Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 20 augustus 2014

Over teveel Sangria, een pijnlijk-potloodpunt-ongeluk en een naakt bovenkantje

  • De vakantie zit erop! Hij was geweldig en precies lang genoeg! Het is goed dat de boys weer richting school gaan! En ik weer aan het werk, heerlijk! En tijd voor mezelf, na 6 weken begint juist bij het starten van de school de tijd voor mezelf! Dan kan ik ook weer eens fatsoenlijk een winkel binnengaan. Nu heb ik alleen het allernoodzakelijkste gedaan! 
  • En Thabang gaat nu ook de maandag- en de dinsdagmiddag naar school! Ben benieuwd hoe dat gaat!
Daar gaan ze!
  • De eerste verschijnselen der aftakeling doen zich voor bij mijn twee enig overlevende planten hier in huis! Nu las ik in de krant dat er een plantenasiel bestaat ...... huh? Een plantenasiel? Een speciaal opvangadres voor afgedankte planten. Dat het bestaat! Bizar! 
  • Dat ik vorige week alweer twee dagen aan het werk moest zorgde wel voor de nodige logistieke problemen, daar gaan we weer! Met als toppunt de vrijdag van Thabang: van 8 tot 12 bij Marlon, dan bracht Marlon 'm naar een vriendje van Sam, waar hij van 12 tot 17 uur bleef en dan een langs-Sam's-vriendje-fietsende-vaste-avondoppas-Mike, die Thabang eten gaf en naar bed bracht. Sam kwam om 21 uur terug van een logeerpartijtje, ik van een etentje en toen kwam Stef ook nog logeren. Ik was na één dag gesloopt!    
  • Woensdagavond kwamen er twee vriendinnen gezellig een wijntje drinken (oké, 2 flessen met z'n drieën). Marlon had zelfs gezorgd voor heerlijke Sangria met vers fruit en parapluutje! Mmmmm!  
  • Ik las een artikel, dat alcohol goed is voor je conditie. Mensen die regelmatig (om de dag bijvoorbeeld) drinken hebben minder moeite met bewegen. En dat niet-drinkers de meeste kans hebben op problemen met de conditie, zelfs meer dan zware drinkers. Ha, ha, mooi excuus! 
  • Thabang heeft twee fietsen. Helaas was bij één de band lek en bij de ander de ketting eraf! Thabang en NIET fietsen dat gaat niet. Gelukkig heeft de buurman de ketting er weer opgelegd. Dan zal ik me mentaal vast voorbereiden voor het plakken van de band. 
  • Toen de buurvrouw een beige shirt aan had dacht Thabang dat ze een "naakt bovenkantje" had!
  • Stef was bij ons en toen hij per ongeluk een vliegtuig kapot maakte, hoorde ik Thabang zeggen: "Is het je weer gelukt!?" (ik hoor een echo van mezelf)
  • Er wordt hier wat af geskeelerd! Bijna dagelijks gaan Sam & Thabang oefenen, ze gaan met sprongen vooruit, erg leuk om te zien!

  • Sam liep langs mijn tas, raakte per ongeluk een potlood toen hij zijn voet neerzette en toen zat er zo een hele potloodpunt rechtop in zijn hak. Oef, wat was dat pijnlijk, ik krijg er nu nog kippenvel van.
  • We hebben veel bramenstruiken hier in de omgeving, dus er wordt vaak gestopt, lekker smullen van de bramen. Ook pruimenbomen zijn onveilig als we in de buurt zijn!

  • Het woord emoe heb ik hier in huis proberen te verbannen! Helaas bij Thabang werkt dat nog niet: wat voor kleur ogen hebben emoes? Hoe ziet een emoe er van binnen uit? etc. 
  • Hoewel, misschien krijgt de emoe qua aandacht wel concurrentie van de hamster. Bij Marlon (waar Thabang deze week een halve dag was) hebben ze een echte hamster! Thabang blijft zich erover verbazen dat er naast de AH-hamsters ook echte hamsters bestaan! 
  • Een collega van mij is zwanger en heeft een Bellypaint laten maken door CreaRose uit Lievelde. Ze heeft daarbij de afbeelding gebruikt van een schilderij van mij! Hoe leuk is dat! Het resultaat is gaaf geworden!  
  • Er heerst een muggenplaag in Nederland! Nou, hier in huis is het ook altijd raak. Deze week weer een paar nachten op muggenjacht geweest. En dan heb je op je rug 1 plek waar je niet bij kan ....... ja, daar heeft nou net precies die ene ***mug mij geprikt!    
  • We hebben met het bekijken van de prachtige film Koemba ons hele leuke-dingen-doen-lijstje klaar! Het gaat over een half-gestreepte zebra die zich op een gevaarlijk avontuur stort nadat hij door zijn kudde verstoten wordt. Hij wordt hierin bijgestaan door een overbezorgde gnoe en een flamboyante struisvogel! Het gaat over anders zijn en speelt zich af in Zuid-Afrika. Mooie film! 
  • Mijn ouders zijn weer terug van vakantie! En ze hadden een leuk boek voor Sam meegebracht: "waar of niet waar." Allerlei stellingen worden uitgelegd. Bijvoorbeeld: een slak kan meer dan 25.000 tanden hebben (waar) of kakkerlakken kunnen zonder kop verder leven (waar). Sam vond het hoofdstuk van dwaze ouders wel interessant ........ en toen keek hij mij aan! 
  • Er bestaan trouwens echt vreselijke ouders binnen het dierenrijk, adelaars leggen twee eieren en laten hun jongen keihard met elkaar vechten tot er één doodgaat (ze hebben maar genoeg eten voor 1 jonkie). 
Loomen & liedjes luisteren
  • Namens Thabang had ik een sms verstuurd naar z'n vriendje Stijn. Dat 'ie hem zo mist enzo. We kregen een bericht terug: dat Stijn Thabang ook had gemist, maar dat er vanaf maandag weer gespeeld kan worden! Er was een smiley met een zonnebril bijgeplaatst   . Vroeg Thabang of dat echt Stijn was met dat gele hoofd, hi, hi.
  • Ik heb te lang op slippers gelopen. Toen ik mijn schoenen pakte zaten er gewoon spinnenwebben in!
  • Zondag hebben we de vakantie afgesloten met het eten van patatjes met (bijna) de hele familie, gezellig! Hopelijk gaan we een mooi schooljaar tegemoet!!  
  • Oja, toen de eerste dag school erop zat vroeg ik aan Thabang: "En? Hoe ging het?" Thabang: "heel goed, iedereen had straf behalve ik!!" 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten