Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 5 november 2014

Over strompelen, stangen, spetteren, spugen en struikelen!

  • Het uur verzetten, een crime voor kinderen met een sterke biologische klok! Thabang is de hele week een uur eerder wakker (rond 5 uur), maar wel een uur later naar bed! Irritant. 
  • Sam is gevallen en heeft z'n boven- en onderlip kapot! Hij struikelde op het schoolplein over z'n eigen voeten! Nu kan hij niet meer zo goed lachen, dan knappen z'n korstjes! 
  • Sam kreeg in Nijverdal een les omtrent de dode hoek van vrachtauto's. Eerst theorie en daarna praktijk. Twee kinderen mochten echt in de vrachtauto achter het stuur zitten en daar was Sam er één van. Reuze-interessant!   
  • Mijn vriendin en haar man hebben slecht nieuws gekregen over de ziekte van hun kind! Verschrikkelijk, wat een verdriet. Dat gaat een lang traject worden. We leven zo ontzettend mee!  
  • En op school was er ook al een heel naar bericht, een meisje is overleden (zij zat eigenlijk in mijn klas), 4 jaar, onbegrijpelijk. We hadden alles klaar staan. Wat is het leven soms oneerlijk. 

  • Er wordt weer wat vaker in de kast gesnuffeld naar wat je allemaal IN huis kan doen, zoals Ministeck! Ik was er vroeger ook dol op (ik had wel wat meer geduld).  
  • Thabang mocht een werkje maken wat ik met mijn klas doe ...... een mooi klei-egeltje-van-pasta! 
  • Ik heb een muur van een kinderkamer opgepimpt. De muur met een geschilderde boom was eerst voor een meisje en moest nu voor een jongen worden. Ik heb een olifant, krokodil, een aap en een leeuw geschilderd. Met het meisje een ontwerp gemaakt voor een muurschildering van een prinses, over 2 weken ga ik er weer een dag naartoe. Ondertussen ook nog een geboortekaart maken. Ik heb telkens leuke gevarieerde opdrachten!  
  • Ik heb een nieuwe telefoon! En wat ben ik er blij mee! Had ik het maar eerder gedaan! Eerst uitgebreid laten voorlichten in een telefoonwinkel en 'm vervolgens gekocht bij de Trekpleister. 
  • Maandag kwam Sam strompelend binnen, hij was tijdens de atletiek geblesseerd geraakt. Hij had er flink last van. Toen hij zo erg aan het strompelen was, zei ik dat hij wel moest proberen om normaal te lopen. Oké, zei hij en toen liep hij weer normaal, bleek het een grap te zijn! 
  • Ik heb sowieso het idee dat Sam sinds een week een beetje begint met prepuberen (ja, ja, groep 7!). Thabang lekker stangen en uitdagen. En zaterdag deed hij iets heeeeeel ergs, dit had ik nog nooit meegemaakt. Sam stond boven aan de trap en ik beneden. Spuugt 'ie zo op mijn hoofd. Huh? Wat krijgen we nou? Sam!! Ik was woest! Hij moest zelf maar een manier vinden om het goed te maken! Hij heeft het gelukkig wel goedgemaakt (en wilde zelfs mijn auto wel wassen).
Dit vond ik op mijn beeldscherm van Sam! 
  • Met de typeles ging het deze week helemaal niet goed. Sam haalt de testen niet die je moet halen om naar het volgende eiland te gaan. En dat zorgt voor veel frustratie, hij ging zowat door het lint. Logisch, want als je 6 of 7 keer dezelfde test doet en je 't dan niet haalt, tuurlijk is dat irritant. Dus Sam wilde opgeven. Nou, dacht het niet (ik betaal niet voor niks 135 euro). Al moet 'ie het een miljoen keer typen! Normaal is alles een makkie (en moeten anderen er meer voor doen, nu is het andersom). Dus voordat hij hier in huis wat met een beeldscherm wilde doen, moest hij eerst de typeles oefenen. Toen was het zo gedaan. 
  • Ik zag via Facebook dat iemand verslaafd was aan Tonny's chocolonely. Toen ik 'toevallig' precies óók die reep zag liggen in de supermarkt ....... help, niet te houden! Weer een verslaving erbij!
Melk, karamel & zeezout! 
  • En nou wil ik eigenlijk die andere zeven chocoladesmaken ook wel uitproberen! 
  • Thabang heeft een cultureel weekje: een poppenkast voorstelling van Hans en Grietje op school, met school naar de voorstelling Papierazzi. Dat is een geknipt verhaal. In Papierië is alles van wit papier. De bomen, de dieren, de planten en de mensen. Ze leven daar tevreden en blij totdat ineens de wind gaat waaien .....
  • En zondag gingen Thabang en ik naar "Gezocht: konijn." Er gaan drie politieagenten op zoek naar een konijn dat ontsnapt is uit de gevangenis. Konijnen houden zich namelijk niet aan de regels. Ze graven overal holen zonder daar een vergunning voor te vragen, eten wortels waar ze niet voor hebben betaald en poepen op straat. Ze hebben enorme oren, maar luisteren ho maar. Er begint een achtervolging waarbij het konijn, in de vorm van een vingerpop, steeds ergens anders in de miniatuurstad verschijnt. Uiteindelijk blijkt de stad overgenomen door konijnen en groeien er zelfs bij de baas van de politie konijnenoren. Wat was het ontzettend lachen! Ik moest zelfs ook nog een belofte doen dat ik goed zou luisteren naar de politie. Ook hebben we gezongen en Thabang kreeg nog een echte wortel en een worteltattoo!  

  • Sam: "als dieren de baas zijn, zouden er dan scharrelmensen zijn?"
  • Thabang zei tegen iemand: "hoe heet jouw naam?" 
  • Thabang en Sam zijn donderdag naar het bezoekerscentrum op de Holterberg geweest en hebben het Kabouterpad gelopen. Erg leuk! Helaas was er een hele enthousiaste hond en Thabang is daar tegenwoordig erg bang voor, hij raakt compleet in paniek en rent als een gek rond, voor de hond des te leuker! Echt zielig, hij was zo gek met honden, maar nu zo bang!
  • Sam had een 10 voor biologie!
  • En nog steeds ..... heerlijk weer! Heel apart! Dus lekker herfstwandelen! Samen met mijn moeder en zusje! Heel gezellig! Daarna even koffie drinken. Laat Thabang daar een flesje chocomel op de grond kapot vallen, vooral de schoenen en de broek van mijn moeder zat helemaal onder, zucht. En jammer dat door het warme weer de muggen nog niet zijn gesneuveld ...... ze prikken me nog steeds! 



  • Sam: "Thabang, vind jij zeuren leuk?" Logische vraag van Sam, want oe, wat kan Thabang zeuren! 
  • Zitten Sam en Thabang aan tafel te discussiëren over hoe slap ik wel niet ben: Sam vindt dat ik spierballen als pudding heb en Thabang vindt ze meer op spaghettizakjes (?) lijken!  
  • Nog even afsluiten met iets leuks! Thabang is bij de 3e les van de jongensgym al gevraagd of hij bij de selectie komt!! Wauw!! Toevallig kwam de trainer van de selectiegroep even kijken en hij zag Thabang zo een borstwaartsom maken (puur op kracht). Helaas is de selectie (voorlopig) waarschijnlijk geen optie: het is op vrijdag van 18 uur tot 20.30 (!) uur, een hele pittige training met jongens t/m 15/16 jaar. Maar wel gaaf dat mijn mannetje het zó goed doet! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten