Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 28 mei 2014

Over een vieze plas-krokodil, een bijna-deuk en mijn laatste (hilarische) date-poging!


  • Wat gaan de weken weer snel voorbij!
  • Een hele tijd geleden had ik 1200 foto's besteld (van de afgelopen 3 jaar) en nooit wat ontvangen. Zijn ze failliet!! Tsssst, balen zeg!
  • Donderdagnacht om 03.00 uur werd ik geroepen, dat betekent vaak niet veel goeds! Thabang had in bed geplast! Dus hup, snel alles verschoond (het was door 3 lagen heengegaan en ja, de krokodil die hij altijd tussen zijn benen heeft als 'ie slaapt, kon ook zo de wasmachine in!) en dan nog een poging doen weer verder te slapen (niet gelukt). Ik was blij dat ik er om tien voor zes uit kon!  
  • Had hij op school ook nog in zijn broek geplast (ja, want hij zat vast in de zandbak?). Dus hij kwam thuis met een reservebroek van school ...... een ietsje pietsje heel erg veel te klein, zeker 4 maten, dus het zag eruit als een korte broek, geen gezicht!
  • Sam zit op vis-les (via kennismaken met sport), omdat ik 'm dat soort dingen nooit zal bijbrengen, ha, ha (beetje compenseergedrag van mijn kant). Dit bestaat uit twee theorielessen en een praktijkochtend (op 21 juni). Sam vindt het helemaal geweldig en verteld me alles tot in details: over loodjes bevestigen, allerlei vissoorten en over levende maden ("mam, die moet je koud bewaren anders komen er vliegen uit", ik hoop niet dat ze ooit bij mij in de koelkast belanden).
  • Er was een geit ontsnapt, dus ik ben erachter aan gerend en heb 'm opgetild en weer terug gezet (echt normaal gesproken niks voor mij, 't was een beetje een impulsieve actie). Ook zat er in het weiland grenzend aan onze tuin een lammetje vast in het hek. Die kon ik gelukkig bevrijden, maar ik was wel even bang toen het moederschaap op me af kwam rennen! 
  • Sam vindt het gaaf om naar zaterdagavond programma's te kijken (lang opblijven is altijd leuk). Dit keer mocht hij een half uurtje de jongens tegen de meisjes kijken. Er was een vraag: wat hebben mannen liever? Een paaldanseres of een vrouw met kind? De uitkomst was een paaldanseres ..... had je Sam moeten zien kijken, hi, hi.
  • Ik heb nog een goede daad gedaan .... ik heb me opgegeven als bloeddonor.
  • Toen we naar Nikki, Stef en Stephanie gingen, maar ze helaas niet thuis waren ..... stopte er een trekker. Of Thabang even meewilde! TUURLIJK!! Hij mocht zelfs sturen. Hoe gaaf is dat! En Thabang was zo trots!
  • Ik was de ramen aan het wassen (2 keer per jaar moet dat echt!). Thabang rijdt mee in Brum (van de buurjongen) naar de ramen voor het huis. Ik lekker aan het soppen. Parkeert hij Brum op het pad. En hij stapt uit. Het pad loopt een beetje af. Dus Brum begint achteruit te rijden. Thabang begint te lachen. Ik kijk om ...... zie ik 'm recht op mijn nieuwe nu-nog-mooi-in-de-lak-zittende auto rijden. Maakt dat gekke ding ineens een bocht en komt gelukkig naast mijn mooie auto op straat terecht. O, wat was ik blij (zo'n eerste deuk leek me zo zuur, maar is dus nog even uitgesteld). En oeh wat was ik boos op Thabang (die stond er bij te lachen). Mijn hart ging zeker 1000 keer per minuut. 
  • Zaterdag was het de dag van de bouw en tsja, als je jongens hebt .... moet er natuurlijk een kijkje genomen worden! We mochten zelfs door de tunnel in Nijverdal lopen (waar ons vorige huis voor moest wijken), dat kan nog net voordat hij open gaat voor het verkeer. 
 
  • Daar kreeg Sam voor het eerst (ooit) van mij een suikerspin (brrrr, dat vind ik zelfs een te hoog suikergehalte!). Thabang kreeg er ook één, hij was verbaasd en vroeg of dat eetbaar was!? 
  • Toen ik mijn schoenen aan deed voelde ik iets geks in mijn schoen ..... lag er een gebakken aardappel in! Er was een paar dagen ervoor een aardappel uit de pan gevlogen toen ik ze omschudde, ik kon hem al niet weer vinden, daar dus!
  • Mijn moeder was zondag jarig! Ik kon geen cadeautje vinden, dus zijn we zondagochtend vroeg met een ontbijtje op pad gegaan om mijn moeder te verrassen!  
  • Een interessant en o zo herkenbaar artikel!! Over wat je moet accepteren als je een jongensmoeder bent! Zoals 'leer poepgrapjes en scheten waarderen.' Zie: http://www.famme.nl/de-10-dingen-die-een-jongensmoeder-moet-accepteren/  
  • Ik schaam me dood, de Geas zou komen voor een onderhoudsbeurt aan de verwarmingsketel. Nou heb ik de afgelopen jaren de zolder helemaal volgestouwd met spullen, spullen en nog meer spullen (daardoor is de rest van mijn huis gelukkig wel netjes). Ik moest eerst een paadje maken naar de ketel, anders kon die kerel er helemaal niet eens bijkomen!
  • Nog zoiets! Ben nog steeds heel blij met mijn lenzen. Alleen doe ik iets niet helemaal goed. Ik doe het steeds verkeerd om: ik doe eerst make-up op en dan pas de lenzen in. Dan zit ik zo te trekken aan mijn ogen, dat ik daarna weer overnieuw moet beginnen!
  • Thabang is nog tot het eind van het jaar alle middagen vrij! Dus daar gaan we het nu nog even lekker van nemen, veel buiten spelen, fietsen en picknicken. 
  • Ik heb me weer eens aangemeld bij een datingsite. Al staat mijn laatste date-poging nog fris in mijn geheugen. Hier komt 'ie! Visualiseer! Stel, je hebt een leuke vent ontmoet (eindelijk) en je spreekt voor een tweede keer af. Je gaat uit eten bij een leuke hippe tent en daarna naar een spetterende voorstelling in het theater! Tenminste dat is de bedoeling. Hij heeft je verzekerd dat 'ie op tijd komt! Maar er moet eerst hard gewerkt worden als juf. Ben je net klaar met werken gaat rond 17 uur de telefoon. Het kan ietsje later worden. Hij belt wel als hij onderweg is. Oké, dacht ik nog, geeft niet, kunnen we wat minder lang aan tafel, maar wat geeft dat? Dus dit zag ik als startschot om me eens even mooi aan te kleden. Tijd om een leuk jurkje aan te trekken (in de auto nog wel, met panty's enzo, wat een gedoe) en mijn gezicht onder handen te nemen (na een dagje hard werken voor de klas ziet het er niet uit)! Hup, een beetje mascara, oogschaduw, lippenstift en zelfs nog even een soort van tandenpoetsen. Ben ik helemaal klaar en heb ik zeker meer dan 10 keer de autospiegel gecheckt of mijn haar wel goed zit ...... gaat de telefoon! Oe, dat is hem! Hij is vast onderweg. Niet dus. Hij komt niet. Helemaal niet. Whahahaha! Zit je daar in de auto!!! En even later in je uppie een frietje met frikandel te eten. Als ik dit typ moet ik nog lachen. Hilarisch. Gelukkig had ik bij het eerste telefoontje al een goede stand-in gevonden en heb ik een prachtige avond gehad!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten