Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 26 augustus 2015

Over een verjaardagsfeestje van 1 minuut, anti-kraaksokken en een dikke vette zuigzoen!



  • Wat konden we het afgelopen weekend nog weer lekker genieten van het mooie weer. Sam was bij zijn vader. Thabang en ik gingen naar het Lage veld. 
  • Op de heenweg reden we met open dak! En soms is dat helemaal niet handig! We reden achter een hooiwagen en al dat hooi waaide van de kar ..... in onze auto! 
  • Thabang kwam met een tekening thuis! Ons huis, maar dan met 32 camera's, zodat er geen boeven meer stiekem naar binnen kunnen! 
  • Sam heeft het zo naar z'n zin in groep 8, het lijkt wel of ze alleen maar leuke dingen gaan doen! Hij zit 's morgens om vijf over acht al klaar met z'n jas aan! 
  • Sam gaat trouwens in januari een spreekbeurt doen over een kind adopteren. Bijzonder én ontzettend leuk dat hij dat heeft gekozen!!
  • Thabang laat nauwelijks iets los over letters en woorden die hij in groep 3 leert. Na een hoop gevis ben ik er eindelijk achter dat hij nu drie woorden heeft geleerd: maan, roos en vis. 
  • En ik sprak de juf nog heel even ..... Thabang doet zo zijn best en dat vond ze zo leuk om te zien! 
  • Thabang vertelde dat hij in de klas een potlood doormidden had gebroken, gelukkig was de juf niet boos!
  • Sam helpt Thabang soms met het lezen van de boeken die we van de bieb hebben geleend.  
  • Hmm, dat bed van mij. Die heb ik uit elkaar gehaald. Er was zelfs een schroef compleet doormidden. En ook twee latten van de lattenbodem. En wat een stof kwam er tevoorschijn, verschrikkelijk. En sokken. Sokken die ik overal tussen de lattenbodems en het hout had gestopt om het kraken te verhelpen (niet dat het hielp). Als ik me omdraaide 's nachts werd ik wakker van het gekraak. Op de grond slapen leek me best lekker, maar dat was het absoluut niet. Elke ochtend werd ik met een pijnlijke rug wakker. Ik ging zelfs slapen met een Paracetamolletje op. 
  • Dus zondag toch maar een ingrijpende aankoop gedaan! Een nieuw bed, een boxspring! Het was per direct leverbaar, dus maandag stond 'ie al op de stoep.
  • Sam en Thabang hebben 'm al ingewijd!  
  • Heb ik net een bed gekocht, begint de tv raar te doen. Om de paar minuten gaat het beeld zo'n vijf seconden op zwart of knalblauw. En dat is écht irritant. 
  • En ik had de telefoon (vaste lijn) buiten laten liggen. Vervolgens een bui er overheen. En toen zag ik het pas dat 'íe nog buiten lag. Maar gelukkig doet 'ie 't nog.
  • Sam had een hele nare grote wond bij zijn elleboog. Hij heeft geen idee hoe hij eraan komt. Ik had het verbonden maarja dan groeit die wond eraan vast. En anders komen er allemaal pluisjes en andere viezigheden in. Ik weet nooit wat handiger is? Google gaf ook tegenstrijdige oplossingen, dus tsja?! Toch maar weer grote zus (de dokter) om advies gevraagd. Die zei: naar de huisarts ermee!! Dus dinsdagmiddag naar de huisarts. Die constateerde: krentenbaard! O. Dat is niet zo mooi. En besmettelijk. Nu aan de antibiotica. 
  • Even later wilde ik Sam afzetten bij een feestje van een vriendje. Maar toen ik het woord krentenbaard had laten vallen ..... moest 'ie toch maar weer mee naar huis! Dat was het kortste feestje ooit! 
  • Valt me mee dat Thabang en ik het nog niet hebben, al dat gestoei hier in huis.   
  • Ik ben weer aan het werk, en wat heb ik een leuke klas! Alleen maar lieve en leuke kinderen. 
  • Thabang kreeg zondag een kop maaltijd-champignon-soep. Hij nam de kop mee van het aanrecht naar de tafel, maar dat was te heet. Kop kapot en alle soep over de keukenvloer. Hij huilde van de schrik.   
  • Mijn zus was bij Lowlands en wij hoorden op de radio dat er vanaf daar live werd gezongen en gespeeld. Toen ik vertelde dat mijn zus daar ook was, geloofde Thabang dat echt niet: Judith zit niet in de radio! 

  • Kwam ik vrijdag thuis van mijn werk had ik een paar berichten gekregen over dat ik gekke berichten verstuur via Facebook. Was mijn account gehackt. Het ging om reclame voor mooie roze hoge hakken. Ik schijn 21 van dat soort berichten te hebben verstuurd, waarin ook nog allerlei vrienden 'getagd' zijn. Wachtwoord veranderd en nu alles weer onder mijn eigen controle! 
  • Thabang sprong over een touw en bleef haken met zijn arm. Hij had helemaal een soort brandwondachtige striemen in zijn huid, autsj. 
  • Ik kreeg ook nog een nieuwe schilderopdracht (die Kim Kötter heeft uitgezocht op mijn website, hi, hi). 
  • Thabang had bij zijn vriendje Stijn gespeeld. Toen ik hem ophaalde was hij zo enthousiast, hij gaf me een dikke zoen. Helaas iets te hard, want ik had helemaal een zuigzoen op mijn wang! Gênant. 
  • Zondag ging we naar het zwembad in Rijssen. Rijssen is een gemeente met veel gereformeerde mensen en het lijkt wel of ze dan misschien liever niet gaan zwemmen op zo'n officiële rustdag, we hadden zowat een privébad! En dat met stralend mooi weer en 27 graden, onvoorstelbaar! 


Voor het eerst van de hoge!




1 opmerking: