Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 13 augustus 2014

Over uitlachen, dooie lieveheersbeestjes en over een havik in emoeformaat!

 
  • Woensdag gingen we een dagje naar een vriendje van Thabang: Mohale (en z'n moeder). Ze stonden in een vakantiepark in Holten. Superleuk daar! We hebben ons de hele dag prima vermaakt: schommelen, glijden, klimmen, spelen, met croissantjes lunchen, midgetgolfen, zwemmen en ijs eten!  
  • Helaas liet Thabang de bal van Mohale net in de prikkelbosjes vallen ..... PANG!! Dus toch maar even een nieuwe gekocht!
 

 
  • Thabang is niet de enige die onhandig is! Ik pas op de kippen van mijn ouders en die hadden twee eieren gelegd (ik verheugde me al helemaal op de kakelverse eitjes). Eén ei had ik al laten vallen bij de kast waarin het voer staat. Het tweede ei is verongelukt in de auto toen ik wilde uitstappen, jakkes!  
  • Wat ben ik blij! De haan in onze buurt is eindelijk weg. Nu word ik niet meer gewekt voor 5 uur, hoe blij kan je zijn!
  • Sam is minder blij, want Lingo wordt van de buis gehaald. Hij vindt dat echt niet kunnen!! Zo'n leuk programma!
  • We zijn naar de kermis geweest. Sam & Thabang mochten 2 dingen kiezen waar ze in wilden. Allebei zijn ze voor het eerst in zo'n draaiende bank geweest. Niet echt fijn om dan aan de kant te staan.
  • En dan ook nog met Thabang in de botsauto's. Had ik per ongeluk de gordel omgedaan. Bij de eerste botsing had ik de striemen al in mijn nek, zelfs tot bloedens toe! En dan de volgende dag er per ongeluk parfum in spuiten, autsj!

  • Af en toe kijk ik bij de statistieken van mijn weblog. Nu zag ik via welke zoekwoorden mensen op mijn blog terecht komen. Bijvoorbeeld: missis happy, marije mulder hellendoorn maar ook zwarte tanden, natte luier, ik ben een stuiterbal en onder een jurk gluren, hi, hi.
  • Sam wilde heel graag mosselen eten! Dus vrijdag hebben we lekker gesmuld, ook Thabang vond het heerlijk. We hebben twee kilo opgegeten. Wel jammer dat er dan nog drie dagen een mosselgeur hangt.  

  • Meestal neem ik in de zomerperiode wel een paar weken een proefabonnement op de krant. Dat vind ik heerlijk om 's morgens even een krantje te lezen met een bakje koffie. Het ultieme vakantiegevoel. Maar helaas, wat een puinhoop is het toch in de wereld!
  • Naast al die narigheid staan er gelukkig ook nog wel leuke artikelen in. Zoals datingtips. Een elegante, hooggehakte Amerikaanse vrouw geeft raad over hoe om te gaan met mannen. Eén van de tips is: Oefen in het daten. Neem je voor 52 mannen te ontmoeten, elke week 1. Misschien is het de dertiende al wel. Pfffff. Ik ben met een paar dates per jaar er al weer helemaal klaar mee. Ik doe iets niet goed!
  • Leuk, het zoveelste watergevecht in de buurt! Mijn witte bh is nu roze! En mijn rode appeltjesjurk was zo kletsnat dat ik 'm niet meer uit kreeg! Trek ik er zo een scheur in! Zegt Thabang: "oh, je hebt nog genoeg andere jurken!" (dat is natuurlijk echt wel waar, oeps)
  • Mijn beide zwagers waren vrijdag tegelijk jarig (2 x taart, mmm) en zondag hadden we feest van het buurmeisje en de buurjongen. Zaten we bij de buren begon het ineens hard te regenen en te waaien. Kreeg ik later berichtjes of alles nog goed was in Hellendoorn en of we schade hadden? Lees ik later op nu.nl: In en rond Nijverdal en Hellendoorn (Overijssel) kwamen bomen terecht op wegen, maar ook op auto's en daken van woningen, meldt de brandweer. Ik heb verder niets gemerkt (al deed mijn parasol wel een beetje raar).
  • Toen ik op een gegeven moment tegen Sam zei: "hoe vaak moet ik je nog waarschuwen? Je luistert niet!" Zegt Sam: "dat komt omdat ik puber ben!" (ha, ha, dacht het niet, Sam, nóg niet).  
 
  • Ik vond trouwens nog wat dooie lieveheersbeestjes (uit Denemarken) in de kofferbak van de auto. 
  • Maandag was het tijd voor één van de leukste dagen van het schooljaar, het inrichten van mijn nieuwe klas: groep 1, de berengroep. Heerlijk om met een leeg lokaal te beginnen en het dan helemaal naar je zin te maken! Het is goed gelukt!

Gelijk maar even een berenschilderij gemaakt!
  • Thabang was aan het plassen en hij zag ineens wat in de wasbak liggen, staat hij zo op (terwijl hij aan het plassen is), bah, bah, bah!  
  • Sam & Thabang vonden het prachtig om te kijken bij de motorcross (Hellendoorns feest). Negen jaar geleden ging ik voor het eerst een keer kijken, ik weet het nog precies. Sam was ongeveer 1 en samen liepen we een rondje om het motorcross parcours. Toevallig kwam er toen net een motor langs en die liet een heel groot plakkaat modder door de lucht schieten ...... precies op Sam & mij!! Dus nu vooral op veilige afstand gebleven. Sam en Thabang kunnen het úren volhouden, zo mooi vinden ze het!
 Mooi detail op de foto:
Thabang heeft de barbie mee naar de motorcross!!
  • Thabang heeft het nog steeds meerdere malen per dag over die driftige-in-de-nek-pikkende-emoe uit Denemarken. Hij wil graag plaatjes zien van emoes en hij benoemt de verschillen met struisvogels en mensen. Kunnen emoes traplopen? En als er hier een emoe in huis is, etc. Nou, ik heb er vannacht ook over gedroomd. Alleen was het een roofvogel (een havik) in emoeformaat. En ik werd dus ook helemaal opgepeuzeld in mijn nachtmerrie, ieks, Thabang steekt me helemaal aan! 
  • Zaterdag hebben we nog even heerlijk kunnen genieten van het mooie weer!! Er was wel heel veel wind, dus vaak een botsing met de kant. En dat was best spannend, want we wilden niet omslaan! Thabang mocht dus ook niet teveel wiebelen met z'n billen. Gelukkig zijn we droog gebleven!
 
 
  • Thabang had een zere buik dinsdag, maarja er moesten toch boodschappen gedaan worden, dus moest 'ie mee. Kwamen we een bekende tegen, vroeg diegene of Thabang altijd zo lief was tijdens het winkelen (hij zat zo braaf in het karretje) ...... nou, neuh, hij heeft een hele zere buik!
  • Kleuterjuf worden betekent ook dat je veel moet zingen. Ik wil niet terugvallen op die liedjes van vroeger dus m.b.v. YouTube ben ik wat hippe liedjes aan het oefenen. Sam kijkt me dan aan en begint me hard uit te lachen! En ja, ik zing supervals. Ik hoop maar dat ze daar in groep 1 nog niet veel van kunnen merken.
  • Thabang ziet er schattig uit, maar ....... zegt 'ie: "Mama, ik vind jou stom tot aan de maan en weer terug!!"
 
Tot volgende week!

2 opmerkingen:

  1. Hahahaha die Barbie achterop de fiets....hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wees gerust, zelfs in groep 6 merken e niets van een vals-zingende juf!
    Marianne en Bertho

    BeantwoordenVerwijderen