Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 18 juni 2014

Over driedubbeltrots, alweer in de modder en een dikke smakkerd

 

  • Stef, ons neefje, is 3 jaar geworden en dus tijd voor een feestje! Thabang mocht een paar foto's maken, zoals de bovenstaande, even gekke bekken trekken.
  • Ik kreeg het verslag van het psychologisch onderzoek, er staat onder andere in: Moeder beschrijft Thabang als zeer behulpzaam, open en lief. Ze vindt hem ook extravert, ondernemend en grappig. Zeker weten! Ook staat erin dat de onderzoekers een vrolijk, wat verlegen (!) jongetje zien dat goed zijn best doet. Thabang is niet zichtbaar afgeleid en blijft voortdurende het hele onderzoek geconcentreerd werken. Knapperd!
  • Ik had ook een laatste gesprek met juf Corine uit groep 1 en de leerlingenzorg over Thabang. Wat heeft hij het toch goed gedaan het afgelopen jaar! We zijn er nog niet, maar hij groeit en groeit! Letterlijk en figuurlijk! Ik ben trots!
  • Sam & Thabang hebben de doorschuifochtend gehad. Ze mochten alvast kijken in de volgende groep. Thabang heeft in groep 2 gekeken en Sam in groep 7! Ze waren beide enthousiast!  
Lekker chillen in de tuin!
  • De avondvierdaagse is van start gegaan. Thabang mocht het ook maandagavond voor het eerst proberen! Hij vond het helemaal niks. Soms is het toch wel moeilijk in te schatten. Ik dacht dat hij het heel leuk zou vinden, hij wordt graag op sportief gebied uitgedaagd! Niet met wandelen dus, hij hoeft gelukkig deze week niet meer, volgende keer beter! Sam vond het prachtig! Er wordt wel 1x gespijbeld (er MOET voetbal gekeken worden)!
  • Mijn ouders zijn 40 jaar getrouwd, dus was er zondag groot feest! 's Morgens hebben we de zaal versierd (ik had alleen de punaises én het plakband op). Om 14 uur begonnen we met taart! Daarna moest ik een groep wandelaars begeleiden. Het kon eigenlijk niet missen (die route kan ik dromen), maar toen ik iets te veel liep te kletsen hadden we toch één paaltje gemist, dus een stukje terug. Daarna lekker aan de borrel. Tijdens het eten heeft Sam een ABC-tje opgezegd (hij deed dat echt zo gaaf) en hebben we de cadeaus gegeven. Later hebben de kleinkinderen ook nog een dansje gedaan: 
  • Er was nog een ander stukje, zij deden een lied van Daniel Lohues. In het derde couplet kom ik ook nog voor in de tekst: De familie groeit gestaag-dat is zoals het hoort. Een stamhouder van 'n dochter, wat is dat knap bedach, 't is een prachtig mooie dag!
  • Het allermooiste van het feest was dat ze nog steeds zó blij zijn met elkaar! Mijn vader deed nog een speech en een prachtig liefdesgedicht (snif, snif). Tweede keer trots!
  • Sam mocht vrijdag de wedstrijd van Nederland niet kijken (we hebben een zware week voor de boeg, de zwaarste van het jaar). Dus werd er zaterdagochtend gekeken. Sorry buren, maar het was echt nog een beetje te vroeg om zo hard te juichen bij elk doelpunt (en dat VIJF keer). De kwaliteit van mijn tv (alleen Nederland 1) is trouwens echt slecht! Ik zie het sneeuwen, terwijl het toch echt aan het regenen was!
  • Het was natuurlijk ook nog Vaderdag! Stapeldol op mijn vader, dus kreeg hij een dikke smakkerd!
  • We hebben nog even stilgestaan bij de vader van Thabang in Afrika. We weten helaas helemaal niets van hem. Thabang zelf doet alsof zijn vader gewoon heeeeeeeeel lang aan het werk is?!
  • Ik heb twee oppassen. Eentje gaat er in Groningen op kamers wonen. Dus ik ben op zoek naar een nieuwe. Toen ik aan een buurvrouw verderop vroeg of één van haar zonen er misschien zin in heeft, wilden ze allebei wel, nu dus ineens drie mannelijke oppassers, Sam & Thabang vinden dat prachtig! Een van de twee is al geweest (kon ik met Sam de avondvierdaagse lopen). Thabang en hij zaten binnen een minuut op de trampoline. En Thabang was ook gelijk lief gaan slapen! In sommige dingen zijn mijn kinderen toch wel heel makkelijk, fijn!  
  • Slapeloze nachten hier: Sam over de opwarming van de aarde (?) en ik van de drukte in mijn hoofd, lawaai, de warmte of van de nieuwe haan schuin achter mijn huis.
  • Alweer in de modder, maar dit keer was het wél de bedoeling (inclusief mijzelf)! Wat was de Reggesurvival weer gaaf! Na afloop even door de wasstraat en we zijn weer helemaal schoon!  

(Detail, ze hebben Thabang bij de BSO oranje nagellak op gedaan)



 
 
 
 
 
  • Eén jongen bleef een beetje achter en Sam wachtte keurig en hielp hem steeds. Een paar dagen later kregen we een doos Merci chocolade door de brievenbus omdat Sam zo lief was geweest! Voor de derde keer trots!
  • Ook kreeg ik van een oud collega een mooie jurk opgestuurd!
  • Ik heb sinds begin mei de Citroën en daarmee tank ik wekelijks. Alleen zit bij deze auto de benzinedop aan de andere kant en nog steeds sta ik telkens aan de verkeerde kant bij de benzinepomp. Klunzig! 
  • Maandagochtend op de fiets naar school vraagt Sam hoe honden paren? Mooie vraag om de ochtend mee te beginnen!
  • Ik ga nu snel verder met het beantwoorden van mailtjes, lesvoorbereidingen, verslagen typen, cultuureducatie uitzoeken voor volgend schooljaar, 20 minutengesprekken voorbereiden, lesroosters maken, rapporten schrijven en nog wel 1000 andere dingen die je aan het eind van het schooljaar moet doen!

Blij dat er geen stroom op staat!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten