Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 4 november 2015

Over frustrerend gepuzzel, een hele bijzondere schoenendoosfoto en stankoverlast op de bovenverdieping


Gehaktballen kneden bij oma!
  • Het was zo'n leuke week! Ik heb een paar hele fijne vriendinnenafspraakjes gehad! En ik ben met twee cursussen begonnen voor mijn werk. En wat zijn ze allebei interessant. Eén gaat over rekenen met kinderen uit groep 1 en 2. En de andere cursus gaat over het omgaan met 'lastige' kinderen (misschien ook geschikt voor thuis, ha, ha).  
  • En ik ben met een vriendin uit eten geweest en daarna naar een voorstelling van Veldhuis en Kemper. Het was zo geweldig, zo gelachen. Het ging vooral over scheiden, kinderen, etc (mijn vriendin en ik zijn allebei gescheiden en dat maakte het des te grappiger). De oppas heeft er ondertussen met Thabang een feestje van gemaakt: Thabang mocht voor de tv eten, chips, cola, extra lang opblijven en er werden wel twee boeken voorgelezen. Verwend!  
  • Het was wel drie dagen lang een complete logistieke operatie. Wie haalt wie op, waar vandaan (breakdance, selectie turnen, school). Hoe komt de oppas aan de sleutel. Zal ik Thabang de werking van de magnetron uitleggen? Etc, etc. 
Thabang mocht bij mijn zus al het afval uit de 
droge sloot vissen met een grijper! 
Thabang vond 't prachtig werk!
  • Onhandig; Sam heeft zijn jas weer eens laten liggen, bij de atletiek dit keer. Ik liet een flesje bier vallen in de hal; het glas in diggelen en het bier IN mijn slof! En ik brak het plastikken-binnen-kant-deur-ding-houder van de koelkast af. Zonde. 
  • Thabang kreeg bij een spel de vraag: "Waarom houd je van degene die naast je zit? Thabang:"Nou, die vraag wil ik overslaan, hoor!" (ik zat naast 'm)
  • Sam had een 10 voor topografie. En hij had dit keer lastig huiswerk, een soort sudoka-achtige puzzel. Sam is er uren mee bezig geweest. En ik ben er ook úren mee bezig geweest. We zijn er niet uitgekomen. Frustrerend en vreselijk irritant!! (hoorde ik later van de meester dat het niet de bedoeling is dat ouders er zich mee gaan bemoeien ;-)
  • Nikki ons nichtje van 1 jaar kwam een nachtje logeren. Wat een mooi grietje. Ze ging prima slapen, alleen gaf ze om het half uur een soort gil en ging direct weer verder met slapen. Ik schrok zo elke keer, dat ik de hele nacht niet kon slapen! Ik was blij dat ik er om half 6 uit mocht!
  • Hoewel .... de ochtend begon met de grootste poepbroek die ik ooit heb gezien. Alles zat onder (rug, romper, pyjama, slaapzak) en stínken! De hele bovenverdieping werd voorzien van deze krachtige aroma. 
  • Sam had geluk, die wilde altijd al een keer beneden slapen, dus dat kon mooi deze keer. We hebben gewoon een matras in de woonkamer gelegd. 

  • Sam had een kinderfeestje: ze gingen met alle jongens uit de klas lasergamen. Sam werd twee keer eerste, niet echt blij dat hij uitblinkt met deze schiettechnieken! 
  • Maandag was Sam de klos: er moest een kies getrokken worden. Vreselijk zenuwachtig kwamen we de tandartsruimte in. Verdoving, een grote tang en wat gewrik en gekraak. Binnen vijf minuten was het al gebeurd! Goed gedaan, Sam! 
  • Dinsdag had ik van Thabang een tien minutengesprek op school: het gaat best goed! Hij weet veel en de scores zijn prima. Alleen doet hij een beetje druk, waardoor de concentratie wat minder goed is. Gaat 'ie bijvoorbeeld zo breakdancen in de klas. Ook gaven de juffen aan dat hij zo mooi kan tekenen! Whoehoe, dat is leuk! Toch nog een zoon die dát leuk vindt! 
  • En toen was de meester van Sam aan de beurt met het advies voor het vervolgonderwijs: Sam kan naar het gymnasium. Hij doet 't zo goed, wat een denkniveau heeft 'ie!! Super!  
  • De schoenendoos actie is weer van start gegaan. Dit jaar doen Sam & Thabang ook weer mee. Ze versieren een schoenendoos en die vullen ze met schoolspullen, hygiëne producten, speelgoed en een knuffel. De dozen gaan naar Afrika en Oost Europa (één van de twee kinderen leeft wereldwijd in armoede). 
  • En zo mooi ..... ik heb een foto opgeduikeld uit mijn eigen 'foto-archief' van Thabang toen hij in Beautiful gate (het tehuis in Lesotho) zelf zo'n doos kreeg!! Hoe bijzonder is dat!!! En dat we dan nu weer dozen maken voor andere kinderen die waarschijnlijk nog nooit een cadeau hebben gehad. Dankbaar. (de foto is een beetje vaag i.v.m. de privacy van de kinderen)
Thabang zit rechts vooraan (rode trui)

Hij is hier waarschijnlijk ruim 2 jaar

En nu:

  • Thabang: "Mag je ook een puppy van sinterklaas vragen?"
  • We hebben veel geskeelerd het afgelopen weekend. Tussen de wilde paarden door slalommen. Ik had Sam alweer een tijd niet zien skeeleren, wat is hij vooruitgegaan! Thabang kreeg helaas zijn vingers tussen een verzwaard hek (ik dacht dat hij er al door was). Wat een pijn had hij.  
  • Bij Thabang in de klas was iemand een stukje (de achterkant) van een goudkleurige oorbel kwijt. Ze hadden bijna overal gezocht. Thabang heeft 'm uiteindelijk terug gevonden. De juf vroeg nog: "Hoe heb je dat gevonden, Thabang?" Ik weet het wel .... hij houdt van bling bling, vooral goud! Ieks!
  • Zondag hadden we nou net toevallig (niet geheel toevallig na een slapeloze nacht) alledrie een zeer slecht humeur (heel zeldzaam)! Het mooie herfstbos en wat domme grapjes maken het toch nog een beetje goed! En dan snel op naar de volgende dag!  
Ik ben niet chagrijnig!







Wat een lekker stel is het ook!

1 opmerking:

  1. En, heb je uitleg gegeven over de magnetron? Mag hij een puppy vragen (vragen staat toch vrij?) ;-)
    En dat Thabang kan breakdansen is gaaf! Jammer dat het dan tijdens de les gebeurt. En dat goud, hier ook zo eentje :-)
    Wow, wat een mooi studie advies voor Sam. Heeft hij allerlei mogelijkheden. Succes met kiezen.
    En wat fijn dat je even hebt kunnen ontspannen! Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen