Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 19 november 2014

Over afstoffen, lichte paniek en dertig zwaaiende handjes


  • Jeeeeeej, sinterklaas is er weer! En mijn eigen lieve "zwarte" pietje!!! We gaan er weer van genieten! Thabang denkt helaas dat hij alleen maar lief hoeft te zijn voor sinterklaas (je mag hem niet slaan en geen sukkel noemen anders krijg je geen cadeautjes), ik hoopte dat hij tot en met 5 december lief zou zijn voor iedereen.
  • Zaterdag hebben we ons rond 12 uur met pepernoten voor de tv geïnstalleerd. De intocht! Altijd leuk. Thabang ging toch liever spelen (kijken mag, het moet niet, hé mam?). Om half twee met de fiets naar de echte sinterklaas om handjes te schudden, de stoomboot te bekijken en natuurlijk proberen de meeste pepernoten te scoren (en op te eten). Thabang was gelijk aan de diarree!  





  • We hebben op mijn werk een hele avond met ouders zitten knutselen en creatief zitten wezen voor de decembermaand: raamschilderingen, open haard in de leeshoek en zelfs een heuse stoomboot in de huishoek.  
  • Thabang vertelt me bijna dagelijks dat ik de allerliefste moeder van de wereld ben. Het liefst met de toevoeging: tot de maan en terug. Maar nu hield 'ie zo veel van mij ...... tot de aarde en weer terug! 
  • Op woensdagavond is er een nieuw programma op: Met Open Armen. Het is een reality serie over adopteren (ik houd normaal gesproken niet zo van dat soort programma's, ik kijk ook nooit spoorloos ofzo). Natasja Froger volgt stellen met een kinderwens, die aangewezen zijn op adoptie. Natasja laat dan zien wat er allemaal bij komt kijken. Er is veel kritiek op het programma, maar ik zie vooral veel herkenning. Bijvoorbeeld dat ouders verliefd zijn op de eerste foto van hun kind. Dat had ik ook! Zie de 1e foto van Thabang! Wat een schatje! 
  • Hoewel het op sociaal gebied erg goed gaat met Thabang, gebeuren er hier en daar nog wel incidenten. Elke ochtend staan de ouders van groep 2 voor de ramen te zwaaien naar hun kinderen. Ik doe daar graag aan mee. Zo ook afgelopen woensdag. Zie ik daar ineens dat Thabang een jongen heel hard van de bank afduwt. Die moet natuurlijk huilen. Ik naar binnen (onder toeziend oog van minstens 30 zwaaiende handjes van de ouders). Kom ik de klas binnen roept Thabang de meest verschrikkelijke dingen naar mij. Ai, ai, ik hoop maar dat de vaders en moeders slecht zijn in liplezen. De jongen getroost en Thabang zegt uiteindelijk gelukkig sorry. Pfiew.   
  • Sam wil dolgraag eens in de toekomst gluren, want dan kan hij zien of M. ook ooit verliefd wordt op hem! 
  • 's Avonds schrik ik soms van de plotselinge geluiden van de iPad. Dan hoor je ineens geknor omdat bij Hay day (een app van Sam, een droomboerderij waar je van alles kan verbouwen) het spek kan worden opgehaald of getok als de kippen hun eieren hebben gelegd of geloei als de koe melk heeft geproduceerd, etc. Als je net geconcentreerd een bericht schrijft voor je blog dan schrik je echt wel! 
  • Sam was dinsdag aan de beurt voor het Sebastheater: ze deden met groep 7 "the Voice". Het is allemaal erg goed gegaan en van Thabang kreeg ik te horen dat Sam het heel goed deed! Sam is al weken fan van het liedje Oerend hard (lelijk!) en dat wordt dan ook volop gedraaid (én meegeblerd).
  • Thabang ging armpje drukken met mijn zus Judith. Ze kon nipt winnen! Nog een jaartje en dan kan ze 't vergeten, denk ik!
  • Zondag hadden we per toeval twee kerkdiensten achter elkaar. Eerst een gezinsviering (over de schoenendoosactie) met medewerking van groep 7. Sam zit in groep 7 dus moesten we ons ook maar weer eens richting de kerk begeven. 
  • In de dienst daarna werd mijn lieve petekind Nikki gedoopt. Ik moest met mijn neus vooraan vanwege het peettante-schap, dus Sam tussen mijn ouders in en Thabang kon bij mijn zus en zwager zitten. Het was zeker bijzonder! En een hele 'eer' om peettante te zijn van dit prachtige meisje!   

  • Sam gaat als een speer met de typeles, hij haalt zelfs 113 aanslagen per minuut! 
  • Sam tegen mij: "wat zul jij jaloers zijn op iedereen met geld!"
  • Thabang is de makkelijkste slaper die ik ken. Nog nooit was er zo'n harde muziek (dj Maus bij de voetbalclub) toen hij naar bed ging, echt niet normaal. Hij doet z'n ogen dicht en slaapt! Daar ben ik pas jaloers op! 
  • Toen ik naar de verjaardag ging van mijn allerliefste vriendin werd er hier in huis op de boys gepast. Zegt 'ie bij het weggaan, dat ik wel een keer de schilderijen in de hal moet afstoffen!! Ha, ha, hoe erg, dat ik door mijn mannelijke oppas hierop gewezen moet worden!! 
  • Maandag heb ik in Neede deze twee meter hoge prinses op de muur geschilderd! Wat een leuke opdracht, lekker alles roze!  
  • Dit werd op Facebook geplaatst en nu willen de buren verderop ook zo één. Ha, ha. Ik vind het prima! Behalve mijn chronische tijdgebrek dan ...... ik kreeg een mail terug dat het schilderij van Maxima en Willem-Alexander in november af moet: dat is nog 11 dagen (en geen tijd), dus lichte paniek hier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten