Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 6 augustus 2014

Over watergevechten, lichaamshaar en geklutste/verprutste eieren

 
 
  • Vorige week mochten Sam en Thabang om de beurt een nachtje met oma mee in de Pipowagen ergens in Drenthe. Hoe leuk is dat! Oma zorgt er altijd voor dat het 1 groot feest wordt! Lekker eten, leuke dingen doen en laat naar bed. Sam en Thabang vonden het zo prachtig, veel te kort!
  • Sam is eerst met oma bij het strand geweest en bij de zandsculpturen. Daarna mosselen en patat eten en 's avonds gezellig bij het kampvuur zitten.
  • Thabang is ook bij het strand geweest, pannenkoeken eten en zelfs naar Plopsaland! Hij vond het geweldig!
 
 
  • Mijn moeder vertelde dat er een Pools echtpaar was die graag om de beurt met Thabang op de foto wilden. Nou ja zeg!? Hij is toch geen bezienswaardigheid?
  • Toen Thabang lekker aan het spelen was met oma, konden Sam en ik mooi de prehistorie induiken. We zijn naar een museum en naar de Hunebedden geweest! Heel interessant!! En het is me weer duidelijk hoe ze die stenen van 20.000 kilo hebben versleept! 
 

 
 
  • Ook donderdag hadden Sam en ik nog een hele dag met z'n tweeën. Konden we pasfoto's laten maken voor een nieuw paspoort en eindelijk de spaarpotten eens legen. En daar kwam een bult uit! Eindelijk is Thabang van zijn '0 euro'-saldo af. Ook hebben we lekker een terrasje gepakt, hebben we samen geskeelerd en hebben het maïsdoolhof bezocht. Wat was dat leuk! Heel groot en heel gaaf! En gelukkig niet verdwaald (we herinneren ons het doolhof in België nog maar al te goed)!


  • Wat hebben we een geluk met het weer! Het blijft prachtig. Alleen is het hier niet echt "veilig" in de buurt! Veel kans om nat te worden, er worden heuse watergevechten gehouden, met waterpistolen, waterbalonnen, emmers, tuinslangen, etc. Je wordt zelfs met kleren aan (en Thabang had z'n schoenen ook nog aan) het zwembad ingedrukt! Wat een lol! Buurjongens, buurmeisjes, buurmannen en buurvrouwen, ze doen allemaal mee!
  • Even klagen hoor ...... ik had een fijne mobiele telefoon. Nu is het geheugen helaas vol (de meeste apps had ik al verwijderd, zelfs die van het internetbankieren) en dus deed ik een laatste poging bij een telefoonwinkel (ik was al nr. 6 van die dag met hetzelfde probleem). Niks aan te doen. Nieuwe telefoon kopen. Ja, daaaaag. Dus via via weer een zoveel-de-hands-toestel geritseld. Maar dan werkt alles net even anders dan bij mijn andere toestel. En hij bleef maar op 3G staan (help, ik heb een pré-paid!). Zo gek wordt ik ervan. Maar langzaamaan komt het weer goed, alleen het whatsappen nog en dan ben ik weer blij.
  • We hadden het onder het eten over lichaamshaar (lekker onderwerp). Thabang weet wel waarom die haartjes (ieniemienie-stoppeltjes) onder mijn oksel daar groeien ...... ze vinden dat gewoon het allermooiste plekje!!    
  • Ik was nogal geschokt van een aantal cijfers die op internet te vinden zijn. De hoofdstad van Lesotho (Maseru, waar Thabang vandaan komt) staat op de 6e plek van de wereld met de hoogste moordcijfers. Ik voelde me er toen helemaal niet onveilig. Maar dit is echt wel schokkend. Er is ook zoveel armoede, werkloosheid en frustratie.
  • Sam geeft iedereen de schuld (behalve zichzelf). Op een gegeven moment zei hij zelfs tegen mij toen hij op de wc zat: "omdat jij zo tegen me aan kletst heb ik tegen mijn been aan geplast!"
  • Thabang had 7 magneten verdiend en dan mag je een klein cadeautje uitzoeken uit de woonkamerkast (lang leve de Action). Thabang koos een toeter voor op de fiets (help). Natuurlijk ging ik die gelijk wel even op zijn fiets monteren! Heb ik 'm verkeerd omgezet. Nu wijzen de lampen naar hem toe, in plaats van vooruit! Dom, dom!
  • Vrijdag hebben we iets heeeeeel spannends gedaan! We zijn met de auto door de wasstraat geweest! Met een bonkend hart stond ik toe te kijken ...... ik dacht echt dat 'ie het water niet zou overleven! Maar om nou 5 jaar de auto met de hand te wassen?? Gelukkig is alles droog gebleven!
  • Wat ook spannend was ...... Sam voor het eerst alleen met een vriendje naar het zwembad! Dan duren uren ineens heel lang!
  • Voor de zomervakantie hadden we een leuke-dingen-doen-zomervakantie-lijstje gemaakt. Die waren we even aan het checken. We hadden nog niks lekkers gemaakt, dus moest we aan de slag: de keus viel op chocolademousse! Het resultaat was heerlijk (echt te slecht voor de lijn)! Het proces verliep wat minder vlotjes, zoals altijd. We hebben zelfs tien eieren gebruikt i.p.v vier. Het eiwit scheiden van het eigeel koste twee eieren extra. En toen we eenmaal het eiwit hadden geklopt, bleek bij de volgende stap dat je het eigeel ook moest gebruiken (wat dus inmiddels al in de prullenbak lag) ...... zucht (ja, volgende keer zal ik het recept eerst een keer helemaal doorlezen). 
 
  • Thabang was op een gegeven moment vreselijk boos op mij en schreeuwde: stomme mama! Ik reageerde daarop met: "En bedankt!" (en hem dan ondertussen naar de gang bonjouren). Hij begon te huilen, hij begreep maar niet waarom ik 'bedankt' zei.
  • Thabang mocht even met de buurvrouw mee boodschappen doen en kwam daar een vriendje uit hetzelfde weeshuis uit Lesotho tegen bij de AH! Dat is pas toeval! Ze staan hier op de camping en dus hebben we hen de volgende dag gelijk ook maar even een bezoekje gebracht!
  • Ondanks de anti-muggen-voorzorgsmaatregelen (o.a. een apparaatje dat de geluiden van een mannetjes mug nadoet om de vrouwelijke, prikkende muggen weg te jagen) lukt het die beesten toch om ons uit onze slaap te houden (Sam heeft laatst bij mij op de kamer geslapen toen hij een mug had en ik ben afgelopen nacht in Sam's bed gekropen). Ik heb die ene inmiddels vast dikke vette mug nog niet weergevonden .... ik hoop dat 'ie een obesitas-dood is gestorven, zo vaak heeft 'ie ons geprikt. Ik heb zelfs helemaal een dikke lip!
  • Thabang wordt vooral bij het zwembad gestoken door steekvliegen/dazenZij bijten met vlijmscherpe mesvormige tandjes in de huid en drinken vervolgens het vrijkomende bloed op. Dazen zijn snel en bijzonder agressief en bijten zodra zij contact maken met de huid. Zij komen vooral op warmte en beweging af. Vandaar!! Ook sommige geuren zouden een aantrekkingskracht op steekvliegen hebben.
Misschien moet ik 'm maar niet meer insmeren met cacaobutter!
  • Ik had Sam z'n haar een beetje bijgeknipt. Lelijk! Ik mag dit gewoon nooit meer doen! Dus toch maar naar de kapper om het weer een beetje te laten rechtbreien.
  • Thabang denkt dat giraffen ranja ook wel lekker vinden!
  • Sam is 4 dagen/3 nachten naar zijn vader! Poehee, wat mis ik 'm dan! Thabang mist Sam ook: "omdat Sam zo leuk is."   
  • Thabang is een smeerkees. Toen we spinazie hadden gegeten, vond ik de spinazie later nog terug in zijn oor!
  • Het is deze week Helders (Hellendoorns) feest. Een hele week 'leuke' activiteiten (ik ben niet zo'n fan). Maar natuurlijk hebben we wel even gekeken bij het ringsteken en op dinsdag kwamen er om 9 uur heel veel schaapjes van de berg af rennen!   
  • Deze week nog even genieten van de vakantie, volgende week ga ik zeker alweer wat dagen aan het werk.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten