Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 1 oktober 2014

Over 600 graden koorts, dank u lieveheersbeestje en Sam's slimme actie

  • Nostalgie met de kinderpostzegels! Ik weet het nog precies dat ik vroeger de school uit kwam rennen om die zegels te verkopen! Nou zit Sam echter toch iets anders in elkaar dan ik. Die had eerst een uur typeles en kwam op z'n gemak de school uit. Toen het een beetje begon te regenen wachtte hij rustig af. De hele straat was intussen al bewandeld door de concurrentie. Maar maak je niet druk, het is geen wedstrijd!   
  • We hebben een paar uur op ons buurmeisje Floor van 1 jaar gepast. Poehee, ons huis is daar niet (meer) geschikt voor. Goed opletten dus, alles moest van tafel en ze drukte zo de computer uit! 
  • Thabang heeft iets prachtigs gekregen voor zijn verjaardag van zijn 'Lesotheaanse' vriend Tsepo uit Utrecht. Een 3D stoepkrijt mat. Gaaf! Je kunt de tekeningen die je maakt met de speciale bril in 3D zien, cool! Dus weer een middag prima vermaakt!

Sam ook!
  • Thabang probeert grip te krijgen op de wereld. Hij stelt daarbij veel vragen waarvan hij het antwoord al weet en blijkbaar vindt hij het fijn om steeds hetzelfde antwoord te horen. Maar deze week kwamen er ook weer een paar nieuwe vragen voorbij: Waarom is een boom rond? Waarom zijn mijn armen rond? Waarom is mijn middelvinger het langst?  
  • Donderdagavond waren alle ouders van de kinderen uit mijn klas welkom op de ouderavond. Altijd wel een beetje spannend (ben geen grootse prater), maar het verliep gelukkig prima. Helaas was mijn oppas ziek en was het even flink zweten om vervanging te vinden zo vlak van tevoren, pas ongeveer bij nummer 10 had ik beet! Buurman Johan! Tot grote blijdschap van de jongens, want dat is een groot feest! 
  • Hoewel ik de kleuters helemaal geweldig vind (en ik me helemaal kan uitleven op creatief gebied) kan ik nog steeds mijn draai dit jaar niet vinden. Ben nu al zo'n 6 weken een slappe vaatdoek, echt niet fit. We eten veel groene groenten (en ook ijzertabletten) voor het geval het daaraan ligt. Als het na de herfstvakantie nog niet over is, dan vrees ik dat het een dokterbezoekje moet gaan worden. 
  • Toen Thabang me ging onderzoeken met zijn dokterskoffer vond hij ook dat het slecht met me ging: ik had wel 600 meter koorts. 
  • De stappenteller is af! En ik heb het gehaald: 309.026 stappen heb ik ermee gezet! Gemiddeld 11.036 stappen per dag. 
  • Sam had zaterdag atletiekwedstrijden. Helaas hadden we veel pech met de tijden waarop er gepresteerd moest worden. Er zat zelfs tussen het 1e en 2e onderdeel drie (!) uur en een kwartier. Thabang was gelukkig erg lief, het weer was prachtig en de ijsjes lekker ...... de tijd vloog om! En Sam heeft voor alledrie de onderdelen brons gehaald, goed gedaan Sam! 
  • Thabang klom tijdens het kijken in een paal. Helaas bleef zijn broek haken toen hij eraf sprong en viel hij plat op zijn rug. Dit is al de derde nare val in drie weken. Ik vind het wel genoeg zo!
  • Toen ik 's avonds mijn bed inrolde kwam er nog erg veel zand uit mijn bh (tijdens het troosten is er waarschijnlijk veel zand vanuit het haar van Thabang in mijn decolleté terecht gekomen).


  • Sam werd trouwens laatste bij de 60 meter (hij had wel een tijd waar hij brons voor krijgt). Thabang loopt dan gelijk naar Sam en zegt dan: "ik vind wel dat je eerste bent!" SMELT!
  • Sam moet twee keer op donderdag 'klaaroveren'. Elke keer vergeet hij wel één van de twee keer zijn brigadier-beurt. Oeps. 
  • Tegenstellingen: Thabang is de grootste van zijn klas, Sam is de kleinste van de klas. 
  • Thabang zweet verschrikkelijk 's nachts. Nou had ik hem 's morgens even flink gewassen 's met een washand en vervolgens aangekleed. Kom ik later terug heeft 'ie de hele (vieze) washand leeggezogen, getsie! 
  • Een deadline gehaald, moest vóór 1 oktober klaar! Met dit schilderij doe ik mee aan een wedstrijd om het gemeentehuis op te leuken:
  • De verplichte herkansing van het proefwerk van Sam heeft wel erg goed uitgepakt! Bij het eerste ongeldig verklaarde proefwerk had hij eigenlijk een 7,5, maar omdat hij de antwoorden al kende kon hij de herkansing goed maken. Met twee punten aftrek heeft hij dus nu een 8 gescoord! Wat een slimme actie! Of dat ook de bedoeling van de juf was??
  • Toen het hier zaterdagmiddag wel erg warm werd in huis kwam ik er al snel achter de dader: Sam had stiekem de verwarming aangezet! 
  • Thabang deed een vogel na en vloog het hele huis door. Toen ik zei dat hij de buitendeur dicht moest doen zei hij dat vogels dát niet kunnen verstaan! 
  • Ik kreeg een mail: Ik rij dagelijks bij jullie door de straat langs De kleine kunst en ik ben tot over mijn oren verliefd op je. Je hebt zo'n aantrekkingskracht, wow. Ik weet je naam niet en ik weet ook eigenlijk niet of je wel wil dat ik contact met je. Ik ben gek op je. Durf jij in het diepe te springen en gewoon af te spreken in HELLENDOORN? In deze mail heb ik een foto bijgevoegd. Maak ik kans op jou? En ik maar denken dat dit het moment was om mijn prins te ontmoeten blijkt het te gaan om een phishing-bericht (vorm van internetfraude), dus het is gewoon nep! Tsssst. 
  • Vandaag heeft Thabang op school zijn toneeldebuut gemaakt! Hij deed mee aan een musical van Pluk van de Petteflet. Hij was een eekhoorn! Hij was er de hele week al druk mee. En wat deed hij het leuk! Ook vooraf, de hele tijd zwaaien en roepen ('want mama zit in de zaal'). Superleuk! 

  • Zaterdagavond wilde ik me nog even wat fatsoeneren voordat mijn vriendinnen zouden komen (mét veel wijn & mét heel veel chocola, want chocoladefondue!) ..... zegt Sam: "ach, zo lelijk zie je er niet uit, dat valt wel mee". Zegt Thabang: "kijk, mama, allemaal rimpels en hij aait een keer met z'n vingers over mijn voorhoofd!" 
  • Maar wat een mooie avond. We hebben zoveel gelachen! Hier moet ik vast nog weken van bijkomen!! 
  • Marlon had nog wel een goede tip voor mijn eventuele ijzergebrek: bloedzusternachtwijn! Bloedwijn is een rode wijn versterkt met ijzerverbindingen zoals ijzerammonumcitraat en calciumglycerofosfaat en ginseng. Nou, Marlon, ik weet niet, hoor, maar tot nu toe heeft alcohol niet zo'n hele goed uitwerking op mijn lijf, hi, hi! 
  • Op school had ik maandag een gesprek met de juf van Thabang en de intern begeleider over Thabang. Ik ga er altijd een beetje met knikkende knieën heen. Niet nodig, want het was erg positief! Hij doet het hartstikke goed! Vooral op sociaal gebied! Ook in de kring is hij rustig, doet goed mee en hij is leergierig! Zo blij mee & trots!   
  • Thabang is maar wat gek met juf Jeanette. Elke keer als hij gaat slapen zegt 'ie dat hij aan haar denkt en dan zo in slaap valt! Lief! 
  • Thabang mocht alleen een gebed opzeggen in de klas. Op de vraag hoe dat ging zei Thabang: "dank u voor deze nieuwe morgen, dank u voor deze nieuwe dag, dank u lieveheersbeest (dank u lieve heer?)" Ha, ha!! 
  • Het blijft toch ook zulk lekker weer! Zondag lekker naar de zandkuil geweest! 
:


  • En bij de zandkuil hoort natuurlijk heerlijk van de berg afrollen! Wel jammer dat Thabang per ongeluk zijn goede schoenen aanhad (en dat ik daar zelf niet aan denk na 10 jaar moeder te zijn is ook wel jammer).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten