Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

zondag 29 november 2015

Over je vingers slijpen, stuiterballen in de bioscoop en de billen van een baviaan

Zo lag hij te slapen! 
  • De Hema in Nijverdal was in het nieuws. Het was de enige Hema in Nederland met nog échte zwarte pietenpoppen (i.p.v. roetpoppen). En daarom waren er mensen heel boos geworden, het personeel is zelfs bedreigd, belachelijk.
  • Ik ben naar Beter bed geweest voor het proefliggen. Moeilijk, want welke matras ligt nu het aller-, allerlekkerst? Hopelijk heb ik de goede uitgekozen. Nu nog even ruim een maand geduld/afzien, op zes januari komen ze de nieuwe oplegmatras brengen. Helaas hebben ze per ongeluk al wel mijn oude meegenomen, dus nu helemaal geen topdekmatras. Ik geloof dat ik een maandje met Sam's bed ga ruilen. 
  • Onze straat lag helemaal vol met ballonnen. Het huis tegenover was versierd met twee ballonnenbogen i.v.m een 40 jarig huwelijk, maar door de wind vlogen de ballonnen alle kanten op, in elke tuin lagen er wel wat.  
  • De computer van Sam was eindelijk écht klaar voor gebruik. Helaas is 'ie inmiddels alweer gecrasht. Dus gaan we ons daar weer in verdiepen hoe we dit kunnen verhelpen. Om gek van te worden! 
  • Zondag was het onstuimig weer. Om 16 uur zijn we naar de film geweest: Hotel Transsylvanië 2. Mét twee onstuimige kinderen; wat een stuiterballen! Gelukkig was het heel rustig in de bioscoop, want Thabang schaterde het uit! In de film had bijvoorbeeld iemand gek haar .... en toen zeiden ze: dat haar lijkt wel op de billen van een baviaan. Of op de borsten van oma. Nou, dan komt Thabang niet meer bij!
  • Maandag lekker wezen lunchen met een vriendin in Zwolle. 
  • Thabang ging er in de pauze met de voetbal van groep 8 vandoor. Ze hadden moeite om de bal te pakken te krijgen, Thabang rent hard!
  • Ik had Sam's jas gewassen. Hij had alleen de pepernoten en schuimpjes van de sinterklaasintocht nog in zijn zak .... nu één grote klomp oneetbaar snoepgoed, gets.
  • Thabang heeft weer twee tanden eruit. Dat is ongeveer het enige waar hij voor uit bed mag komen en daar houdt hij zich best goed aan eigenlijk! 
  • Deed hij maandag zijn uitgevallen tand (die hier nog op de kast ligt) weer in zijn mond en deed 'ie net alsof er nog een tand uit zijn mond viel, ha, ha. 
  • En toen zat ik dinsdagavond ineens bij een voorlichtingsbijeenkomst van het voortgezet onderwijs, slik. Sam wordt groot.
  • Thabang vindt het geweldig om met de turnselectie te trainen (1x per week). Daarnaast doet hij ook nog 1x voor de lol gym.  

  • Prins Harry is in Lesotho. De zoon van prins Charles is in het Afrikaanse land voor zijn stichting Senteble, dat zich richt op kinderen met aids en hiv in Lesotho. Mooi!! En hij ging langs bij zijn penvriend Mutsu Potsane (toen een jongen van vier, nu is hij vijftien).
  • Sam heeft een gastles gehad over de kindertelefoon. Een heel goed initiatief om al vroeg dingen bespreekbaar te maken! 
  • Mijn zusje heeft een nieuwe baan en dat moest gevierd worden met taart! Mmm, smullen. 
  • Helaas maakte Thabang daar een schep kapot (expres) en daarom moest hij van mij zijn excuses aanbieden en beloven om een nieuwe schep te gaan halen. Wat een verdriet had Thabang, hij vindt het nog steeds erg als ik boos ben. Hij heeft zeker een half uur bij mij op schoot doorgebracht. En natuurlijk zijn we daarna een nieuwe schep gaan halen, hij moet 't toch leren. 
  • Nikki is dol op Sam en andersom! 

  • Ik wilde snel naar de andere kant van de kamer rennen en toen liep ik heel hard met mijn scheenbeen tegen een scherpe punt van een stoel. Ik ging neer, wat zeer! Als er niemand bij was geweest had ik vast een potje gebruld, nu toch maar ingehouden. En Nikki kwam me gelijk troosten en kusjes geven! 
  • Thabang en Sam waren een potje aan het dammen. Vraagt Thabang: "Hoe heet dammen?" En toen hij aan het verliezen was: "We doen zonder regels, hoor!"
  • Deze foto kwam ik tegen op Facebook. Hier heb ik de eerste 12 jaar gewoond! Boven onze bakkerij! Wat heb ik daar een leuke (inclusief veel taart en chocola) tijd gehad. Nostalgie.
  • Ik had donderdagmiddag belangrijke gesprekken op mijn werk, toen moest er dus anderhalf uur vervanging komen. Ik heb anderhalf uur informatie gegeven aan de invaller en dat was nog niet genoeg. Het is zo complex om voor de klas te staan! Maar wel de leukste baan!
  • Toen ik vrijdag mijn lievelingsspijkerbroek aan wilde trekken, knapte ik eruit! Een grote scheur ter hoogte van mijn bovenbeen, het past gewoon niet meer. 
  • Thabang heeft de letter "uu" geleerd en vindt dat mijn billen die vorm ook hebben!  
  • Sam en ik keken naar het beste idee van Nederland en daar was zo'n oude opa op. Sam zei dat hij heel graag zoals zijn opa wil worden, lief! En groot gelijk! 
  • Sam was even vergeten hoe het ook alweer zat: "Een condoom is toch iets wat je inneemt zodat je niet zwanger wordt?"
  • Sam had een filmpje opgezet van de Animal Crackers (André van Duin) en Thabang heel enthousiast: "Mam, ze hebben die dieren leren praten!"
  • Dit jaar is Thabang helemaal in de ban van sinterklaas en alles wat er bij hoort. Voorgaande jaren leek het wel of hij het niet helemaal begreep, maar dit jaar wel: het schoen zetten, het vol spanning beneden gaan kijken of er wat in zit, de pepernoten, het volgen van het sinterklaasjournaal, het zingen en verkleden. Ook voor mij (en Sam) zo genieten van deze gezellige tijd! 
  • Hij had zelfs een knuffel in de schoen gedaan voor de verdrietige piet en wortels (ik moest er 2 kopen, 1 voor Amerigo en 1 om op te eten) en een mooie tekening. Ook heeft Thabang bij de voordeur een hunebedsteen klaargelegd, dan kan piet zo bij ons naar binnen! En dat is weer gelukt!

  • Nu weer een blije sint! Maar hij had zijn vinger geslepen met een puntenslijper! Gelukkig alleen een stukje van zijn nagel af, autsj. Later bleef hij met een andere nagel aan mijn trui haken. Had hij zelfs twéé vingers erin gestopt. Pijnlijk. 
  • Oké, oké. Nog een datingverhaaltje dan. Het was alweer een hele tijd geleden (zo'n 4 maanden), maar laatst een date gehad. Een hele bijzondere! Hij woonde weer eens heel veel weg (Limburg). En hij wilde me graag meenemen naar een concert van Rowwen Hèze in Limburg. Hij had speciale VIP-plekken zodat ik geen bierdouche hoefde te ondergaan (lijkt me met mijn haarcoupe ook geen goed idee voor zo'n eerste date). Hij wilde me wel ophalen. Haha. Hij kwam uit Limburg en wilde me uit Hellendoorn ophalen! Toch maar aangeboden dat dat niet hoefde. Uiteindelijk was hij ziek en ging de date niet door. Een klein weekje later afgesproken in een leuke hippe eetgelegenheid in Arnhem. En de date was superleuk. Maar compleet niks voor mij. Die man was zo verschrikkelijk enthousiast (vertelde gelijk aan de ober dat 't onze eerste date was), hij had zoveel persoonlijkheid (ik was helemaal overdonderd), heel veel geld (meerdere goedlopende bedrijven), zo'n andere opvoedstijl met z'n dochter, hij ligt vaak pas om 4 of 5 uur 's morgens in bed (dan ga ik er al zowat uit), hij had wel voor het eerst in zijn leven de telefoon uitgezet (al ging hij wel zelf bellen toen hij een gemiste oproep had), hij wilde gelijk al met mijn kinderen naar Eurodisney (het liefst morgen) en en en ..... too much voor mij. Wordt niet vervolgd. Sam vond het wel jammer, die ziet zo'n reisje naar Disneyland wel zitten!

1 opmerking:

  1. Mooi verhaal weer! Je date, de fratsen van Thabang en de wijsheid van Sam! En je blog op zondag! Is weer eens jets anders :-)

    BeantwoordenVerwijderen