Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 november 2015

Over een lekkere speklap, Sam als spook en Thabang als kapper

Door deze gang liepen we naar het audiologisch centrum
  • Woensdag naar 't AMC geweest. Daar kreeg Thabang een nieuw onderzoek wat betreft zijn gehoor. Bijna een test van een uur. Ja, hij heeft ernstige gehoorschade aan zijn linkeroor is de conclusie, dus dezelfde resultaten als de vorige keer. Het probleem ligt in het slakkenhuis. Hij kan hoge tonen niet (goed) horen en hij heeft moeite met het verstaan van de f,s,t en k, Over een jaar moet hij opnieuw een test doen om te kijken of het achteruit gaat.
  • We reden de parkeerplaats van het AMC op en op dat moment kregen er twee automobilisten ruzie en ze wilden elkaar niet voorlaten, dus reden ze met twee auto's op een éénbaansweg. Een hoop getoeter en zelfs een bumperbotsing tot gevolg. Asociaal en Thabang weer helemaal onder de indruk van dit voorval.  
  • Toen we het vervolgens hadden over de werking van een airbag, dacht Thabang dat er dan een ballon uit je stuur komt om daarna op te stijgen! 
  • Ik heb al maanden een zere rug en ik hoopte zó vurig dat 't niet van mijn nieuwe bed kwam, maar het is overduidelijk .... daar komt het wel van! Opgebeld en nu mag ik een nieuwe oplegmatras uitzoeken. Volgens de 'bedweter' kan ik het beste in de winkel uitproberen en dat ga ik deze ochtend doen! Wordt vervolgd!   
  • Dinsdag is het niet droog geweest dus mooi spelletjestijd met Sam (helaas heb ik nét verloren).
  • Sam had dinsdag een biologie toets. Maar helaas was hij zijn leerstof kwijt (op zondag). Dus toch maar naar vriendje geskeelerd en de blaadjes opgehaald, ingescand, uitgeprint en weer teruggebracht. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat op het voortgezet onderwijs met meerdere vakken, huiswerk, overhoringen en proefwerken! 
  • Hij heeft wel een 9 gehaald.
  • Afgelopen maandag is Sam met de hele klas naar Rijssen gefietst voor een dagje meedraaien op het voortgezet onderwijs. Sam vond het erg leuk (behalve dat verre fietsen dan!)! Hij heeft Duitse woorden geleerd, een sleutelhanger gefiguurzaagd, economie gehad en ze hadden in teams tegen elkaar moeten strijden. Hij was de teamcaptain en ze hebben gewonnen (als prijs kreeg hij een chocoladeletter). Hij kwam thuis met een natte tas, door geplette mandarijnen. 
  • Ik was lekker aan 't douchen totdat plots het douchegordijn openging en daar een kop koud water op mij belandde! Brrrr. "Thabang!!!!" 
  • Ik ben een avond naar mijn werk geweest om samen met de ouders van onze leerlingen de klas en gang helemaal in sintsfeer te brengen! Zo leuk geworden met een heuse stoomboot en een pepernotenfabriek in de hoek.

  • Het heeft hier zondag gesneeuwd (Thabang was net als zwarte piet door de buurt aan het fietsen)! Het mag ook weleens wat kouder worden; er zoemen hier nog steeds muggen rond en ik gun ze de vriesdood! 
  • Thabang blijft zo'n enthousiast kind! Als we met de auto weggaan, vraagt hij of we ook op de snelweg gaan en als het antwoord ja is, juicht hij hard! Je zou na bijna vier jaar en de vele ritjes denken dat dat niet meer zo bijzonder is! 
  • Zaterdag was er in Houten een ontmoetingsdag met kinderen (en ouders) uit Lesotho! Er waren zo'n 30 kinderen en bijna 40 ouders. Er was ook een sponsorloop georganiseerd voor de tehuizen in Lesotho. Helaas regende het toen de kinderen van start wilden gaan. Dus moest er als alternatief veel gesprongen worden op de trampoline en dat is gelukt! Dus toch nog meer dan 25 euro binnengesleept voor het goede doel, goed zo Thabang! Er lagen heerlijke chocoladerepen klaar voor degenen die meededen.
  • Ik vond het vooral superdruk .... stel je voor: bijna alleen maar jongens mét temperament, mét haantjesgedrag en mét spierballen! Dit tezamen in een soort kinderdagverblijf/overdekt speelparadijs. Dusssss.
De enige foto die gelukt is, rustig met Lerato op een bankje
(de rest is bewogen, ha, ha)

  • Voor het Lesotho uitje wilde ik Thabang's haar even extra mooi maken. Toen miste ik ineens toch wel heel veel haar/dreadjes aan de rechterkant van het hoofd. Verklaring Thabang: "Dat heb ik op school gedaan met een schaar, alleen Rosalie en Jurre hebben het gezien, de juf niet, hoor!" Oh. 
  • We zijn nu echt allemaal van de krentenbaard en andere soorten uitslag af! Wel een klein beetje panisch als ik rode vlekjes zie op Sam's of Thabangs's huid, maar tot nu toe loos alarm. 
  • Thabang had maandag de hele dag feest op school: de juf was jarig! Kwam hij thuis vertelde hij vol trots dat de juf op lekkere speklappen had getrakteerd!
  • Ik werd op een uitzending van Klokhuis gewezen. Het ging over ondervoeding (Thabang is ook ondervoed geweest). Wat een heftig onderwerp. Ze waren op bezoek in Swaziland (ook in Zuid-Afrika). Veel kinderen krijgen niet genoeg of gevarieerd eten. En wat daar dan de gevolgen van zijn. Door ondervoeding worden er o.a. in de hersenen minder verbindingen gelegd en vinden kinderen het moeilijker om nieuwe dingen te leren. Ze kunnen vaak minder goed mee komen op school. Ook hier werd weer gezegd hoe belangrijk de eerste 1000 dagen voor een kind zijn! Heb ik nou net de eerste 1000 dagen van Thabang gemist.  
  • Thabang: "Waarom doe jij magnesium op je ogen?" (oogschaduw)
  • Sam heeft meegedaan met het theater op school. Hij was een spook! 
Groep 8! 
  • We hadden het tijdens een autoritje over geadopteerd zijn. Thabang: "Ja, maar waarom moet er dan water over je hoofd?" Ik: "Uhm, bedoel je gedoopt?" Oja. 
  • Thabang: "Als je twee huizen aan elkaar hebt dan woon je in een twee-honderd-één-kap!"
  • Zaterdag is helaas rommelpiet bij ons langs geweest! Wat een vreselijke zooi heeft 'ie achtergelaten. Thabang's reactie was prachtig! En hij wil graag dat 'ie nog een keer langskomt. Ik niet! 

Frikandellen van marsepein in de schoen! 

1 opmerking:

  1. Jeetje wat balen van het gehoor en het bed. Gaan ze er nog iets aan doen of is het wachten totdat het slechter wordt? Hmmmm mandarijnen tas :-) als het vers is ruikt het wel lekker :-) hihi. Oh die Thabang en zijn haar. Wat een zooi in huis, maar wel lekker dat de jongens frikandellen hebben gehad. Ik zie dat jij niet lief bent geweest aangezien je niets hebt gekregen???

    BeantwoordenVerwijderen