Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 4 juni 2014

Een giechelende Thabang, een natte auto-zitting (schrik) en een iets te gezellige logé


  • Er zijn afgelopen week veel spelletjes gespeeld (mooi alternatief met al die regen). 
  • De zwemles gaat niet veel vooruit, maar ik heb wel een verschil gezien bij Thabang. Waar ik eerder nog twijfels had van de intenties van Thabang, kon ik nu ook goed zien dat hij echt z'n best wel doet (maar dat hij gewoon nog veel speelt). Wel duur, elke week voor 8 euro een beetje in het water trappelen.  
  • Bij de douches van het zwembad stond een dikke mevrouw. Zegt Thabang tegen mij: "die mevrouw is dik!" Ik probeer een beetje de andere kant op te kijken en hoop dat Thabang snel op een ander onderwerp overgaat, het kan best gevoelig liggen. Dus Thabang zet een hele harde stem op: "die mevrouw is dik!, die mevrouw is echt dik! Zie je dat, mam?!" Ja, ja, dat heb ik gezien, inmiddels heb ik het ook erg warm gekregen (alsof het bij het zwembad niet warm genoeg is?). Als een speer aankleden en wegwezen! 
  • Yke uit de klas van Thabang kwam spelen. Eerst zaten ze de hele tijd te giechelen (zo ken ik Thabang echt niet) en ze vertelden elkaar de hele tijd hoe verliefd ze op elkaar waren (Thabang heeft onderhand al wel 5 verkeringen, tegelijkertijd)! Later mochten ze met scheerschuim kliederen.    
  • Hoe kan ik dit nou elk jaar vergeten? Met Hemelvaartsdag komt er 's morgens heel vroeg een fanfare met een hels kabaal door de straat!
  • Sam houdt zijn kinderfeest op 2 juli (samen met 3 andere jongens, in totaal 13). We hebben foto's gemaakt voor de uitnodiging en alles al geregeld, ik hoef dus tot 2 juli niets meer te doen, kan ook weer van mijn lijstje af! Hij wordt trouwens 10 jaar, een heuse tiener hier in huis!
  • Ik had met een vriendin afgesproken bij een nieuwe hippe locatie: Crumz in Wierden. Daar hebben we heerlijk genoten van een Latté Machiatto, taart en een smoothie. En maar kletsen!  
  • Van de ouders van de vriendjes van Sam hoor ik dat hun kinderen aan het prepuberen zijn (grote mond, niet luisteren), nu nog weinig last van (zul je zien nu ik dit opschrijf?).
  • Maandag moesten we alle drie naar de tandarts. Kom ik er bij toeval achter (5 minuten voordat we aan de beurt zijn) dat we een nieuwe tandarts hebben! Of ik nooit een mail heb gezien? Nee. Per 28 maart. O, en weet 'ie ook dat ik bang ben voor de tandarts? (ik hoop dat 't met dikke letters op mijn dossier staat!) Ik wil niet in bijzijn van Sam en Thabang het watje uithangen. Dus bij het voorstellen dat snel maar even bij de nieuwe tandarts ingefluisterd. En het ging goed, alle drie een prima gebit!   
  • Thabang liet een prikpen vallen recht op zijn voet, au.  
  • We zijn bij het Lage Veld geweest (een zwemvijver) en gelijk maar een parkeerplaatssticker (hele seizoen vrij parkeren) gehaald, zeker nu mijn zus daar in de buurt woont! Lekker vaak die kant op!  
 
  • Met al die regen was ik behoorlijk panisch over lekkage in mijn nieuwe auto. En ja, hoor. Kom ik op een ochtend bij de auto, is mijn zitting nat! Onee! O, het raam staat nog open, niet zo handig, maar wel blij dat dat het was en dat het dak niet lek is. 
  • Na een bezoekje aan mijn zwager (hij is automonteur) had hij binnen no time de metamorfose tot cabrio klaar! Jeeej! Alles werkt! En ik heb goed opgelet hoe alles werkt.
  • De volgende dag gelijk zelf ook maar even geprobeerd. Sam heeft me geholpen en de tijd opgenomen: 5 minuten en 15 seconden hebben we erover gedaan. En daarna lekker op pad!

Heel veel processierupsen!
  • Zit ik even niet op te letten, heeft Thabang een processierups opgepakt, jakkes. De hele boom zat vol. Thabang kan er wel uren gebiologeerd naar staan te kijken! En wat een geluk dat hij er geen jeuk, bultjes of uitslag aan over heeft gehouden. 
  • Thabang zei deze week een paar keer: smaak etelijk!
  • Donderdag mocht er een vriendje bij Sam logeren, gezellig. 's Nachts was het iets te gezellig en heb ik Sam uiteindelijk in mijn bed laten slapen! We zijn ook naar de kermis geweest (ik haat kermissen, maarja .....). 
  • En koud dat het was: mijn tenen waren helemaal wit en daarna knalrood: ik krijg toch geen wintertenen? Het is eind mei!


  • Sam legt aan Thabang uit wat de betekenis is van een glas is halfvol of een glas is halfleeg. Arme Thabang, zover is hij nog niet!  
  • Thabang werd dinsdag (toen ik naar het AMC moest voor de uitslag van het psychologisch onderzoek) door Marlon opgehaald van school. Ik vroeg aan Thabang: "En als Marlon je niet kan vinden bij het plein?" Thabang zei: "Als ze een bruine ziet, dan ben ik het!!"
  • Ik ben twee nieuwe boeken aan het lezen: "Stoner". Nu al prachtig. En ik ben begonnen in "De vrouw die een jaar in bed ging liggen". Op een dag dat haar tweeling het huis verlaat om te gaan studeren, giet de volmaakte huisvrouw Eva een pan tomatensoep over haar mooiste stoel en stapt in bed. Voor een halfuurtje, maar ze komt er niet meer uit. Alleen de titel al, volgens mij moet dat een heel gaaf boek zijn. Een jaartje in bed liggen nadat je kinderen het huis uit zijn, klinkt wel erg lekker (zie ik best voor me na zo'n opvoedklus met Sam & Thabang).
  • Onze buurvrouw en buurman hebben zaterdagavond een ballonvaart gemaakt ..... en we hebben ze uitgezwaaid. Indrukwekkend om te zien, het is zo'n groot ding en het komt allemaal zo precies! Heel mooi om te zien.   



Geen opmerkingen:

Een reactie posten