Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 12 november 2014

Over mollenstreken, apenkooien en smaakpapillen

  • Het zwemmen van Thabang gaat hartstikke lekker, vooral door het gat zwemmen vindt Thabang een makkie. Zelfs andere moeders spraken me erover aan ..... hij mag vast snel naar blokje 5! Ben benieuwd! 
  • Hij had trouwens een inval-badmeester. Dus toen die kerel de namenlijst langs ging zei hij: wie is Thebang? Niemand gaf antwoord. Hij vroeg het nog een keer: Wie is Thebang? Weer geen antwoord. Met iets luidere stem vroeg hij het nog een keer. Tot 5 keer aan toe! Toen ging de badmeester zelf maar even vragen aan dat ene bruine donkere jongetje hoe hij heette. Ik heet Thabang, en toen vroeg de badmeester met een glimlach. Wie is Thabang? Toen riep Thabang wel: "ik!" 
  • De nieuwe dino van Thabang heet "Koen zonder achternaam"! 
  • Woensdagmiddag paste mijn zusje op Thabang en wat een geluk toen hij van ome Dave nog even in een coole landrover mocht zitten!

  • Ik ben naar de uitvaartplechtigheid geweest van het meisje uit mijn klas. Indrukwekkend en ontzettend verdrietig. Wat er dan door je heen gaat als je een knalroze lijkwagen voor ziet rijden waar een klein meisje van 4 jaar in ligt. En dan de liedjes, de toespraken, foto's en de vele ballonnen. Pfff, ik heb het niet droog gehouden. 
  • Thabang heeft de hele week al dikke, bolle ogen. Hij wordt 's morgens snipverkouden wakker met kriebelende en jeukende ogen en zit er dan zo onbenullig in te wrijven dat ze helemaal opzwellen. 
  • Het was weer tijd voor de jaarlijkse schoenendoosactie! Door een schoenendoos te versieren en te vullen met allerlei bruikbare en leuke spullen kun je een kind ergens anders op de wereld heel blij maken. Er zijn nog zoveel kinderen die nog nooit zo’n schitterend cadeau hebben gekregen. De schoenendozen gaan dit jaar naar: Armenië, Malawi, Roemenië, Sierra Leone en Togo. 

  • Ik had tegen Thabang gezegd dat als je bij de gymselectie gaat/wilt dat je dan ook de split en de spagaat moet oefenen. Zondagnacht lag hij te slapen en toen schreeuwde hij zo vanuit het niets: IK WIL GEEN SPAGAAT EN SPLIT OEFENEN!! Ha, ha, waar hij 's nachts allemaal mee bezig is in zijn slaap!  
  • Deze week ging ik met Sam naar een voorstelling, En dat was een heel bijzondere. Dat wisten we wel van tevoren. Het ging over pesten en het werd op een gegeven moment best gênant. Sam en ik hebben na afloop lekker wat gedronken en we zijn er nog niet over uit of we het een mooie voorstelling vonden of niet. In ieder geval erg apart! 
  • Bij anderen was het blijkbaar niet helemaal in goede aarde gevallen, want ik kreeg een soort van excuusmail van het Rabotheater. Over dat het een stroeve voorstelling was geweest en dat ze dat wilden compenseren met het aanbieden van gratis kaarten voor een andere voorstelling. Dus we gaan nog een keer! Wat een goede service! 

 
  • Zondag had Sam een soort van bijkom-hangdag. De hele dag lekker in de pyjama rondgehangen en hij had ook daadwerkelijk een hangplek gemaakt, met kussens, dekens en de zitzak. Daarbij kwam een bordje met tekst te hangen: ´de zone van Sam & Thabang (dus verboden voor mama en anderen)`. Ik weet wel weer genoeg! 
  • Het gigantische doek is aangekomen (bezorgd, want het past natuurlijk niet in mijn Citroëntje) voor het schilderij van Maxima en Willem-Alexander. Het zal hier in de woonkamer de komende tijd wel flink in de weg staan, want ik kan voorlopig nog geen tijd vinden om het te beschilderen. 

  • Thabang vertelde dat hij straf heeft gehad op school. Omdat hij andere kinderen prikte met prikkers (van een traktatie). Ben je nu niet boos mam?
  • Thabang heeft een kinderfeestje gehad van een vriendinnetje. Wat was hij dolgelukkig. Ze hebben een chocoladeletter gemaakt en een fotolijst versierd. 
  • De juf van Sam was jarig geweest en vrijdag was het de hele dag feest! Eerst kreeg Sam al een uitnodiging dat ze de hele dag "Wie is de Mol" gingen doen! Als Sam iets leuk vindt is het dat! Kreeg hij donderdag een brief mee dat hij samen met een klasgenote de mol is! Met een hele instructiebrief erbij! Hij mocht dus alle spellen al weten, alle antwoorden en zijn geplande mol-activiteiten zorgvuldig voorbereiden. Dit hebben we donderdagavond samen gedaan (inclusief het bekijken van voorbeeldfilmpjes via You Tube). Hij moest bijvoorbeeld als 6e zijn tekening aan de juf geven. Een vraag bij de computertest was dan: gaf de mol als 6e zijn tekening aan de juf? Oh, wat spannend allemaal. Sam stond vrijdagochtend om kwart voor zes al helemaal aangekleed voor mijn neus te stuiteren. En zenuwachtig!! Maar het is allemaal goed gelukt. Er was zelfs niemand die hen als verdachten zag en er was dus ook geen winnaar! Mochten ze zelf de pot met snoep mee naar huis nemen! Goed gedaan!  
  • Donderdag liepen een paar kinderen langs mijn schilderijen-expostie op school. Zegt de één tegen de ander bij elk schilderij: die heeft juf Marije gemaakt, die heeft juf Marije gemaakt, die heeft juf Marije gemaakt, die heeft juf Marije gemaakt, etc. Zegt de ander: Ja, toen ze heel klein was! Hi, hi.
  • Bij de gym was het tijd voor apenkooi! Altijd leuk!   
  • Thabang heeft een politiesirene op zijn fiets, maar helaas (niet echt jammer!) is die kapot gegaan! Het draad hing in de weg en dus mocht Thabang die afknippen met een snoeischaar. Keek ik net even een andere kant op, knipt hij zowat de remkabel door! Net op tijd!  
  • Donderdag was de "appetijtelijkste" dag van het jaar! In pyjama werken (want Nationaal schoolontbijt!) ...... hoe charmant!! De kinderen vonden het prachtig! En ze mochten ook nog zelf smeren, wat een feest! Sommigen doen een halve kuip boter op brood (dus zo gezond was het ontbijt eigenlijk niet).  


  • Ik zag op Facebook dat Lerato haar 3e zwemdiploma binnen heeft. Thabang: "Schrijf maar tegen Lerato: wat vriendelijk (?) dat je diploma C hebt! Als ik je zie ga ik je heeel veeel kussen!!"
  • Op mannengebied schiet het niet op. Gisteren was het nog wel "Singles Day". Dat is op de 11e van de 11e, want dat getal bevat de meeste eentjes! Aha! 
  • Ik heb wel 'Tinder' nu op mijn nieuwe mobiel. Tinder is the fun way to connect with new and interesting people around you. Swipe the photo to the right to like or left to pass. If someone likes you back, it's a match! Then you can send massages. In het begin ging het niet helemaal goed, de 'ik-wil-meer-info-knop' zit vlak naast de 'like' knop. En ik drukte dus meerdere keren per ongeluk op de like knop, i.p.v. de info knop. Oeps, had ik zo een paar matches (die je echt niet wil). Ben benieuwd of deze app gaat werken?! 
  • Tot nu toe zijn er dit jaar alleen nog maar kleuters uit mijn klas op me verliefd, ha, ha!! 
  • Thabang: "Mam, ik heb vijf smaakpapillen in mijn mond: zoet, zuur, zout, vies en lekker!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten