Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 24 februari 2016

Over een indringende geur, creatief met spaghetti en een overdosis chocolade

  • Hier nog een foto van het logeerpartijtje van vorige week ..... Nikki van 1 jaar ontfermt zich over de tanden van Thabang! 
  • Ik las dat een Britse vrouw getrouwd is met zichzelf, haha, dat 't bestaat! (mocht het niks worden met daten dan kan dat altijd nog)
  • Ik heb de rapporten geschreven en de 30 minutengesprekken gevoerd (die moest ik wel voorbereiden want zulke lange gesprekken schud ik zo niet uit mijn mouw) met de ouders van de kinderen uit mijn klas. Ook weer klaar! 
  • Groep drie was aan de beurt voor het theater op school. Ze zongen een mooi lied en Thabang was een dokter! Wat hij precies moest doen is me nog steeds niet duidelijk. Het ziet er wel goed uit!
  • "Mam, kom je kijken, we hebben een hele mooie hut gebouwd, je moet het echt zien!" Dus ik loop Sam's kamer in om de creatie van Sam en Thabang te bekijken, word ik me daar toch bekogeld met knuffels, kussens en alles wat ze voor handen hadden. Leuk, hoor jongens! 
  • Thabang helpt met het huishouden, en grondig ook! Zelfs het plafond wordt meegenomen. Dat hij daar aan denkt. Meestal als ik dat ding weer keurig in de kast heb gezet zie ik spinnenwebben en denk er dan pas weer aan.
  • Er is nóg niks gesneuveld, maar wel gevaarlijk als hij zo met dat ding rond zwaait. 
  • Thabang maakt weer mooie hoge torens van de Kapla. Ik was nog even aan het bellen met mijn zus toen ik een harde knal hoorde, was hij met tafel en al op de grond gekletterd!  

  • Dinsdag een begrafenis in Enschede gehad. Het was goed zo, maar toch word ik er altijd zo verdrietig van. 
  • Er is op dit moment zo'n erge droogte in Lesotho, kan ik ook naar van worden. Via deze link kan je er meer over lezen: https://www.sendacow.org/lesotho
  • Ze willen het niveau van het vak drama bij ons op school opkrikken. Ik moest een dramales geven en dan werd ik geobserveerd door een dramadocente, dat blijf ik toch spannend vinden. Gelukkig ging het goed en heb ik weer van alles bijgeleerd.   
  • Sam is met twee vrienden naar de bioscoop geweest! Een hele grappige film, schijnt. Ik heb alleen de trailer gezien. Vooral de luiaards die erin spelen zijn ontzettend grappig. De volgende mop uit de film heb ik al tig keren gehoord: "Wat is een kameel met drie bulten?" Zwanger.
  • Leuk dat Sam me via de app op de hoogte houdt, wanneer het pauze is bijvoorbeeld. Nu nog maar even flink van genieten dat hij me overal nog bij betrekt, dat kan zo maar over zijn want ...... naderende puberteit.  
  • Thabang speelt soms een luiaard na en gaat dan tergend langzaam eten, irritant!
  • Ik heb zo'n mooie baan! Er gaat het komende schooljaar heel veel veranderen. Er komt een nieuwe doelgroep bij: langdurig zieke kinderen en er moeten waarschijnlijk mensen weg. Ik wil echt niet weg! 
  • Afgelopen donderdag was ook zo leuk ..... we werken over het thema dokter en ik had mijn zus-de-dokter gevraagd of zij in de klas over haar beroep wil komen vertellen. Superleuk. Ook mochten alle kinderen met een doktershamer op de knie van de dokter slaan en mocht iedereen luisteren naar zijn of haar eigen hart. Hoewel mijn doelgroep (helaas) al veel te maken heeft gehad met dokters en ziekenhuizen, was het bijzonder geslaagd. Dankje Judith!
  • Met mijn vader gaat het ook wel redelijk. Sam en Thabang vinden vooral de rolstoel bijzonder interessant! 
  • We wilden zaterdag een eind met opa wandelen, maar helaas was het te druilerig weer ;-(
  • Thabang heeft zijn rapport binnen. Ik ben dik tevreden! Er staan veel werkpunten in (vooral op cognitief gebied), maar ook een heleboel mooie 'goedjes'. Hij had goed voor contact met de leerkracht en andere leerlingen (!), voor inzet, deelname, verstaanbaarheid, alle creatieve en sportieve vakken en zelfs voor samenwerken. Nou, als ik kijk waar hij vandaan komt ...... geweldig! 
  • De juffen hadden de Cito toetsen opnieuw afgenomen om te kijken waar het mis gaat en waarom hij al die onvoldoendes heeft gehaald. Daar had ik afgelopen maandag een gesprek over. We hebben besproken hoe verder en over 4 tot 6 weken komen we weer bij elkaar om te kijken hoe het gaat. 
  • De juf zei nog dat Thabang zo'n leuke, behulpzame en geweldige jongen is; "Wat zullen jullie een lol hebben thuis!" En dat klopt zeker weten!
  • Sam heeft de lessenreeks biljarten afgerond en kwam thuis met een echte biljarttrofee. 
  • Zondagmiddag zijn we met oma naar een muziekvoorstelling geweest. Vier mannen maakten een prachtige show: tijgers op de trap. Het onderwerp was (ernstig) ziek zijn. Het draaide vooral om slagwerk, erg mooi. Genieten.


Cowboy Thabang!
  • Thabang: "Mam, ik zie bobbels in je nek!" Ieks, ik heb ze nog niet ontdekt, maar dat klinkt niet best. 
  • Ik heb weer een cursus afgerond. Na vier (vrije) woensdagmiddagen rekenen voor kleuters heb ik het certificaat binnen!
  • Ik wilde nog even 1 teennageltje lakken ..... laat ik dat hele flesje vallen. En laat ik nou net van die dure zestig-seconde-droog-nagellak hebben. De badkamer zat helemaal onder en je dacht toch niet dat ik dat binnen 60 seconden schoongemaakt had, dus alles was al opgedroogd voordat ik überhaupt een doekje had gevonden! En dan die stank! Eerst van de nagellak en daarna de indringende geur van de remover, blegh.
  • Thabang mocht vanuit school alleen naar huis fietsen. Hij had zijn veters los. De veters draaiden zich om de trappers en toen ging Thabang dus onderuit.
  • Sam is naar het voortgezet onderwijs (Reggesteijn) geweest om daar speciale technieklessen te volgen. De uitdaging was: maak van spaghetti een stevige brug! 
Sam's spaghettibrug
  • Onderweg had Sam een lekke band gekregen en ik was op een begrafenis (en kon de telefoon niet oppakken). Ondertussen kwam Thabang al thuis, terwijl Sam of ik nog niet terug waren. Een moeder van een vriendje probeerde Thabang van het schoolplein te plukken (dus daar ontstond een heuse consternatie) terwijl Thabang thuis al heerlijk zat te relaxen op de bank! Sam heeft de fiets bij mijn ouders omgeruild voor een ander exemplaar. Dus toch goed gekomen! (alhoewel .... een lekke band, hoe moet dat ook alweer?)
  • Ik stond geparkeerd op een parkeerplek waar je een parkeerschijf nodig hebt. Ik kon dat ding werkelijk nergens vinden, de hele auto op de kop. Geen parkeerschijf te bekennen. Pas toen ik net het voorvakje van Thabang's schooltas open maakte kwam dat ding tevoorschijn. Blijkbaar was de schijf een keer naast de auto op straat gevallen en hij had hem keurig in zijn tas gedaan. Alleen vergeten dat te zeggen.  
  • Zaterdag zijn we al vroeg begonnen met de voorbereidingen voor de avond: een avondje met PABO vriendinnen en iedereen zou eten meenemen. Wij hebben pizzabonbons gemaakt en een toetje. Thabang heeft me goed geassisteerd! 
  • En wat een lol hebben we 's avonds gehad, dit zijn zo ongeveer de mooiste avonden van het jaar! Een leuke combinatie van serieuze gesprekken en ontzettende lol! Zondag had ik wel de hele dag een zere buik van een overdosis chocolade! 


1 opmerking:

  1. HOE IK EEN LENINGSBIJSTAND KREEG @ 2% RENTEVOET

    Ik wist niet zeker of ik een legale geldschieter online kon krijgen, maar toen ik mijn schuld niet langer kon onder ogen zien, lag mijn zoon in het ziekenhuis voor een operatie die een enorme hoeveelheid geld vereiste en ik had ook wat geld nodig om te herfinancieren en een goede te krijgen huis. om hulp van vrienden te zoeken en toen er geen hoop meer was, besloot ik online te gaan om een lening te vinden en ik vond LAPO MICRO FINANCE [lapofunding960@gmail.com] met een rente van 2% en paste onmiddellijk mijn gegevens toe zoals aangegeven. Binnen DRIE dagen na mijn aanvraag, verleende hij mijn geleende bedrag zonder verborgen kosten en kon ik de medische rekeningen van mijn zoon verzorgen, mijn huurfactuur verlengen en mijn schuld afbetalen. Ik zal elke leningzoeker adviseren om contact op te nemen met LAPO MOCRO FINANCE met (lapofunding960@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen