Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 27 augustus 2014

Over brigadier Sam, Thabang's zespak en een strookje gras kwijtraken





  • We zijn zondagochtend rond 8 uur vertrokken naar Schiphol voor de aankomst van Mariëlla & Nea (uit Lesotho). Bijzonder om eens mee te maken! De laatste keer dat we op Schiphol waren kwamen we zelf aan vanuit Lesotho en dat gevoel van toen komt gelijk weer terug, want hoe mooi was het om toen met Thabang en Sam door die deuren te wandelen! En wat is er veel gebeurd in de tussentijd, vooral veel moois.
  • Thabang gaat nu vast bijna naar blokje drie bij het zwemmen (er zijn 5 blokken), hij doet best wel goed z'n best! Dat bodemgeloop is het grootste probleem, maar ook dat hij de juf niet hoort als hij de hele tijd handstand op de bodem doet. Dan zwemt hij bijvoorbeeld op zijn rug, terwijl de rest op de buik zwemt. De juf werd de afgelopen les beoordeeld .... hopelijk heeft dat gespeel van Thabang haar geen onvoldoende bezorgd!
  • Sam moest voor het eerst brigadieren. Hij was er helemaal zenuwachtig van. Is ook wel spannend om met zo'n bordje auto's tegen te houden! 
  • De juf van Thabang (groep 2) kwam naar me toe (help, ik voel een déjà vu). Maar dit keer om te vertellen dat Thabang het erg goed doet op school! Hij was lief, luistert goed en is rustig! O, echt waar! Oef, da's pas mooi!! 
  • Ik las ergens dat er in Engeland plannen zijn voor roze snelwegen. Speciaal voor vrouwen! Door middel van gescheiden rijbanen voor mannen en vrouwen willen ze het verkeer veiliger maken voor vrouwen. Ziet er wel gaaf uit, maar ik geloof dat ik zelf dan graag op de mannenrijbaan rij! 
pz2
  • Thabang komt soms 's morgens mijn kamer binnen en dan kust 'ie om de beurt zijn spierballen. En laat vervolgens z'n 'zespak' zien! Ai, ik vrees dat dit de invloeden zijn van zijn oudere broer (heus niet blij mee).
  • Vanaf deze week ben ik aan het exposeren in Onderwijscentrum Het Roessingh in Enschede (mijn hele huis heb ik leeggehaald, wat een kale muren heb ik nou en de kinderen ook). Eind december haal ik de schilderijen daar weer weg. 
  • Thabang kan me later zo helpen, wat kan hij toch lekker bezig zijn (zie filmpje). En o, dat Twentse accent, hi, hi.

  • Mijn week liep weleens lekkerder. Ik was de halve week ziekig, zwak, misselijk en spierpijn. Blij dat ik de rest van het jaar 'topfit' ben (dat besef je dan pas). 
  • Mijn moeder vroeg zelfs of ik door muggen was gestoken onder mijn oog ..... nee, dat zijn wallen! 
  • En dan zit er op de hele vroege eerste werkochtend ook nog van alles tegen: Thabang had in bed geplast, mijn schilderijen pasten niet in de auto, Sam z'n band was leeg, de weg naar de voorschoolse opvang was afgesloten, etc. 
  • Na een paar dagen werken had ik drie blaren op mijn voeten, autsj, ik ben niks meer gewend! 
  • Elke twee weken zijn de kleuters een dagje vrij en dan val ik in bij groep 5/6. Hartstikke leuk, wat een mooi stel bij elkaar. Zelfs voor het eerst Engels gegeven, vooral het hardop praten vonden de kinderen spannend! 
  • Pure verwennerij! Ik kreeg vorige week een wellness cadeau card, heel lief! Ik heb een heerlijke-ontspannende-veertig-minuten-durende-gezichtsbehandeling ondergaan (met reinigen, peeling, massage, kloppen, knijpen, masker en zalfjes). Dus als je iemand ziet stralen en glimmen .......
  • Ik zag deze week het grasmaaiersnoer flink vonken en knetteren! Dat betekent niet veel goeds natuurlijk. Precies op de helft van mijn grasveld begaf de grasmaaier het. Er moest dus gelijk een nieuw snoer komen (haalde ik eerst ook nog de verkeerde) zodat ik het klusje af kon maken.
  • We hadden al glasvezel in onze tuin en dit moest worden doorgetrokken naar binnen. Prima. Helaas kwamen ze net toen ik naar de zwemles wilde gaan. Maar Sam was wel thuis dus geen probleem, dacht ik. Wel dus, Sam moest mee want die werklui mogen niet met minderjarigen in één huis zijn (zonder toezicht). Dus Sam moest mee naar de zwemles. 
  • Alles was prima aangelegd, alleen kwamen ze bij het 'gazon fatsoeneren' een strookje gras tekort. Verdwenen. "Sorry mevrouw!"
  • Thabang "eerste" tand is eruit (via de officiële weg dan)! Hup, ding onder 't kussen, laat die tandenfee (het tandenfeestje) maar komen! 

  • De (eenmalige) tandenfee kwam inderdaad langs (net zoals bij Sam's eerste tand) en hij heeft een hondje achtergelaten. Wat was Thabang blij! Dat beest moet overal mee naartoe! En weet je hoe die heet?? Mag ik u voorstellen aan "de superspidermanhond"! 
  • De volgende dag begon zijn andere tand te wiebelen en die kon ik er met een theedoek zo uittrekken! Dus in twee dagen twee tanden ..... Thabang wordt steeds charmanter! 
  • Ik keek al een week naar Facebook en ik hoopte zo dat ze mij zouden overslaan, helaas! En bedankt, Marlon! Hier dan toch ook mijn Ice bucket challenge voor het goede doel "ALS" (giro 100.000) waar deze maand alleen al 14.000 donaties voor gedaan zijn (i.p.v. 200, het helpt dus wel). 


1 opmerking: