Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 25 juni 2014

Over armpjedrukken, een baby melken en het fijnknijpen van maden

 
  • De avond4daagse zit erop! Eigenlijk was het een avond3daagse want we hebben woensdag niet gelopen i.v.m. de voetbal!
  • Voor Thabang was het zelfs een avond1daagse, hij was er helemaal klaar mee. Achteraf denk ik dat hij niet helemaal lekker was en dat hij het daarom niet zo leuk vond.
  • Sam vond het prachtig! Hij wilde trouwens niet bij me lopen. Niet omdat hij zich schaamt, maar omdat zijn vrienden veel leuker zijn en hij wil niet dat zijn vrienden denken dat hij het óók leuk heeft met z'n moeder!
  • Op mijn werk kreeg ik te horen dat ik een nieuwe groep krijg (ik ben net gewend na twee jaar in groep 3 en 4). Ik was dus compleet verrast! Ik krijg groep 1!! Dat is heel wat anders dan wat ik nu heb, maar het lijkt me wel ontzettend leuk. In de zomervakantie zal ik alles eens grondig bestuderen en me goed inlezen in de nieuwe methodes. Ben benieuwd!
  • Thabang vond het vooral gaaf en cool dat hij mij inhaalt: hij naar groep 2 en ik naar groep 1.
  • Met nog maar één vis in onze kom is het wel saai, maar wel veel minder snel vies!
  • Thabang mocht maandag mee naar mijn school voor een afscheidsreceptie. Al mijn collega's vonden Thabang in het echt nog schattiger dan op foto's. Nou, ik zeg er altijd wel even bij dat hij er inderdaad schattig uit ZIET!
  • Sam is ineens dol op wave boarden, mooi, want dat ding lag al flink te stoffen in de schuur. Sam laat zich graag trekken door Thabang op de fiets, de slimmerd!
  • Ik lees Thabang nu af en toe een verhaaltje voor uit de kinderbijbel, dat vindt Thabang superinteressant. Dit keer gaat het over Abraham, een rijke man. Zegt Thabang: "ik denk dat hij wel een sportauto kan kopen!" Beetje lastig zo'n 2000 jaar voor Christus!  
  • Thabang geeft aan dat de meisjes uit groep 1 en groep 2 altijd naar hem toekomen als ze zich bezeerd hebben. Hij is goed in troosten (en vooral dol op meisjes)! Thabang: "Maar als het er teveel worden, dan stop ik ermee, hoor!"   
  • Om het gebrek aan een man en diens eventuele activiteiten een beetje te compenseren (ik heb eigenlijk nog nooit een vrouw zien vissen) mocht Sam op vis-les. Hij heeft twee theorielessen gehad en vanochtend was de praktijkmorgen/het examen aan de beurt. Hengel, loodjes en levend aas in de aanslag en vissen maar! Sam weet nu precies hoe je de maden aan de haak krijgt en dat je ze nog even beetje moet fijnknijpen (worden ze extra sappig van)! Het heeft vast geholpen .... drie vissen gevangen!
  • Thabang vond het ook prachtig en kan niet wachten tot hij vis-les krijgt. "Meneer, mag ik die maden ook vasthouden? Meneer mag ik de vis vasthouden?" En dat mocht pas op het laatst ..... dat wachten duurde veel te lang volgens Thabang, zo graag wilde hij die glibberige vissen teruggooien.   
 



 
  • De nieuwe oppas heeft bonuspunten gescoord bij Thabang, hij heeft spierballen! Geen idee waar die fascinatie toch vandaan komt? Hij wil bij iedereen spierballen zien en voelen! Om ze vervolgens zelf te laten zien en armpje te drukken. Zo won hij deze week van een kind van negen.
  • Toen we zaterdag onze magnetronpannenkoeken moesten opeten vanwege de datum, kwam de buurman vragen of wij met hen heerlijke versbereide pannenkoeken wilden mee-eten? Daar hoefden we niet over na te denken, tuurlijk!
  • Thabang was de haren aan het kammen van een barbie. Lijkt het je wat om kapper te worden? Nee, ik wil later haren mooi maken en haren knippen. Is dat niet hetzelfde? Oja.   
  • We waren heerlijk een bak kersen aan het oppeuzelen, toen Thabang een pit doorslikte. Sam zei dat er dan een boom in je buik gaat groeien (ik dacht dat vroeger ook echt). Later zei Thabang of er bij 3 kersenpitten in je buik dan 3 appelbomen groeien??  
  • We hebben het over voor- en achternamen. Thabang weet goed dat hij Thabang Mulder heet. En dat opa Stephan Mulder heet en oma Riet Mulder. Van Sam weet hij het niet. Dus we zeiden dat hij dezelfde achternaam heeft als oma. Oja, dan wist Thabang het wel: Sam Riet Mulder!
  • Toen mijn zusje een flesje had klaargemaakt voor mijn nichtje Nikki, vroeg Thabang: "Ga je de baby melken?"
  • We zijn heuse Oranjefans. En wat gaaf dat we een ronde verder zijn gekomen! Jammer dat de pruik rode pluisjes achterlaat in Thabangs haar (die je er onmogelijk uit krijgt). Ik doe ook mee aan de WK poule van mijn werk (52 deelnemers). Ik stond even op de 3e plek, maar nu helaas naar de 8e gezakt. Beetje dom, maar ik heb met het invullen van de poule niet goed opgelet. Ik heb in de finale twee andere landen dan de kampioen.
  • Benieuwd wat het zondag gaat worden!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten