Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 2 juli 2014

Over hete kusjes, billenpijn en onder een jurk gluren


  • Ik mocht vast even kennismaken met mijn nieuwe groep tijdens de doorschuifochtend. Wat een leuke & bijzondere leerlingen komen er in groep 1. Daarnaast heb ik maandag de hele dag meegelopen om te kijken hoe een dag als kleuterjuf er precies uitziet. Er komt veel bij kijken, maar wat lijkt het me mooi!!
  • Het was tijd voor de vossenjacht en het jaarlijkse schoolpleinfeest! Altijd leuk! Je kunt van alles op het plein doen. Zoals spijkerbroek hangen, stokkenvangspel, skelterrace, touwtje trekken, etc. Het was hartstikke gezellig. Ik moest ook nog een uur helpen (snel Thabang even naar onze buurman gebracht). Ik had me opgegeven bij de eendjes (dat leek me lekker rustig). Verkeerde inschatting! Er kwam geen eind aan de rij en na een uur kon ik eend meer zien en was ik helemaal gesloopt.


 
  • Ik heb een nieuw boek voor het kindercoachen aangeschaft: het vollehoofdenboek. Nou, ik kan dit werkboek nu zelf wel gebruiken, mijn hoofd zit propvol! De laatste drie weken van het schooljaar zijn niet te doen! Volgend jaar moet het anders! Ik durf amper mijn mail nog te checken, straks komen er nog meer klusjes bij.
  • Thabang heeft één (lelijke) spijkerbroek die hem vanaf het begin al niet lekker zit (hij is te klein). Maar deze is dus NIET kapot te krijgen! Grrr.
  • Sam had bij de overblijf een feestelijke afsluiting met broodjes knakworst. Vorig jaar teveel broodjes knakworst gegeten en dus buikpijn. Dit jaar teveel broodjes knakworst gegeten dus weer buikpijn!
  • We hebben Nederland natuurlijk erg goed aangemoedigd en het heeft geholpen! Op naar zaterdagavond ...... Sam verheugd zich er op, lekker heeeeel laat naar bed!
  • Sam had kriebel op zijn hoofd ...... hij had een teek! Gelukkig kon ik 'm snel verwijderen uit zijn wilde haardos en nu nog even een paar weken goed opletten.
  • Toen ik zondagochtend weer even mijn bed in wilde kruipen en dat tegen Thabang zei, lag hij helemaal in een deuk, ik ben toch geen klein kind dat kruipt!
  • Een buurman vroeg of Thabang even wilde helpen met 't zaaien van peultjes. Tuurlijk!
  • Thabang en Sam kwamen thuis met het rapport! Zo trots op allebei! Sam omdat hij nog steeds iets vooruit gaat (dat 't nog kan, hij had al zo'n prachtig rapport). Er stond bij: Je hebt de afgelopen periode weer hard gewerkt en dat zie je terug op jouw rapport! Je hebt een rapport om "u" tegen te zeggen! Heel goed, Sam. Tijdens het 10-minutengesprek op school had de juf het erover dat Sam het echt zo goed doet op school. Hij heeft A-scores op alle vakken. En ze vertelde dat Sam wel erg veel houdt van grapjes maken. Wel moet hij blijven letten op nauwkeurigheid. Op naar groep 7!
  • En dan Thabang, die is op 15 gebieden (van de 29) vooruit gegaan! Hoe mooi is dat!
  • Sam kwam met een boel schriften thuis! Ik las in één van de schriften de volgende vraag: Wie zou jij een lintje willen geven? En waarvoor? Sam: "Aan mama, omdat ze zo goed voor mij zorgt". Lief! En vervolgens: teken deze persoon met een lintje op:
 
  • We hadden vrijdag een personeelsuitje. We gingen met alle 180 collega's fietsen. Na ruim 25 kilometer had ik zeker last van billenpijn!
  • Thabang wil graag een clip op You tube kijken. Zegt hij erbij: "er zitten geen naakte vrouwen in, hoor, mam!"
  • Ik moest naar de mondhygiëniste, ieks, ik blijf het drie keer niks vinden. Er zat trouwens wel een erg leuke man in de wachtkamer. Maarja .... en dan? Met alle medewachtenden erbij durf ik geen gesprek te beginnen, hoor!
  • Thabang mocht even bij een buurjongen spelen. En daar mocht hij écht klussen! Timmeren en schuren, wat een plezier!
  • Sam vroeg zich op een ochtend af: bestaan er mensen die hun eigen voorhoofd kunnen zien (zonder spiegel)? Huh, hoe kom je op zulke vragen?
  • Er gaat weer van alles aan diggelen hier! Mijn beeldscherm van de computer was kapot. Maar ook lampen, speelgoedauto's, mijn planten, badmintonrackets, fotolijstjes, een koekenpan, broeken natuurlijk (inclusief die van mijzelf, bij de billen uitgescheurd) en de oranje aanmoedigingsratel (daar ben ik helemaal niet rouwig om). En waren we laatst op het feestje van de tweeling van mijn vriendin, reed Thabang hard met de skelter tegen zo'n mooie grijze bloempot ..... kapot.
  • En ook de rekeningen stromen binnen, niet grappig:
 
  • Thabang had last van een zeer hart. Daarom kon hij de boontjes niet meer opeten. Met een lekker frambozentoetje doet zijn hart geen zeer!
  • Hij was trouwens wel echt ziek ..... zaterdagavond bijna 40 graden koorts. De kusjes die ik op zijn voorhoofd gaf waren ook wel erg heet!
  • Toen er gekookt moest worden en ik even heel diep zuchtte zei Thabang: "waarom is hier dan ook geen vader die hier kan koken!?"
  • Sam mocht alvast trakteren op school ...... bolletjes schepijs!!
  • Nu echt bijna grote vakantie, nog twee dagen! We hebben al veel leuke plannen bedacht (en ook wat minder leuke: onkruid weghalen, het grootste stuk onkruid tussen de tegels is hier al 24 centimeter groot, oeps).
  • Tijdens het oplossen van een Zweedse puzzel zegt Sam: "een kledingstuk van een pastor is toch een yoga?"
  • Oja, bij het pleinfeest had ik allerlei spullen in mijn hand en toen trok Thabang zo mijn jurk heel ver omhoog! Stond er ook nog een man achter me, echt niet grappig! (ik heb maar even vriendelijk gelachen naar de man in kwestie, maar ik kookte best wel van woede eigenlijk, aaaargggggh)!
  • We hebben een dagje Sam aangemoedigd bij de atletiek. Drie onderdelen. Bij balwerpen gooide hij 18 meter en vijfenzeventig centimeter (bij 19 meter had hij brons kunnen halen). Bij de sprint en het hoogspringen heeft hij zilver gehaald! Knap!  
  


 
 Oma maakt grapjes, wat een lol!!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten