoladepasta. Kom ik 'm dat voorschotelen zegt hij wijzend naar de kaas: "Nee, dit wil ik niet daar ben allergisch voor!" Grapjas!    
  • Zaterdag was Sam bij zijn vader. Thabang en ik zijn naar de Lammetjesdag in Giethmen geweest (na een hopeloze omweg). Thabang helemaal in zijn element met die kleine beestjes. Hij mocht ook nog een wollen schaapje maken, hartstikke leuk!  



  • Daarna op de Lemelerberg lekker rondgebanjerd. Wat is dat met jongens en takken? Als afsluiting even wat lekkers gedronken. Thabang bestelde warme slagroom met chocolademelk! 


1 opmerking:

  1. Geweldige fotos! Hier ook een kleine man die takken leuk vindt, nu nog om op te eten ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen