Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 28 oktober 2015

Over een winperknipper, gesmolten chocola en van krentenbaard naar gordelroos




  • Een druilerige dag. Mooi de tijd om eens te tekenen. Ik gaf Thabang en Sam de opdracht een ‘huistekening’ te maken. Daarbij was ik vooral benieuwd naar de plek van de zon! In een artikel las ik het volgende: De zon die bijna alle kinderen vaak tekenen, symboliseert de buitenwereld. De zon geeft licht en warmte, voedt en stimuleert. Hij zet je aan om in actie te komen, de wereld te verkennen. Vaak is het de vader die voor een kind de buitenwereld vertegenwoordigt en hem aanmoedigt erop uit te gaan. Frappant is dan ook dat speltherapeuten over de hele wereld zien dat wanneer een kind nooit een zon tekent, de vader inderdaad vaak buiten beeld is. Nou, deze theorie was in ieder geval donderdag op Sam en Thabang van toepassing. Thabang tekent geen zon! Sam wel! Daarnaast kan je nog veel meer uit de tekeningen halen, dus ik zit nu regelmatig met het boek (kinderen geven tekens) op schoot. Interessant. 
  • Toen ik boos was op Thabang kwam hij me later een briefje brengen. Ik kon het nog niet geheel ontcijferen maar volgens Thabang stond er: "Mam, ik zal het nooit meer doen."
  • Ik heb een mooie nieuwe roze trui/sweater met een hele toepasselijke tekst: "I'm with the boys." 
  • Thabang wilde zo graag citroen eten .... dus voor het eerst in mijn leven zo'n ding gekocht. Blegh, hij vond het toch wel erg zuur! Hij heeft maar één stukje opgegeten! 
  • Vrijdag was ik jarig! 38 jaar alweer! Het wensje van Thabang lag al meer dan een week onder z’n bed (valt echt niet op, wel mét bewaking van de hond). Thabang stond trouwens een dag te vroeg ‘happy birthday’ aan mijn bed te zingen, haha. 
  • Ik ben hartstikke verwend: ik kreeg een hartjeskoekenpan en een heerlijk ontbijt op bed (inclusief over datum beschuit met aardbeien). 's Morgens kwam mijn vriendin met de kinderen koffie drinken + taart eten. En 's middags zijn we naar Friesland vertrokken om het feestje vrolijk voort te zetten! 
  • Kreeg ik later nog een appje van mijn vriendin dat haar dochter allemaal magneten had 'gestolen' van onze koelkast! 


Het ei moet IN de koekepan, Sam!

Speciale taart met een foto van mij van vroeger. 
  • Wat was het leuk in Friesland, we zaten met mijn ouders, zussen en kinderen in een groot huis aan het water. Lekker luxe met bad, fijne chillstoelen, boxsprings en vijf tv's! Sam mocht twee nachten op de boot slapen. (en ik maar hopen dat 'ie niet zou gaan slaapwandelen, gelukkig lag mijn zus er ook)
  • Ik had mijn tas (inclusief voorraad chocola) op de grond gezet. En toen we even later zin hadden in chocola, kwamen we erachter ...... gesmolten door de vloerverwarming! 
  • Er lagen ook drie boten voor de deur! Eerst hebben we de speedboot uitgeprobeerd! 



  • En zaterdag hebben we de dag doorgebracht op de zeilboot! Heel gaaf en wat gingen we schuin! 


Thabang mocht sturen! Wat was hij trots!

Lol met nichtje Nikki!
  • Aan boord was ook een wc. Maar je mocht er geen wc papier ingooien. En dat had Thabang nou net wél gedaan. Dat moest er dus uitgevist worden. Dat moest ík natuurlijk doen! 
  • We hadden vrijdag afgesproken dat iedereen een gerecht zou meenemen. Ik was verantwoordelijk voor het nagerecht! Dus al snel werd het Nutella receptenboekje erbij gehaald. We gingen voor de Nutella chocolademousse. Vroeg in de ochtend hebben Sam en ik het gemaakt en vervolgens moest het nog 6 uur opstijven. En daar ging het mis. Het bleef een slappe boel (we hadden natuurlijk kunnen doen alsof we vla hadden bereid?). Helaas. Het blijft een raadsel wat er toch altijd misgaat.  
  • 's Avonds was het tijd voor spelletjes: pass eins/een dobbelspel, 'openhartig'-kaartjes met allerlei vragen die je moet beantwoorden of opdrachten die je moet uitvoeren en het tongbrekerspel; 3x snel een zin zeggen, bijvoorbeeld: "De knecht van Klaas de knappe kapper knipt en kapt nog knapper dan Klaas de knappe kapper knippen en kappen kan." We hadden gewoon met z'n allen de slappe lach! 
  • We hebben zondag ruim 24 kilometer gefietst. Prachtige omgeving. En het was zo'n mooi weer. We konden zelfs op een terras aan het water zitten! 

Met mijn ouders en zussen!
  • Thabang tegen mij: "Ik ben een basisschoolkind, wat ben jij eigenlijk?" 
  • Mijn computer moest opgeschoond worden en dat heeft een kennis afgelopen woensdagavond gedaan, ik ben er erg blij mee, mijn computer is weer up to date en een stuk sneller. Toen ik toch even niet op de computer kon heb ik naar 'the undateables' gekeken. Bijzonder programma, bijzondere mensen.  
  • Thabang durfde een nacht niet naar de wc omdat er een fotocollage van de deur was gevallen. En dat zag er eng uit ;-)  
  • De krentenbaard bij Thabang is weg! Eindelijk, al durf ik nog niet zo hard te juichen.
  • Maar het volgende probleem dient zich alweer aan! Waarschijnlijk hebben Sam en ik gordelroos (een rode pijnlijke huiduitslag en kleine met vocht gevulde jeukende blaasjes die een soort gordel vormen, vandaar de naam ‘gordelroos’). Ik heb het op mijn vinger en hand en Sam onder zijn oksel! 
  • Thabang is niet echt complimenteus naar anderen: tegen onze jarige oppas Mike (die werd 21 jaar) zei hij dat hij nu wel heel oud is en tegen onze buurman zei hij dat hij een baby in de buik heeft. 
  • Thabang ging er in de supermarkt met de boodschappenkar vandoor. Ik vertik het natuurlijk om er achter aan te rennen. Pfoe, wat moest ik lang wachten tot 'ie weer terugkwam! 
  • Wat was het toch een heerlijk herfsvakantie. We hebben nog nooit zoveel spelletjes gedaan. Met Sam deden we nog "Wat ben ik." Sam: "Nou, borstimplantaat doe ik maar niet, hoor!" Toen hij een woord moest raden vroeg hij of het een 'wimperknipper' was? 
  • En ook letterlijk een heerlijke week, ik heb zoveel taart gegeten, de weegschaal geeft twee kilo meer aan! Hopelijk is dat er zo weer af! 
  • Thabang vroeg aan Sam: "Vind je niet dat je een leuk broertje hebt?"
  • Tot volgende week!

1 opmerking:

  1. Klinkt als een heel fijn weekend! Behalve het vissen in de wc. :-( sterkte met de gordelroos!

    BeantwoordenVerwijderen