Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 10 september 2014

Over stappen tellen, een vierkant hoofd en Thabang's feestje (met bruin water)



  • Een ongelooflijke oenige tijdsplanning hier: hectisch, hectisch en hectisch ....... en dan "moet" ik dit ook nog op schrijven! 
  • Vanaf woensdag doe ik mee aan een nieuwe uitdaging: STEPTEMBER! Ik loop met een stappenteller en moet elke dag 10.000 stappen zetten. 27 dagen. Dit doen we samen met een heleboel collega's van Onderwijscentrum Het Roessingh om een verschil te maken voor het leven van mensen met cerebrale parese, de lichamelijke handicap die het vaakst voorkomt bij kinderen. De eerste zeven dagen zijn gelukt! 
  • Thabang vroeg zich af wanneer die stappenteller eens ging praten/tellen!
  • Heerlijk een pizzaatje gegeten met vriendinnen. Ik krijg er altijd een soort nostalgisch gevoel van ...... op de plek van de pizzeria heb ik vroeger zelf gewoond (bakkerij, restaurant & café) en een mooie tijd beleefd!
  • Zondag was het officieel, maar zaterdag was het grote feest! Thabang 6 jaar! Heerlijk ontbijt op bed gebracht, zijn liefste wens in vervulling laten gaan (een bestuurbare auto), huis versierd, de vlag van Lesotho buiten gehangen, zelfgemaakte chocoladetaart en heel veel familie, vriendjes en vriendinnetjes op bezoek! Wat is Thabang verwend, niet normaal (en geheel tegen mijn principes), van glittertattoos tot aan playmobil, van een discobal tot aan een dinosaurusei. Allemaal prachtig! En natuurlijk 6 kaarsen uitblazen! Het was een mooi feest! 






  • Thabang groeit enorm in sociaal emotioneel opzicht! Wat een opluchting. Ik hoor het van ouders van school terug, van de kinderen die op het verjaardagsfeest waren, opa en oma en natuurlijk merken Sam, Thabang en ik dat het allermeest! Hij is veel liever geworden en minder wild! 
  • Zondag stond in het teken van een groot evenement in de gemeente Hellendoorn: "de Strongmanrun" Een 21 kilometer lange tocht met heeeeeel veel spectaculaire hindernissen! Wij hebben zo'n 6 uur lang rondgefietst over het parcours om Judith (mijn zus) te volgen! En wauw, ze heeft het helemaal uitgelopen. Trots zijn we! Hier een filmpje van één van die gave obstakels:

  • Ze waren al dagen en weken bezig met de voorbereidingen van de Strongmanrun ..... blijkbaar was er iets misgegaan met de waterleidingen en zo hadden we precies op Thabang's feestje bruin water uit de kraan! Jakkes!! Een buurvrouw haalde snel flessen water bij de supermarkt zodat ik toch koffie en thee kon zetten!
  • Sam vindt zijn oom Eric veel cooler dan z'n moeder. Maar mij vindt hij leuker. "Onee, toch niet, evenleuk!" En bedankt voor het compliment, Sam!
  • Thabang had een werkje op school gemaakt, een vlinder. Toen ik hem een mooi plekje had gegeven zei Thabang: "geeft niet als ik het niet kan, hé mama!?" Blijkbaar hadden een aantal kinderen tegen hem gezegd dat zijn werkje lelijk en niet goed was. 
  • Natuurlijk werd er ook uitgebreid feest gevierd op school! Zo leuk! En Thabang mocht trakteren op fruitstokjes met een vingerpop erop. 


  • Sam had zaterdag een belangrijke atletiekwedstrijd. Er waren drie onderdelen: Sam heeft brons voor verspringen en zilver voor kogelstoten gehaald! Knapperd!
  • Oeh, wat was Thabang zenuwachtig voor het zwemmen in blokje 3 bij juf Patricia. Hij werd er helemaal stil van. Hij deed het trouwens keurig (geen handstandjes en bijna geen bodemgeloop)! 
  • Hier nog een mooie foto met nichtje Nikki (hij kroop zo bij haar in het campingbed)!
  • Thabang was laatst bij Judith aan het logeren. Toen we een paar seconden binnen waren klapte er een muizenval (niet aankomen, Thabang!). En hij had ook nog zijn vinger tussen de autodeur gehad, Judith moest eerst de deur weer opendoen om er zijn platte vinger tussenuit te halen! Maar het deed helemaal niet zeer, Thabang heeft echt een hoge pijngrens!  
  • Maandag moesten we naar het AMC voor de controle. Thabang is weer goedgekeurd voor de komende 4 maanden! Het prikken ging zo goed, ik hoef Thabang niet eens meer vast te houden. Hij werd ook nog verwend met een prachtig humoristisch prentenboek van Aadje Piraatje en stempels voor z'n verjaardag!
  • Ik ben naar de ouderavond geweest van groep 2 en groep 7. Bij groep 2 kon ik mooi even spieken en ideeën opdoen voor mijn eigen kleuterklas. Groep 7 is een serieuze business! Klaarstomen voor het voortgezet onderwijs! 
  • De nachten gaan niet helemaal goed hier! Of er zijn weer eens muggen, of Sam heeft last van hoofdpijn of hoest en ik had zondagnacht scheenbeenkramp! Ik wist niet eens dat het bestond (kuitkramp ken ik wel), maar deze doet nog zeerder!! Op internet zag ik als mogelijke reden overbelasting staan: ik moest zondag wel een hele heuvel opfietsen, ha, ha en ik ben nu natuurlijk net iets meer aan het lopen i.v.m. die stappenteller! Slecht schoeisel kan ook een reden zijn.
  • Over slecht schoeisel gesproken. Ik loop het liefst op slippers, op school vind ik dat net kunnen (blijft twijfelachtig). Nu ging ik op huisbezoek, was mijn slipper kapot. Wat nu? Met één slipper of met blote voeten naar binnen? Dat kan toch niet!? Toen toch geprobeerd om eenmalig beide slippers aan te doen en voorzichtig over de grond geschuifeld. Ik liep helemaal mank, het leek wel of ik een blessure had. Echt geen gezicht! Vanaf nu reserveslippers/schoenen (of alleen hele goede) mee!   
  • Thabang vindt dat ik een vierkant hoofd heb .... een voorkant, twee zijkanten en een achterkant!
  • Tot volgende week!
Mijn prachtmannen, ben trots op ze!!
(deze foto was na meer dan 5 uur rondfietsen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten