Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 3 september 2014

Over top-aders, supermooi wadlopen en ik zie niet wat jij ziet!

Thabang krijgt tekenles van Sam
  • Het was een bijzondere week met van alles en nog wat.
  • Ïn Lesotho is het onrustig. Er lijkt een staatsgreep te worden gepleegd. Het leger van het Afrikaanse land heeft in de hoofdstad Maseru regeringsgebouwen omsingeld en het hoofdbureau van de politie ingenomen. De premier Thabane is gevlucht naar Zuid-Afrika. Op de Zuid-Afrikaanse televisie sprak hij van een militaire coup. Het leger spreekt tegen dat het de macht wil grijpen en zegt dat de militairen zijn teruggekeerd naar de kazerne. Wat er precies aan de hand is, is onduidelijk. Websites van media in Lesotho zijn offline of niet bijgewerkt. Radiozenders zijn uit de lucht gehaald en telefoons werken veelal niet. Bewakingspersoneel van de Amerikaanse ambassade zegt dat er zaterdag is geschoten. Inmiddels is nog steeds niet rustig in Maseru, ook Beautiful gate (het tehuis waar Thabang vandaan komt) heeft maatregelen genomen. Zo NIET leuk.
  • Bij de BSO is een nieuwe juf. Ik heb Thabang inmiddels twee keer opgehaald en ze kwam twee keer gelijk naar me toe. De eerste keer had hij een grote bult bij zijn wenkbrauw (door een botsing, kan gebeuren), de tweede keer was zijn hele broek vanaf zijn kruis tot aan de onderkant van de broekspijp compleet gescheurd. Ze had het echt niet gezien en voelde zich er vervelend bij. Daar kan zij toch niets aan doen, ik ken Thabang wel langer!    
  • Donderdag ging ik voor het eerst (op de heenweg een klein beetje spijt hebbend) bloed geven! Je bent er al met al een uurtje zoet mee: papieren invullen, de controle van het ijzergehalte en de bloeddruk. Ik was trouwens bij de arts: zegt hij met een big smile: "zo, mevrouw ik zie dat u een kilo bent aangekomen!" Ha, ha, ja, de vakantie was heerlijk (net als het eten en de wijntjes). Wacht maar tot ik straks een week in een 'all inclusive' resort ben geweest met tientallen meters toetjes-buffetten! Maar goed, het bloed geven zelf duurt ongeveer 9 á 10 minuten, bij mij (met heuse top-aders) was het al klaar na 5 minuten! Daarna verplicht zitten om koekjes te eten en wat te drinken.  
  • Nu twee weken verder op school, dus toch maar even weer richting de juf van Thabang geschuifeld (Thabang vertelt dat hij het heel goed doet, maar het betrouwbaarheidsgehalte van Thabang is tot nu toe een dikke onvoldoende). Niks mee te doen, geeft de juf aan! Echt, helemaal niets! Ook bij de andere juf (die er 1x per week is) gaat het prima. Superfijn!!  
  • Ik mocht een middagje op Nikki passen, ze is nu 3,5 maand oud. Hoe ging dat ook alweer met flesjes, luiers, de maxi cosi en slaapjes? Dat is toch echt al 10 jaar geleden! Thabang baalde ervan dat hij twee keer naar school moest, hij is dol op Nikki! 
  • Thabang vroeg zich af of hij tegelijk met Sam in mijn buik zat? 
  • Wel even wennen aan het kleuterjuf zijn ...... dan zit je zo een hele avond "moetwerkjes" voor te bereiden, sjablonen te maken, te knippen, scheuren en te plakken! Maar ik vind het wel superleuk!
  • Thabang is door naar blokje 3! Hoera! Het ging niet van harte want de badjuf van het volgende blokje moest 'm eerst nog even keuren ..... maar ze durft het aan! 
  • Ik had Sam voor zijn verjaardag wadlopen gegeven. Na afloop gingen we in een hotel met z'n tweetjes, zo leuk!
  • Het wadlopen begon met regen, maar al snel kwam de zon er weer bij. En wat was het mooi! Niet te beschrijven. Alles was prachtig! De gids was zo ontzettend leuk met Sam, hij nam 'm helemaal mee op sleeptouw. Hij mocht vissen met een net, krabben vangen en zeekraal proeven. Sam vond 3 uur wadlopen veel te kort! En is nu alweer aan het bedenken wanneer we weer gaan. En Thabang moet dan ook mee!! 
  • Oma kwam speciaal voor het wadlopen helemaal naar Pieterburen en heeft zeker net zo genoten!!! En net zo vies! 











Hier een filmpje:
  • En als je in Pieterburen bent, moet je natuurlijk ook even een kijkje nemen bij de zeehondencrèche. Wat een coole beestjes zijn dat toch met van die grote ogen! Sommige waren er slecht aan toe, hopelijk knappen ze snel op!

  • Thabang heeft het ook erg leuk gehad bij tante Judith en ome Eric! Naar de dierentuin in Nordhorn, smullen van zijn lievelingseten: spaghetti, wel een uur badderen met veel schuim, spelletjes doen en nog veel meer! Oja, en ze hebben zelf appelmoes gemaakt! 



  • Thabang kreeg hele bijzondere post! Een kaart uit Turkije! Van zijn vriendinnetje Lerato. Met de tekst: Sullen we samen naar Side gaan als we groot zijn? XXX Lerato! Nou, dat wil Thabang wel! Hij wil wel heel graag dat haar vader Antoine dan ook meegaat (of  'ie dat tegen die tijd nog zo vindt betwijfel ik)?
  • Thabang zei deze week een keer: ik deed het echt niet extra, hoor, die sok in de vissenkom gooien!
  • En Sam met z'n moeilijke vragen: mam, hoeveel huidschilfers verliezen we per dag? Uhhh?
  • Thabang houdt van spelletjes doen, vooral: "ik zie niet, wat jij ziet!"
  • Sam wilde ook zo graag de Ice bucket challenge doen! Daar wilde Thabang maar al te graag aan meewerken! Dus hier komt 'ie! 

1 opmerking:

  1. Wat een mooie foto's van het wadlopen! Enne dat van die huidschilfers, zoiets vroeg Bertho vanmorgen ook, en: mama, ligt je hele bed dan onder de velletjes?
    Schrijf vooral door!
    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen