Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 11 november 2015

Over een handtas in de goot, de eerste echte vechtpartij en een flirtende opa!

  • Thabang weet het wel: "Met kerst wordt Jezus geboren en met de paashaas gaat 'ie dood!"
  • Sam heeft een nieuw spel: de bean boozled challenge. Bij dit spel zit een rad en allerlei kleuren jelly beans. Van elke kleur zitten er twee soorten in het doosje. Eén daarvan smaakt naar snoep en één daarvan heeft een hele vieze smaak. De bedoeling is dat je aan het rad draait en op een bepaalde kleur uitkomt. Deze kleur moet je dan opeten. Wanneer je bijvoorbeeld op oranje uitkomt heb je kans op een Jelly bean met perziksmaak of kotssmaak. En je ziet echt geen verschil. Thabang wilde best mee doen! Gets, wat vies. Ze hebben nog niet alle smaken gehad, maar zeker de smaak van rotte eieren (Thabang), hondenvoer (Sam), stinkende sokken (Thabang) en beschimmelde kaas (Sam). De volgende keer zal de vieze babydoekjes-smaak, de snot-smaak of stinkdier spray wel aan de beurt zijn. Brrrrr. 
  • De lamp in de woonkamer moest vervangen worden. Dus ik dacht dat Sam dat wel even kon doen. Draait 'ie alleen het lampgedeelte eruit, de fitting bleef achter. Toch mijn vader er maar weer bijgehaald!   
  • Thabang wil liever een zak geld i.p.v. zakgeld!
  • Sam was naar de kapper geweest (twee straten verderop) en Thabang mocht alvast alleen naar huis fietsen. Vertelt hij later doodleuk dat 'ie bijna onder de auto was gekomen, een mevrouw in een blauwe auto had hem echt niet gezien, ze waren beide gestopt en hadden daarna even een praatje gemaakt. 
  • We gingen met de auto weg. Hier een straat verderop is een oversteekplaats. Daar staken een paar voetballers over. Een auto reed door (je hoeft niet te stoppen). Er kwamen nog meer voetballers aan. Eén voetballer vond het niet leuk dat de bestuurder doorreed en gooide een voetbal tegen het raam van de auto. Waarop vervolgens een boze bestuurder uit de auto kwam en meteen begon te schoppen en slaan op degene die de bal gooide. Daarop besloot het hele elftal zich ermee te bemoeien! Een heuse vechtpartij tot gevolg. En ondertussen dacht ik natuurlijk: ik moet hier wegwezen, ik wil niet dat Sam en Thabang dit zien! Maar die waren helemaal onder de indruk en excited: onze eerste rel! Ik besloot toch nog even te blijven en misschien moet ik straks nog wel 112 bellen? De vriendin/vrouw van de bestuurde kwam uit de auto en probeerde de bestuurder weer in de auto te krijgen, dat lukte uiteindelijk. Pfff, blij dat het voorbij was (gelukkig zonder gewonden).
  • Sam is vaak zo lief voor Thabang; nu heeft hij op de computer een hele Minecraft wereld voor Thabang gemaakt, waarin hij heerlijk kan spelen (alleen mag Thabang nou juist nooit op mijn computer). 
  • Thabang vroeg aan mij of Sam tussen mijn billen door kwam glijden toen hij geboren werd. Nou, zo ging het niet echt, Thabang!
  • Een tijdje geleden heb ik een ontwerp gemaakt om de kleutergang op te knappen, dat is nu helemaal klaar en we wilden de mensen van de Rotary bedanken voor de financiering en dus moest ik een woensdagavond naar school. Daar hebben we een praatje en een rondleiding gedaan en een hapje gegeten, ook weer klaar!
  • Met mijn vader de expositie 'eigen oogst' bezocht; plaatselijke amateur kunstenaars laten dan hun kunstwerken zien. Meestal doe ik zelf ook mee, maar dit keer geen nieuw werk paraat! 
  • Ik wilde vrijdagochtend in de auto stappen om 6.55 uur om naar de BSO te gaan kieperde ik per ongeluk de hele inhoud van mijn handtas in de goot (inclusief mandarijnen, mijn brood, portemonnee, tig visitekaartjes, etc, etc). 
  • Thabang: Mam, je bent helemaal geen goede kokenaar!"
  • We hadden zaterdag een feestje van de dochter van een vriendin, ze werd acht jaar! Er lag allemaal (echt) gereedschap in de tuin, daar mochten ze wel mee spelen (!). Toen zat ik er ineens niet meer zo heel relaxed bij. Zag ik eerst Thabang met zo'n grote schop zo een paar keer in het grasveld steken. Daarna ging hij met een zaag naar de schommel en vervolgens waren de coniferen de klos. Gelukkig kon hij vervolgens op de skelter en daar is hij niet meer vanaf gekomen. Rijden kan hij wel! 
  • Hij heeft zelfs zondag nog even geoefend met echt auto rijden op de parkeerplaats (bij mij op schoot) met rondjes rijden en inparkeren (sturen en schakelen) en Sam ook! 
Zo kwam een broek van Thabang uit de wasmachine, 
met de onderbroek er nog aan vast! 
  • Sam doet met kennismaken met sport een paar lessen volleybal. Zit hij daar als enige jongen tussen dertien meisjes! Het maakt hem niks uit, hij had het prima naar zijn zin!
  • Thabang deed iets wat niet mocht, waarop ik vervolgens zuchtte. Thabang: "Mam, wil jij mij nog wel hebben als kind? Nee, he?!" Ha, ha, natuurlijk wel, voor altijd! 
  • Jeeeeeej, we kunnen tv kijken mét mooi beeld! Voor de meesten zal dat wel normaal zijn, maar wij hebben er bijna zes jaar op gewacht. Ik had zo’n dikke grote lompe tv uit het jaar nul. Vooral de zenders van de publieke omroep zaten altijd vol ‘sneeuw’ (daarom wilde mijn vader nooit een EK of WK voetbal komen kijken). En de laatste tijd begon ‘ie steeds meer kuren te krijgen. De hele tijd vloog de tv een paar seconden op blauw en dan kon je daarna je programma weer verder kijken. Vreselijk irritant. Nu had mijn vader een paar weken geleden een mooie tweedehands tv voor mij gezien en die wilde hij (samen met mijn moeder) voor mijn verjaardag geven (lief!!). Of ik even wilde kijken of het me wat leek? Kom ik bij de winkel is ‘ie net verkocht. Jammer. Op mijn verjaardag raakte ik tijdens het weekendje Friesland in gesprek met een oom van mijn zwager. Die deed net zijn flatscreen tv weg. Wat een geluk, kregen we die zo mee. Gratis. Dus we kwamen thuis mét een nieuwe tv. Superblij. Eerst even oriënteren op hoe het zit binnen het televisie-abonnementen-wereldje. Mijn internetprovider: “Dit heb ik nog nooit meegemaakt in mijn hele carrière, maar we kunnen in Hellendoorn écht geen digitale tv leveren.” En zo bleken er meer te zijn. En glasvezel mag niet want je abonnement duurt nog tot 1 april en je mag niet wijzigen (alleen als je je telefoonnummer verandert, maar dat wil ik niet). Dan maar even analoog blijven kijken met de nieuwe tv, doet ‘ie het niet! Je kon geen instellingen wijzigen en dus ook geen zenders opzoeken. Dus met de tv naar de tv-reparatiewinkel, zij hadden dit probleem nog nooit meegemaakt. Het probleem zit ín de tv en dat kan behoorlijk in de kosten lopen, mevrouw!” Alleen digitale tv zou eventueel kunnen werken. Dus toch maar via Ziggo een abonnement afgesloten. Een paar dagen wachten op de mediabox (stond op de website tenminste). Ondertussen de oude tv maar weer tevoorschijn getoverd. Nadat het kastje (twee weken later) was gearriveerd kon het installeren beginnen. Met heel veel gedoe natuurlijk. En gebel! En dat je dan net aan de beurt bent en dat dan de batterij van je telefoon ineens leeg is. Dus toch maar via internet proberen. Weet je je wachtwoord niet meer, zucht. Ze kunnen het eventueel wel per post versturen? Nee, joh, ik wil nú televisie kijken! Dus dan maar een paar uurtjes wachten tot de telefoon het weer doet. Uiteindelijk na al dat gemartel en gehannes kunnen we tv kijken! Mét prachtig beeld. Best wel blij, alleen jammer dat er niet veel soeps op is! 
  • Thabang: "Ben ik normaal?"
  • Iemand stuurde mij een artikel over een bijzonder onderzoek: "Kun je maar geen metgezel vinden voor die steeds langere en koudere avonden die eraan komen? Vrees niet! Het ligt namelijk écht niet aan jou. Een nieuw onderzoek zegt namelijk dat je single bent door ... global warming. Juist. De opwarming van de aarde zorgt juist voor die niet zo hete avonden alleen voor de televisie. Flink wat economen van verschillende universiteiten in Amerika hebben 80 jaar aan vruchtbaarheidsdocumenten doorgespit en ontdekten: hoe hoger de temperatuur, hoe minder baby's (Lees: hoe warmer het wordt, hoe minder seks we hebben). Zet het nieuws maar eens aan en je hoort dat dit de warmste novemberdagen OOIT zijn. Jep: global warming. Ja, ja, het zal wel. Of dit artikel: Ben je er heilig van overtuigd dat je alleen op mannen valt? Dat zou je in twijfel moeten trekken, als je een nieuwe Britse studie moet geloven. Vrouwen zijn biseksueel of lesbisch, maar nooit hetero, beweren de onderzoekers. Nou, ik geloof die artikelen allemaal niet hoor! Er zat wel een oud opaatje met me te flirten bij de plaatselijke tijdschriftenwinkel ("O, jongedame, wat wens ik jou een fijne dag!"). Het lijkt wel of alleen kleuters en oude opa's me leuk vinden!? 
  • Zaterdag had Thabang bij de gym apenkooi, dat is het allerleukste wat er is! 
  • Thabang's proeflessen van breakdance zitten erop. Ze zijn met het groepje aan het oefenen voor een hele moeilijke dans voor de uitvoering, dus Thabang is (tijdelijk?) afgehaakt, misschien dat we het in januari nog eens proberen. 
  • Zaterdag komt sinterklaas. Dus alvast bezig met het 'moetwerkje' voor volgende week, alle kinderen uit groep 1 maken dan zoiets (ik had helemaal een zere hand van het knippen van hoofden, neuzen, snorren en mijters):
  • Thabang vroeg maandag: "Begint vandaag het jeugdjournaal van sinterklaas?" En of hij zijn schoen alvast mocht zetten? En hij maakt zich druk over hoe de pieten het huis weer uit moeten komen! 
  • Zondagmiddag hebben we heerlijk geschaatst! Thabang kon eindelijk zijn mooie nieuwe schaatsen uitproberen (weg met die dubbele ijzers)! Sam & Thabang zijn beide supersnel (ik heb alleen maar bewogen foto's van Sam); ik verlies dik van ze! Thabang likte af en toe even het ijs van de baan! Tussendoor natuurlijk warme chocolademelk met slagroom. Ik vroeg nog of ze spierpijn hadden (ik wel). Thabang: “Alleen in mijn kruis!” Zijn we net terug en het eerste wat ze doen is buiten gaan skeeleren!








En hier een filmpje van dat snelle geschaats (wel op ramkoers):


1 opmerking:

  1. Oh bah, snotsmaak, stinkdier en viese sokken, bah, bah, bah. Vinden ze vast een leuk spel ;-).
    Enne die zakgeld wil ik ook wel!
    Wat ziet de kleutergang er mooi uit, goed gedaan.
    En kokenaar dan maar niet, je bent al zo goed in een heleboel andere dingen!
    Oh ja en opa' en kleuters hebben dus nog wel,behoefte aan warmte ondanks de global warming?!?

    BeantwoordenVerwijderen