Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 21 oktober 2015

Over wit haar, het sokkenmysterie en een minuscuul sneetje dat ONTZETTEND PIJN doet

  • We zitten toch een potje lekker te genieten van deze vakantie! Lekker fietsen, naar de bieb en Thabang is ineens dol op kwartetten. Ook hangt 'ie de hele tijd de verpleger uit en doet overal verband om. 
  • Sam zien we niet veel! Eerst moest 'ie nog een paar dagen school, daarna naar z'n vader en vervolgens logeren bij zijn vriendje Cas in Nijverdal. Dus weinig foto's hier van Sam. Hij heeft wel hele leuke dingen gedaan. Naar de dierentuin in Emmen en wezen zwemmen. Haal ik zijn drijfnatte handdoek uit zijn tas en ik vraag hoe die zó nat komt? "Uh, ik had hem precies naast het zwembad gelegd!" (hij kon zich niet eens meer afdrogen)  
  • Vrijdag haalde ik Thabang op van de breakdance, zaten zijn hele armen onder de schmink. Hij mocht zichzelf schminken van de juf van de BSO. Oeh, wat lelijk! 
  • Zondagavond ging ik op stap met de PABO dames! Altijd gezellig! Het café waar we afgesproken hadden ging dicht en daarna werden we in het volgende café er al om half 11 uitgebonjourd. Tsssst. Mike was ondertussen aan het oppassen op Sam en Thabang. Zei Mike tegen mij dat Sam zei dat ik had gezegd (snappen jullie het nog?): "Doet de oppas nooit de gordijnen dicht?" Oeps, dat is niet om tegen de oppas te vertellen, Sam! (een paar keer waren de gordijnen van Sam namelijk 's nachts nog open)
  • Ik was even bij mijn zusje thuis. Wat ik daar zag ..... zie onderstaande foto! Alleen maar sokken! Whahaha! Zij hebben nog een veel erger sokkenmysterie als ik! 
  • Thabang kroop op een ochtend bij mij in bed, zegt hij: "Ik kan jou man wel zijn!"
  • Mijn zusje kwam de babyfoon lenen. Ik wilde ze in een tasje doen, laat ik de apparaten gewoon drie keer vallen. Gelukkig doet 'ie het nog wel! 
  • Ik had even geen tijd om mijn haar te wassen, dus ik dacht wel even droogshampoo te gebruiken. Hield ik de bus iets te dichtbij, en toen was mijn hele haar wit. Moest ik 't alsnog wassen!
  • Zaterdag kwamen er drie collega's en hebben we een prachtige route gelopen. Wat is het nu mooi in het bos en wat zagen we veel paddenstoelen. Vervolgens hebben we ontzettend genoten van een high tea bij landgoed de Uitkijk. Echt smullen.
  • Thabang: "Wil je weten hoe je koekjes maakt?" Ik wil dat natuurlijk wel weten. Thabang: "Dat weet ik niet!"
  • Stond mijn horloge weer stil (derde keer dit jaar), kom ik bij de horlogemaker doet 'ie het spontaan weer! Irritant! Maar ze gaan 'm toch even schoonmaken van binnen.
  • Afgelopen zondag was de kerkdienst van het Jan Mulder Memorial Fund: een stichting opgezet door mijn ouders voor het goede werk wat mijn overleden oom deed in de Filipijnen. Dit jaar gaat de opbrengst naar de aanschaf van Karitons. Een kariton verlost arme mensen van het mensonwaardige bedelen of het doorspitten van vuilnisbelten. Door met karitons langs de huizen te gaan om papier, flessen of andere spullen op te halen voor recycling, hebben deze mensen een goede mogelijkheid om wat geld te verdienen voor hun gezin, onderdak of onderwijs voor hun kinderen.  
  • Sam vond het saai in de kerk! Die zat lekker te lezen. Na de kerkdienst werden er Filipijnse dansen opgevoerd en konden we genieten van heerlijke zoete lekkernijen. We zijn in totaal drie uur in de kerk geweest.
Kariton

  • Thabang baalt er van dat er hier geen puppy komt en zegt: "Ik koop wel een puppy van mijn eigen geld!"
  • Sinds Thabang 7 jaar is krijgt hij elke week zakgeld, 50 cent. En hij had nog wat geld in zijn portemonnee en mocht bij de speelgoedwinkel iets uitzoeken van 5 euro. Poe, dat duurde lang! We gingen al het grote speelgoed langs ..... Kan dit? Nee. Kan dit? Nee. Kan dit? Nee. Ik wees hem op de wat kleinere prijzen, maar meneer wilde toch kijken of er iets groots te koop was voor vijf euro. Uiteindelijk gingen we met zo'n lelijke, lawaaierige, lichtgevende tol naar huis. 
  • Ik had een miniscuul sneetje in mijn wijsvinger! En ZEER dat 't deed. Ik kon er zelfs een nacht niet van slapen, mijn hele wijsvinger klopte. Vervolgens groeide er een flinke blaar (meerdere keren doorgeprikt), toen raakte het ontstoken en ik kreeg er een soort uitslag bij. Zo stom dat zoiets pietepeuterigs zo'n pijn kan doen.
  • Mijn moeder noemde het een bloedvergiftiging want er was ook een rode streep op mijn vinger en hand te zien. Maar internet zegt dat dat niet klopt. Het gaat om een bacteriële lymfevatontsteking. Indien het niet wordt behandeld, kan de ontsteking wel uitmonden in een ‘echte’ bloedvergiftiging. 
  • Het krentenbaardgedoe bij Thabang gaat ook gewoon verder. Er verdwijnen plekjes, er komen plekjes bij. Vooral in zijn neus is het nu tergend vervelend aan het worden. Volgens mij komt het omdat 'ie verkouden is en dan loopt er snot uit zijn neus, wat telkens weer andere plekken kan infecteren en het krijgt zo geen mogelijkheid om in te drogen.
  • Maandagavond belde mijn zusje Stephanie op, ze had vrijkaartjes voor Julianatoren! Dus zijn we dinsdagochtend spontaan vertrokken naar Apeldoorn! 
  • Toen Julia, de muis langskwam had ze iets wits op haar hoofd! Ik dacht aan een sluier en dat ze misschien ging trouwen. Werd ik me daar toch even uitgelachen ... "Natuurlijk niet, zij is verkleed als spook." Oja, tuurlijk. 







  • Thabang: "Zo, nou hoef ik niet meer over de Julianatoren te zeuren, daar zijn we nu al geweest!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten