Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 24 september 2014

Over een sandaal in de boom, kloddertjes ijs op de grond en een technisch hoofd


Samen in de bedstee!
  • Eigenlijk was het afgelopen weekend Hellendoorn rally (niet erg dat ik niet de hele dag naar die rondscheurende auto's hoefde te kijken), eigenlijk moest ik een presentatie geven in Doorn (ik ben slecht in voor publiek praten, dus dat mis ik graag), eigenlijk was er zaterdag ouder-en-kind-atletiek (geeft niet dat ik er niet bij was, dan kon ik ook niet afgaan als ik zou instorten op de 1000 meter), maar wij hadden een familieweekend! En het was zo leuk! We zaten met de hele familie in een oude boerderij.
  • We gingen op zaterdag naar het brandweermuseum. Helemaal prachtig voor Sam én Thabang! Sam was lekker fanatiek bezig met een speurtocht. 



Thabang zit zich te verlekkeren aan zoveel mooie brandweerauto's!
  • Na afloop van het museum stapten we met z'n allen in twee supergave oude open brandweerwagens! Een ritje naar een ijsboerderij, waar we natuurlijk genoten hebben van heerlijk ijs! 

  • Sam kwam op een gegeven moment naar me toe ...... zijn 2 bolletjes ijs waren uit het bakje gekieperd! Precies in het zand! Hoe krijg je 't voor elkaar. Vooruit dan maar, hij mocht 2 nieuwe bolletjes kopen (op rekening van de hele familie Mulder, moet kunnen). 
  • Dat was niet de enige chaotisch actie van Sam deze week. Op school had hij een geschiedenisproefwerk. Alleen was hij 1 dingetje vergeten: zijn naam op te schrijven! Hij moet het proefwerk opnieuw maken en krijgt 2 punten aftrek! Donderdag is de herkansing! 
  • En Sam gooide ook nog per ongeluk (?!?) de sandaal van Thabang in de boom. Ja, ja! 
  • De nacht in die boerderij was trouwens verschrikkelijk! Sam in de bedstee en ik met Thabang op een kamer. Ik viel pas tegen 04.00 uur in slaap en Thabang (dus ik ook) was voor 06.00 uur wakker. De ene mug na de andere. En dan was er weer één dood, dan meldde de volgende zich wel weer met dat vreselijke gezoem! Veel muggen zijn gemept en nu in de muggenhemel.  
  • Toen Thabang mijn oordoppen zag liggen zei hij: "die had je mee moeten geven toen ik met oma in de pipowagen was ..... oma snurkt!"
Hier maakt Sam zelf heerlijke pizzaatjes! 

  • Ik ben er achter gekomen wie Thabang die dinosaurus heeft gegeven op zijn verjaardag, mijn tante Mirjam! Handig, zo'n familieweekend!
  • We hebben 's avonds natuurlijk een paar keer het spel "weerwolven" gedaan. Sam blij! En op zondag is wel de mooiste traditie: ons jaarlijkse voetbalpotje!
  • Sam heeft zijn draai gevonden met de typeles. Soms oefent hij zelfs voor schooltijd, ga zo door, Sam! 
  • We waren de tas, de jas en een vest van Thabang een week lang kwijt. Nu gelukkig weer terug. Waarschijnlijk had iemand per ongeluk de verkeerde spullen mee naar huis genomen en deze weer netjes terugbezorgd, fijn, scheelt zo weer 40 euro.  
  • De juf van Sam belde. Driedubbele schrik! Maar ze vroeg of ik mee wilde naar de kunstuitleen met een aantal kinderen van groep 7 (3 keer dit jaar). Ja, graag, leuk! Jammer dat ik nu net deze maandag niet kon i.v.m. een studiedag op school. Volgende keer beter!
  • Met alle collega's die meedoen met Steptember en dus met een stappenteller lopen gingen we op de foto: 
  • Ik vind het elke dag vies tegenvallen met die stappen! Ik dacht echt dat ik veel meer stappen op een dag zette! Ik moet er echt moeite voor doen om het te halen (ik ben ook nog steeds niet helemaal fit). Tot nu toe heb ik 225.351 stappen gezet en dat brengt me op een gemiddelde van 10.731 stappen per dag. Nog 1 week te gaan! 
  • Thabang kwam dinsdag heel verdrietig uit school. Hij heeft wel 3 kwartier gehuild. Bij het opruimen is hij uit het huis (met verdieping in de klas) gevallen. Op zijn achterhoofd. Hij wilde zelfs niet buitenspelen. Ik moest er bijna zelf van huilen, zo'n verdriet en pijn had 'ie. Even goed in de gaten houden, want hij heeft nog steeds hoofdpijn, misschien heeft hij wel een hersenschudding?
  • De zwemles gaat ineens super! Dat komt ook door de juf, wat doet zij het leuk. Strak aanpakken én humor werken het beste voor Thabang en dat voelt zij precies aan! Hier een filmpje!
  • Vanmorgen kwam Sam me heeeel vroeg wakker maken! Zijn eerste kies is eruit! Ook goeiemorgen!!  
  • Thabang heeft met Jurre gespeeld. Hij vertelde dat Jurre een heel technisch hoofd heeft, want hij kan zo goed nadenken!
  • Sam heeft een aftelkalender gemaakt ..... nog 17 nachtjes en dan gaan we lekker vliegen naar Griekenland! Wat hebben we al een voorpret! En nog 2,5 week bikkelen houd ik vast nog wel vol! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten