Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 21 mei 2014

Over misschien heeft de vis wel jeuk, aansnellende buurmannen en een ontsnappingsroute




Mmmm, spaghetti! 
  • Zondag hadden we een 1e communieviering van Suze (mijn petekind, dochter van mijn vriendin). Dus om 10 over half 10 waren we op de plaats van bestemming: de kerk. De dienst begint om 10 uur. Thabang naar de crèche (die durf ik écht de kerk niet mee in te nemen, de laatste keer dat we daar een half uurtje waren moest en zou iedereen zijn nieuwe horloge zien en bij me zitten 'ho maar'). Maar er kwam niemand bij de crèche. Ondertussen zat ik op zes kleine kinderen te passen. Om 10 uur heb ik zo een mevrouw uit de kerk geplukt die maar wat moest gaan regelen, want ik wilde met Sam de kerk in, we waren een paar minuten te laat.  
  • Dinsdagavond was het tijd voor de schoonmaakavond in mijn klas. Poetsen is zó niet mijn hobby! Maar na een avondje flink schrobben is het ook wel weer fijn om de klas lekker fris en schoon te hebben.
  • Deze week hoeft Thabang niet naar de zwemles (i.v.m. schoolreis), dus nog even uitstel van de aankomende strakke aanpak van de zwemjuf! In het filmpje kan je zien wat hij zo'n beetje de hele les doet: bijna niks, huppelen over de bodem en zwaaien naar mama!
  • Vrijdag gingen we de hele dag op schoolreisje met mijn klas. Naar de Kettelerhof in Duitsland. De mooiste speeltuin (pretpark) die ik ken. Er worden veel houten materialen gebruikt en de kinderen moeten zo'n beetje alles zelf doen (klimmen, klauteren, glijden, spelen in de waterspeeltuin, etc). Ik was gesloopt aan het eind van de dag! Zeker omdat je heel wat kinderen (ze hebben allemaal een motorische beperking) moet helpen en tillen. En duwen in de rolstoel. Maar wat was het gaaf!    
  • En toen was ineens wel heel prachtig mooi weer! Op zaterdagavond heb ik zelfs de gebruiksaanwijzing van de auto gelezen (volgens mij voor het eerst)! Want zondag moet het dak eraf .... en gaan we cabrio rijden! 
  • Dus met frisse moed en in de brandende zon, stond ik zondag te prutsen en te hannesen! Helaas doet dat ding niet wat ik wil en krijg ik het achterraam er niet af. Gelukkig kwamen er al snel verschillende buurmannen (die konden het echt niet meer aanzien) aansnellen om me te helpen! Maar ook dat hielp jammer genoeg niets. Dus voorlopig moeten we het doen met alleen alle vier ramen en het dak open!  
  • Veel vogels in onze tuin, leuk! Ik heb zo'n voederhuisje met een pot pindakaas vlak bij het raam. Ben nu al bij pot 4 in korte tijd. Vinken, mussen en mezen kruipen zelfs helemaal in de pot.
  • Thabang: "Mam, waarom noemen ze een bal geen auto?" 
  • O, ik probeer elke dag even naar mijn gloedjenieuwe nichtje te gaan. Wat een mooi meisje, zo leuk! We zijn nu al dol op haar! En Thabang doet veel moeite om haar naam (Nikki) in zijn hoofd te houden. En hij heeft het steeds over haar navelstreng waar hij een klein stukje van gezien heeft, dat is toch wel heel bijzonder en niet te bevatten.
  • En het geboortekaartje viel op de mat, altijd leuk als je je eigen ontwerp terug ziet.

  • Boehoe. Willen we de vissen eten geven, ligt er eentje op de bodem. Slik. Nog dichterbij kijken. Hij beweegt niet meer. Oeps. Hij is dood. Thabang zegt: "misschien heeft hij wel jeuk en ligt hij daarom op de steentjes". Nee dus, morsdood helaas. Het was Sam's vis dus hij mag kiezen: wc of begraven. Sam kiest voor de laatste optie. Thabang weer het bed uit want die moest hier natuurlijk ook bij aanwezig zijn. Nu heeft Silvje in ieder geval een rustig plekje in de grond! Hopelijk houdt de andere vis het nog even vol! 
  • Dinsdag schoolreisjesdag! Sam een dag naar Slagharen en ik mocht de hele dag met Thabang mee. Hmmm, waarom zouden ze mij vragen?? Vast omdat ik Thabang dan goed in de gaten kan houden, dat is al een complete dagtaak! Om 9 uur zijn we met een grote bus (vol kleuters, meer dan 50, help) vertrokken. Op naar de Flierefluiter: een kinderboerderij met speeltuin. Het was prachtig weer en we hebben een heerlijke dag gehad. Thabang was hartstikke lief! En erg gelachen toen er een geit over de voet van Thabang plaste!
  • Woensdagmiddag had ik vijf (!) jongens in huis. Mijn neefje Stef, Thabang en Sam had twee vriendjes te spelen. De middag verliep prima. Aan het eind van de middag was Sam met z'n vriendjes op het schoolplein aan het spelen. Maar ze kwamen niet op tijd terug (niks voor Sam). Na een tijdje kwamen de drie heren aan met hun fietssleutel in de hand. Huh? Waar zijn jullie fietsen dan? Tsja, die staan nog op het schoolplein. Oh. Maar het hek zit op slot. De leerkrachten hadden hen per ongeluk opgesloten op het plein. Gelukkig vonden ze een ontsnappingsroute door via een hek/schutting/tuin te klimmen. Wel een groene broek, maar dat geeft niet. Hebben ze toch maar mooi prima opgelost zo ('t was hun schuld niet). Ik moest wel even de ouders van de vriendjes bellen dat ze zonder fiets thuis zouden komen!
  • Mooi weer staat gelijk aan waterpret! Er wordt volop gespeeld met boten, emmers, waterpistolen, etc. 



1 opmerking:

  1. Oh, wat een mooi nichtje en wat schattig hoe Thabang daar boven hangt, bijzonder! Groet Mariel

    BeantwoordenVerwijderen