Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 9 december 2015

Over een dancing daddy, een aftrekpiet en kak van mam!

Met de buurjongen! 

  • Woensdagochtend heb ik de hele ochtend geholpen met de pietenochtend bij de jongens op school. Ik zat (helaas) niet bij Thabang in de groep, ik moest zes keer dezelfde activiteit doen (cadeautjes memorie) met verschillende groepen. Ook prima. Thabang heeft pepernoten gebakken, film gekeken, een muts gemaakt, pietengym gedaan en gekleurd. Het was hartstikke leuk.  
  • Thabang had een hunebedsteen voor de voordeur gelegd en ik had die vervolgens zorgvuldig in de kelderkast verstopt (want zwarte piet moest die natuurlijk meenemen), komt hij er ineens weer mee aanzetten: "Mam, ik heb in de kelderkast een hunebedsteen gevonden." De keer erna heb ik 'm toch maar onder in de prullenbak gegooid. 
  • Thabang: "Bestaat er ook een aftrekpiet?" Huh? "Ja, een piet die bijvoorbeeld de dekens van je aftrekt?" Oh, zo'n piet bedoel je. Nee, die ken ik niet.
  • Woensdag zijn we met een vriendinnetje van Thabang naar sinterklaas geweest in het huis van Sint (Nijverdal). Ze hadden uitgebreid de tijd voor ons, altijd leuk. Thabang had nog een vraag voor de sint .... hoelang de stoomboot van sinterklaas was? Daarna nog even een rondje met een treintje door Nijverdal, bestuurd door pieten.   
Twee pietjes in een stapelbed!

  • We kregen ook nog speciale post van een sint uit Alkmaar .... een puntenslijper waar je géén vingers in kan stoppen (ha, ha) met een prachtig gedicht!
  • Op mijn werk was het volop sinterklaas. Zo leuk. Ze hadden er weer een heel spektakel van gemaakt: sint kwam met een loeiende brandweer wagen aan gescheurd, want er zat een poes op het dak van onze school en die moest gered worden.
  • Bij de jongens op school kwam hij met de boot aan. Thabang was apetrots dat hij de staf van sint mocht dragen. En hij moest in de klas een liedje voor de sint zingen. En Thabang hield Sinterklaas vast tijdens de punaise (het bleek om polonaise te gaan). 
Thabang achter de sint met de staf

  • Er waren dit jaar wel wat domme pieten. Zo heeft Thabang nu twee zaklampen van de Minions en hebben Sam en Thabang nu twee adventskalenders met chocolaatjes (niet dat ze dat erg vinden). 
  • En ook bij mijn ouders hadden we sinterklaas. Ik had iets teveel voorpret (samen met Sam), ik kon er een nacht niet van slapen. We deden 's middags cadeaus voor de kinderen en daarna lekker gourmetten. Vervolgens gingen Thabang, neefje en nichtje naar bed en dan konden wij het grote ruilspel spelen. Sam en ik hadden al weken lol. Zo hebben we als ruilcadeau een vis meegenomen (zo'n zwarte met bolle ogen, telescoopoogvis), niemand wilde dat cadeau! Maar het mooiste was wel de 'dancing dad', een opwindpoppetje en daar hadden we een foto van mijn vader opgezet. Hilarisch toen toevallig mijn moeder dat cadeautje moest uitpakken! Uiteindelijk mocht ze 'm ook nog houden! 
De cadeautjes lagen zomaar ineens in het kippenhok! 

  • Sam wist dat als hij naar het voortgezet onderwijs zou gaan een mobiele telefoon zou krijgen. Ik zou hem nu namens sinterklaas een rugzak geven. Maar ineens hadden mijn ouders en ik bedacht dat hij het echt wel verdiend om een half jaartje eerder een telefoon te krijgen, juist omdat hij er nooit om vraagt of over zeurt. Daarom gun ik het 'm zo. En wat een mooie verrassing zou dat zijn! 
  • Hij was al blij met de chocolade telefoon die hij eerst kreeg. 
  • En toen hij later zijn gloednieuwe mobiel kreeg was hij echt zo verbaasd. En dolblij natuurlijk.
  • Met het ruilspel heeft hij er ook nog een selfie stick bij gesprokkeld!  

Hier een filmpje van Sam's reactie!

  • Je kon een app downloaden zodat sinterklaas je opbelt. Sam en ik moesten wat persoonsgegevens invoeren en daarna werd Thabang gebeld, dit is zo'n leuk filmpje ..... moet je dat koppie zien:

  • Vier jaar geleden werd ik op 6 december gebeld met het nieuws dat Sam en ik Thabang eindelijk mochten gaan ophalen. Daarmee kwam er einde aan dat eindeloze en domme gewacht op het afreizen van meer dan 10 maanden! Dat was echt geen leuke tijd.  
  • Thabang is weer zo ondeugend: stiekem popcorn eten, mijn haarband onder de douche houden (maar ik heb 'm wel weer afgedroogd, hoor), verstoppen achter mijn bed en ik hoorde dat als hij alleen naar school loopt 's middags (de school is om de hoek), hij bij het kippenhok iets verder op blijft hangen en dan te laat op school komt. 
  • Toen Sam wat verkeerd deed, hoorde ik Thabang zeggen: "Sam, dat geeft niet, mama vind je altijd lief ook als je stout bent of boos of chagrijnig of verdrietig." Dus.
  • Dit stond in de nieuwsbrief van school:
  • Sam was de beste met spelling van groep 8 en doet namens groep 8 mee met het dictee van de gemeente Hellendoorn. Morgen is het zover. Spannend. Ik vind het ook superspannend, want ik doe ook mee (en ik vrees een grote afgang). 
  • Thabang begint ook steeds meer te schrijven, hij mocht op school zelf een verhaaltje schrijven: 
poep van sam
pis thabang
kak van mam.
  • Tot voor kort bladerde ik met plezier bladzijde voor bladzijde door schoolschriften, hmmm, ik ben benieuwd hoe dat verder met Thabang gaat!! 
  • Sam was maandag niet lekker en is een dag thuis gebleven. Thabang ging direct in bed liggen en kuchen, hij was ook ziek! Ha, ha, wat een nepperd! 
  • Tot volgende week, dan zijn er wat kerstperikelen aan de beurt!

1 opmerking:

  1. Hahaha. Ik kan me helemaal indenken dat je Thabang af en toe achter het behang wil plakken! Wat knap dat je het zo om kunt denken dat je de leuke en humoristische kanten ervan kan zien. Je schrijft het geweldig! Dank je wel dat je me weer hebt laten lachen! :-)

    BeantwoordenVerwijderen