Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 17 februari 2016

Over echt gips, een verdwaalde sleutelbos en natte billen (ik)


Creatief met bouwmarktmateriaal
  • Sam kreeg weer een geweldig rapport mee! En Sam en ik hadden dit keer samen een 20 minuten gesprek. Het was vooral een gesprek tussen leerkracht en kind. Maar ik kon er toch mooi even naast zitten als trotse moeder! De papieren voor het voortgezet onderwijs zijn nu definitief ingevuld. 
  • Afgelopen zaterdag was het open dag op mijn werk. Dus aan de slag! Gelukkig had ik een goede hulp bij me: Thabang. Die vindt dat helemaal prachtig!   
  • Er waren ook een heleboel activiteiten te doen. Thabang heeft meegedaan met rolstoelbasketbal, zodat je ook kan ervaren hoe het is om in een rolstoel te zitten. 


  • Thabang werd toen hij in de regen naar huis liep opgepikt en thuis gebracht door een moeder van een kind van het kinderdagverblijf. Ik kende haar helemaal niet, ze heeft hier even een bakje koffie gedronken en kennis gemaakt. Haar kleine is 13 maanden en Thabang en zij zijn dikke vrienden (ach, een tikkeltje leeftijdsverschil ;-) Thabang mocht daar afgelopen vrijdag zelfs een uurtje spelen. Wat vond 'ie dat prachtig. Leuk om te zien dat Thabang zo lief is! 
  • Sam keek naar een filmpje van een klasgenoot. Ik vond het gewelddadig klinken en bekeek via internet even wat voor spel het was: call of duty. 18+ dus! In een recensie lees ik dat je wel het grove taalgebruik de bloedspetters kan uitzetten (bad language -> turn off, blood -> show none). Tssst. Verboden terrein voor Sam dus.
  • Bij een patatzaak in Roermond kan je patat met een klodder Nutella krijgen, wauw!! Mmm.
  • Woensdagavond werd er rond 22 uur op mijn raam geklopt. Stond mijn vader daar ineens. Hij had om de hoek in de sporthal gesport, maar had zijn achillespees overstrekt en kon niet meer naar huis komen. Dus ik heb 'm naar huis gebracht. De volgende dag bleek al snel dat de gehele achillespees was afgescheurd en dus moest 'ie in het gips. Thabang moest er 's avonds zelfs van huilen, zo zielig vond hij het dat zijn 'allerbeste grote vriend' een kapotte voet heeft. Hij heeft een mooie tekening met hartjes gemaakt!
  • Op het gips moest natuurlijk ook getekend worden! Vervolgens moest hij maandag geopereerd worden; de pees wordt met een zigzag steek weer aan elkaar gehecht. 
  • Wij wilden natuurlijk gelijk op ziekenbezoek en reden naar Almelo waar mijn vader geopereerd is, maar wij konden zijn kamer niet vinden en wat bleek: “Nee, hoor mevrouw, er ligt hier écht geen Stephan Mulder in dit ziekenhuis.” Waren we in het verkeerde ziekenhuis! We moesten door naar Hengelo, waar hij dus wel lag. De operatie is geslaagd, jeeej.  
  • Toen ik op mijn werk was voelde ik ineens een onbekende sleutelbos in mijn jaszak. Ze kwamen me echt niet bekend voor. Geen idee waar die plotseling vandaan komen. Dus ik heb ze bij de receptie van Onderwijscentrum Het Roessingh neergelegd. 
  • Zegt mijn vader 's avonds dat 'ie zijn sleutelbos kwijt is. Oh, oeps. Ik was woensdagavond zo druk met mijn vader dat ik me niet heb gerealiseerd dat ik zijn sleutels in mijn zak had gedaan. Mijn collega's lagen helemaal in een deuk. Gelukkig zijn ze nu weer terug bij de rechtmatige eigenaar. 
  • Maandag moesten we een dagje naar 't AMC voor controle. Thabang tegen de dokter: “Met mij gaat het goed, maar mijn moeder is wel een beetje koekoek!” 
  • Volgend jaar gaat er waarschijnlijk een groot onderzoek plaatsvinden, met onder andere een uitgebreid psychologisch onderzoek en MRI scan van het hoofd. 
  • Thabang heeft talloze kilometers kunnen rond racen met zijn bijzondere schoenen (zie filmpje). De ziekenhuisvloeren zijn als perfect bestempeld door Thabang.
  • Het was zondag Valentijnsdag! Ik werd door de jongens verwend met een heerlijk ontbijt op bed! En een prachtige Valentijnstekening van Thabang. Sam heeft een hele mooie, gevoelige brief geschreven aan degene waar hij verliefd op is. Hij durfde hem zelf niet bij M. door de brievenbus te gooien en heeft dat Thabang laten doen. 
  • Thabang kreeg het allermooiste, een grote kaart met de tekst: Jij bent mijn man voor altijd. Je bent speesjaal voor mijn leeve. Ik wil later met je gaan trouwen. Jij betekend alles! xxxxxx
  • Thabang had ook iets naar Lerato opgestuurd! Een kleurplaat van een auto (hij denkt echt dat Lerato dat mooi vindt) met de tekst dat hij Lerato nog mooier vindt dan de auto (en dat zegt in dit geval echt wel wat) met zes bijbehorende bifi worstjes want Lerato is daar dol op.
  • Thabang is trouwens de afgelopen vier jaar de enige die Valentijnspost krijgt. 
  • Alhoewel, ik kreeg ook een kaart met een groot hart waar op stond: miss you. 
  • Helaas bleek dit van 123inkt.nl te zijn. Dat ze me missen en dat ze me willen verrassen met voordelige inkt, grrrrr.  
  • Maar dit keer op Valentijnsdag geen gebrek aan mannelijk aandacht, ik had bezoek! Date nummer vier met dezelfde man. Ik heb geprobeerd mijn charmes te gebruiken (zie vorige blogpost) ...... geen idee of het werkt, wordt misschien vervolgd! 
  • Dinsdag gingen mijn zusje en zwager lekker een paar dagen skiën en bleven mijn neefje en nichtje hier slapen! Thabang mocht dus een nachtje bij Sam op de kamer logeren, gezellig! Nikki is 1 jaar en dat ben ik natuurlijk echt niet meer gewend: Hoe lang moet een fles melk in de magnetron? Hoe leg je haar weg, op de rug? Waar laat je haar als je zelf even wilt douchen? En dan haar haren doen, geen idee hoe dat moet! Maar het is allemaal wel goed gekomen!  
  • Sam dacht dat 'obesitas' een ezelsbruggetje was voor de eilanden groep (dat is tv tas).  
  • Zondag even lekker wezen plonzen in het zwembad van Wierden. 



  • Thabang zegt octobus i.p.v. octopus. 
  • We zijn gestart met het huiswerk van Thabang. Poehee, wat is dat moeilijk voor 'm! 
  • Bij een les die ik op school gaf in groep 5 en 6 moesten de leerlingen invullen waar ze goed in zijn. Eén leerling vulde in: Ik ben goed in spellig (spelling), ha, ha. 
  • De onderstaande foto kwam langs op mijn tijdlijn van Facebook, wat is 'ie prachtig en bijzonder. Kinderen uit Beautiful gate (tehuis van Thabang) die de foto's van de Nederlandse adoptiemuur bekijken. Ik zie de foto's van Thabang (en Sam). Hopelijk krijgen deze kinderen ook allemaal een plekje in een gezin. 
  • Als je me nog eens met natte billen voorbij ziet lopen, mijn auto is lek (en alleen mijn zitting wordt nat).  
  • Thabang had een vriendje te spelen. We gingen even een rondje langs de Regge. Toen werd het fietspad ineens wel erg nat!! We zijn toch maar omgekeerd. 
  • Er waren wel een boel jongens van een jaar of 10 die hier doorheen gingen, die waren nat tot aan hun nek, heel grappig om te zien (bij een ander). 

Tot volgende week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten