Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 30 maart 2016

Over een rijdende mascara, kleefzoenen en eindelijk naar de hazewindhondenwedstrijd!

  • Vooral veel gelachen deze week, om van alles!
  • Sam die achter elke grap zegt: hashtag #mannenhumor.
  • Had ik net het haar van Thabang in model .... zet hij er een minuutje later een bijzettafel bovenop! En loopt ermee door de woonkamer. Het hele kapsel getransformeerd tot een lelijke, platgedrukte coupe. 
  • Sam: "Wat is hitsig?"
  • Thabang: "Mam, vanaf je 'hoeveelde' mag je wijn?" Hij is er nu al druk mee bezig, dat wordt nog wat! 
  • Mwah, in deze landen ben ik tot nu toe geweest ...... nog veel moois te gaan! 
  • Soms is het niet eens nodig om me ergens mee te bemoeien. Op de radio ging het over discriminatie en gelijk vertelde Thabang dat hij het helemaal niet leuk vindt om bruin te zijn. Vervolgens barst Sam van zijn kant los: "Het is juist heel bijzonder dat je bruin bent, dat is niemand hier! Wij zijn wit en dat is hartstikke saai. Jij bent speciaal en bla bla bla." Thabang was gerustgesteld en vond het gelijk weer prima om bruin te zijn.  
  • Ik had het over oplettende burgers in Nederland, dacht Thabang dat ik het over hamburgers had! 
  • Thabang zag een Mascara (Mazda) rijden.
  • En wat verlangt Thabang naar een leven waarin hij zelf spullen kan gaan kopen .... hij wil zo dolgraag zo'n grote lelijke opzichtige gouden ketting!! Het liefst met bling bling horloge erbij. Straks loopt hij er over een paar jaar net zo bij als BA van the A-team, whahaha!  
  • Thabang had straf en zat op de gang (gelukkig nog maar zeer zelden). Heeft hij tijdens zijn straf op de strafplek het zeil kapotgetrokken! Een rondje van zo'n 10 centimeter doorsnee heeft hij eruit getrokken! Ik was woest toen ik dat zag. 
  • Ik heb in huis alle klokken een uur verzet (want zomertijd), maar die van Thabang nog even twee dagen niet. Hij sprong dus op zondag en maandag pas om 8 uur bij mij in bed (i.v.p. 7 uur). Genieten! 
  • Op goede vrijdag is het inmiddels traditie dat Sam en ik met z'n tweetjes op stap gaan. Thabang gaat dan gewoon naar de BSO. Sam mocht een museum uitkiezen. Hij heeft het Watermuseum in Arnhem uitgezocht. En het was superleuk! Echt helemaal op kinderen gericht, een doe-museum. En heel gevarieerd. Je kon zelf wolken maken, supergrote zeepbellen maken, een iglo in, waterspelletjes doen en we hebben een boel informatie opgezogen. Tussendoor hebben we even tijd gemaakt voor heerlijke chocoladetaart. 
  • Thabang vroeg nog of we ook in het watermuseum kunnen zwemmen. 


  • Wat hebben we fijne Paasdagen gehad. Zaterdag mocht Thabang vanuit de gymvereniging meedoen aan het Paaseieren smokkelspel. Je moet dan eieren naar de overkant brengen, maar je kan ondertussen getikt worden door trollen. Thabang durfde niet. Gelukkig was daar grote broer, als Sam mee deed dan wilde Thabang ook wel. En het was supergaaf! Totaal uitgeput van al het ge-ren kwamen we thuis. 
  • Zondagochtend zijn we de dag begonnen met een kerkdienst waar mijn moeder voorging als pastor. Sam 'moest' ook mee. Het was een mooie dienst. Ik heb ook wel gelachen want toen ze gingen bidden voor alle alleenstaanden werd ik door zoonlief flink met de elleboog in mijn zij gepord.   
  • Ik had Thabang's blouse maar weer eens uit de kast getrokken (2x per jaar) en keurig gestreken, want je moet er natuurlijk op je Paasbest uitzien! Zie ik 'm dat later zo gekreukeld en verfrommeld als kussen gebruiken.
  • Toen ik trouwens aan het strijken was mocht Thabang vast tanden poetsen (ik dacht dat kan wel een keer zonder toezicht) had hij stiekem mijn tandpasta gebruikt. Maar veel plezier had Thabang er niet van: hij vond het vreselijk vies!  



  • Zondagmiddag hebben we de voorbereidingen getroffen voor het Paasdiner bij mijn ouders, iedereen maakt iets. Wij hadden als taak het aardappelgerecht en het toetje te produceren. Vanzelfsprekend met veel chocola! Ik was al misselijk voordat het paasdiner begon.
  • De kinderen mochten ook nog eieren zoeken in de tuin en daar kwam ineens een paashaas aan! 
  • Het eten was heerlijk en erg gezellig.
  • Tot slot zijn we naar het Paasvuur geweest. Wel eerst even laarzen opgehaald (ik leer het wel!).
  • Sam kreeg nog een grote vonk tegen zijn kin, pijnlijk! 
  • Thabang wil ook wel vonken in zijn haar, dat zie je niet als dat allemaal verbrand, die zijn toch al zwart volgens Thabang.


  • Thabang had zere tenen. Huh? Wat blijkt, hij ligt altijd alleen op de onderste helft van zijn bed, waardoor hij altijd met zijn tenen tegen de muur aan ligt. Nu is hij toch maar wat meer naar boven gaan liggen. 
  • Sam moest gisteren naar de kapper. Thabang keek vol bewondering toe en had een heel vragenvuur voor de kapster. Op een gegeven moment pakt Thabang al het versgeknipte haar van de grond (ook van allerlei andere mensen) en laat dat haar lekker door de lucht dwarrelen. Ieuw, Thabang!
  • Thabang kwam met de crossfiets uit school en zijn jas zat helemaal onder de modder. Ja, hij was door de plassen gereden. "Omdat ik zo snel naar jou toe wou!" (mooi excuus)
  • Zie ik in de jas ineens "Silvan' staan. Oeps. De verkeerde jas. Op school per ongeluk verwisseld. 
  • Sinds de jongens er zijn kom ik op plekken waar ik anders nooit zou zijn geweest (rally's, modelvliegen, een monstertruckshow, het circuit van Zandvoort). Tweede Paasdag ging eindelijk Thabang's langgekoesterde wens in vervulling: naar een hazewindhondenrace! Deze werd gehouden in Rijssen. De eerste vijf minuten moesten we zo lachen! Wat een hilarische sport, al die honden die als een gek achter zo'n (nep)haas rennen. En hun fanatieke baasjes! Grappig om een keer mee te maken. 

  • Thabang had al drie grote borden spaghetti op. Hij wilde nog meer en dat mocht van mij niet, zegt 'ie: "Maar ik wil net zo dik als jou worden!" 
  • Twee ondeugende donkerbruine ogen keken me aan. Ik kon niet direct ontdekken wat er aan het gehele plaatje niet klopte. Even later volgde er een kietelbeurt. Gets, Thabang pikt, plakt en kleeft! Met een vragende blik keek ik Thabang aan. “Mam, zal ik maar eerlijk zeggen wat ik heb gedaan? Ik heb me helemaal ingesmeerd met de binnenkant van een (neger)zoen!” 
                                      

1 opmerking:

  1. Heerlijk om weer te lezen! Vraag me wel af waar thabang het idee van een hazenwindhonden eace vandaan heeft? En wat een mooie paashaas :-)!

    BeantwoordenVerwijderen