Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 10 februari 2016

Over bolle billen, een stom Ikea meubel en mijn vrijgezellen-status

Jeeeeeej, carnaval!! 

(een beetje onscherp, maar het was nog erg vroeg)

Ninja meets Spiderman (Sam met Stef)

Grootste boef van Hellendoorn!
  • Vrijdag hadden Sam en Thabang carnaval. Lekker in de optocht door het dorp. 
  • En op school in de polonaise natuurlijk. Ook werden er acts gedaan. Thabang deed de pinguïndans met de klas en Sam de Lidl-song (bie de Lidl). Daarvoor moest Sam een bus ranja mee. Toen hij hem weer mee naar huis nam was 'ie lek ...... dus onverdunde plakranja in de tas!
  • Bij mij op school hadden we ook carnaval (en ik was de klos). En ik had weer van die heuse ingenieuze praktische ideeën. Not. We werken aan het thema dokter dus ik wilde ook de optocht binnen dat thema doen. Had ik eerst alle ouders gemaild dat ze de kinderen witte kleren moesten aantrekken of meegeven. Daarna bedacht ik me dat ze jassen aan zouden moeten (want optocht = buiten) en je dus niets meer van de witte kleding zou kunnen zien, dus had ik gevraagd of er ook warme truien voor eronder meegegeven konden worden. Dat kon wel.
  • En toen was het vrijdag zover. Eerst alle kinderen ontdoen van de carnavalskleren die ze op dat moment aanhadden (hoeden, jurken, cowboyvestjes, piratenkleding, etc), daarna warme truien aan, toen verpleegkleren erover heen, de optocht lopen en dan weer alle warme kleding er onder uit en de oorspronkelijke carnavalskleren weer aan. De kinderen hebben allemaal motorische beperkingen dus dat gaat allemaal niet vanzelf. Ik zweette als een otter (niet dat otters zweten, maar toch). Ik was compleet gesloopt en toen was het nog niet eens 12 uur. We werden nog wel genoemd tijdens de prijsuitreiking omdat we er zo mooi uitzagen! Dat dan weer wel.    
  • Zondag was het onverwachts toch mooi weer: lekker erop uit! Fietsen & skeeleren dit keer. 
  • Maar ook heerlijk gerelaxed en veel spelletjes gedaan.
  • Toen ik met Thabang ganzenbord deed kwam ik maar liefst vijf keer op hetzelfde vakje: het-van-de-trap-val-hokje! Dan moet je zes plekken terug. Wat een lol had Thabang! 
  • Het eten is hier niet aan te slepen. Vooral Thabang verorbert ontzettend veel! Tussen de middag eet hij zo 3 of 4 boterhammen, twee crackers en een gekookt ei. 
  • Mijn nieuwste schilderij:
  • Sam was vorig week zijn huiswerk kwijt. Afgelopen week was het te leren proefwerk zoek. Helaas niet op tijd terug gevonden. Bleek Sam toch een 10 gehaald te hebben. Tsssst. 
  • Later hebben we toch de oorzaak gevonden van het zoekraken van de papieren ...... ze vallen achter uit de laden van het Ikea ladenblok en komen dan op een onbereikbare plek achter in de kast waar je niet bij kan komen en de laden kunnen er niet uit. Stom.
  • Thabang mocht woensdagmiddag bij Mick spelen, tegenwoordig zijn allerbeste vriendje. Er zit wel drie jaar tussen (Mick is vier jaar), maar dat kan die twee niet schelen. Toen de moeder van Mick de badkamer ging schoonmaken had Thabang gevraagd of hij alsjeblieft mee mocht helpen? Dat had zijn moeder nog nooit meegemaakt. Maar dat mocht wel! Thabang is dol op boenen, hij heeft deze week ook al ons gasfornuis gedaan. 
  • 's Avonds moest en zou de 'niet-uit-je-bed-rol-plank' van Thabang's bed af, Mick is vier en hij slaapt ook gewoon los. Nou, vooruit dan maar (ik herinner me vooral dat ene nachtje van vorig jaar in Griekenland toen hij op de betonnen vloer kletterde). En dolgelukkig dat Thabang was! En van het plezier dat hij daarom had viel hij al een keer zo z'n bed uit. Maar als 'ie komende week 's nachts echt uit bed valt dan gaat de lat er weer voor.
  • De uitkomst van het proces communicatie model is binnen! Vijfendertig pagina's vol beschrijvingen, een persoonlijkheidshuis en tips. En het klopt zeker weten. Ik ben het meest een harmoniser (mensen naar de zin maken). Het gestructureerd kunnen denken maakt dat je je gezin goed kan organiseren. De rebel-capaciteiten om spontaan, creatief en speels te zijn kunt u door training verder ontwikkelen. U weet wat u wel en niet leuk vindt, u kunt u opladen en veel energie uitstralen en u kunt genieten van het oplossen van problemen en van brainstormen. Mijn minst ontwikkelde karaktereigenschappen zijn: overtuigend en charmant zijn! Aha! Zou dat mijn hardnekkige vrijgezellen-status verklaren?
  • Aan het eind van het verslag staan allerlei tips. Heel veel zijn prima op mij van toepassing, maar er zitten er ook een paar gekke bij: zorg voor bloemen en planten op de werkplek (die gaan vrijwel meteen dood), zachte kleren dragen, langdurige lekkere warme baden nemen, laten masseren, wandelen in de regen (ieks, mijn haar), tegen echtgenoot (?) zeggen dat je van hem houdt, vrienden uitnodigen en dan iets bijzonders voor ze koken (help!) en uitproberen of sauna's u bevallen. Hmmm.
  • Ik had nog gips over, dus toen hebben we Thabang's hand gegipst. Leuk!! Niet echt handig als je kwartet wil spelen, hi, hi. 
  • Thabang noemt aders bloedbuizen.
  • Ik mocht dinsdagmiddag met de klas van Thabang meerijden naar een voorstelling. En wat was de voorstelling prachtig (met live muziek).
    Daan heeft zijn zwembroek al aan, maar Daan durft niet.
    Wat als hij zinkt?
    En dan verdrinkt?
    Was er nog maar een Daan die in zijn plaats kon gaan….
    Een voorstelling over dapper zijn en samenwerken. En over in het diepe springen. Want soms kan je in je eentje meer dan je denkt! 
  • Door de voorstelling was Thabang helemaal in de war. Hij mag 's middags altijd alleen naar huis, maar was dat vergeten en stond tevergeefs te wachten op mij. En toen belde de juf om dat te vertellen. Ze heeft hem gauw naar huis gestuurd!  
  • Wilde ik me eindelijk aanmelden voor stamceldonor (ik wilde dat al een tijdje maar ik kon mijn bloeddonornummer niet vinden en die moet je dan invullen) en toen mocht ik niet meer verder met invullen omdat ik óóit een longembolie heb gehad. Jammer, ik kan dus helemaal geen stamceldonor worden.
  • Thabang vergiste zich: "Mam, ken jij roosdoorntje?"  
  • Alle kinderen met een gymnasiumadvies worden uitgenodigd een paar extra lessen te volgen op Reggesteijn (de school voor voortgezet onderwijs hier in de buurt). Sam heeft techniek gekozen en mag daar de komende dinsdagmiddagen naartoe, een nieuwe leuke uitdaging!   
  • Ik kwam een artikel tegen over dat leraren losers zijn, dus .....
  • Donderdag mocht Thabang na schooltijd met mijn moeder even ergens warme chocolademelk drinken. Hij zoekt dan het mooiste tafeltje aan het raam uit om met mijn moeder te genieten (en vooral om auto's/audi's te kijken), gezellig.
  • Tijdens een potje klieren kwam Thabang's knie erg hard tegen mijn jukbeen. Zo zeer! Ik heb wel een uur met een koude, natte washand op mijn hoofd gezeten.
  • Ik dacht al wat ziet Thabang er raar uit met van die bolle billen, wat steekt daar boven z'n broek uit? Had Thabang na de gym zijn gymkleren aangehouden en z'n kleren erover aangetrokken. 
  • De buurvrouw belde aan .... of we mee wilden naar de carnavalsoptocht in Losser. Ja, leuk! Genieten!

Als je haar maar goed zit!

1 opmerking:

  1. Je krantenartikel ga ik op facebook zetten! Het is gewoon zo dat leraren tekort worden gedaan! Sterkte met je hoofd!

    BeantwoordenVerwijderen