Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 14 mei 2014

Over gefilosofeer, een blauwe cabrio en baby roze!

  • Waar moet ik beginnen? Het was een week met van alles, grote en kleine dingen.
  • Er stond eindelijk eens een positief artikel over adoptie in de krant (dát mag in de krant)! In de Volkskrant staat dat adoptiekinderen net zo evenwichtig opgroeien als andere kinderen, blijkt uit langlopend onderzoek. Het onderzoek is gedaan met kinderen die in hun eerste levensjaar naar Nederland kwamen.   
  • Er kwam een moeder naar me toe, uit Thabang's klas. Stan, haar zoon, had verteld dat Thabang zó lief voor hem was geweest. Stan had zich buiten bezeerd en Thabang was gelijk komen troosten en had een nat doekje van binnen gehaald en op zijn hoofd gehouden. Lief!! Tot nu toe betekende het niet veel goeds als er moeders of juffen op me af kwamen, maar het lijkt wel steeds beter te gaan!!
  • Hoewel ..... de zwemles. Afgelopen dinsdag liep Thabang weer lekker over de bodem te huppelen in plaats van het zwemmen te oefenen. Komt de zwemjuf na de les naar me toe, of ik het goed vind als ze hem vanaf volgende week heel strak/hard gaat aanpakken? Help! En ja, ik heb toestemming gegeven, autsj!! Maak je borst maar nat, Thabang!  
  • Zondag was het moederdag! Vroeg in de ochtend hoorde ik gesluip over de gang. De verstopte cadeautjes werden tevoorschijn gehaald en er werd een ontbijt gemaakt. Een cracker met vlokken, een paaseitje en een kop koffie (warm én met pad dit keer)! Van Thabang kreeg ik een wensje: voor opa, van Roos! Ahum, verkeerde tas meegenomen, hi, hi. Maar ik ben wel verwend met mooie gedichten, bloemen en zelfgemaakte waxinelichtpotjes! 's Middags gingen we naar mijn moeder! Lekker taart eten. En daarna zijn we gaan bowlen! Voor Thabang de eerste keer. Gooit meneer de 1e bal gelijk een strike (daarna dacht hij dus telkens dat hij maar 1x hoefde te gooien)! Mijn moeder was de grote winnaar (daar was mijn vader echt niet blij mee) en Judith de grote verliezer, zelfs Thabang heeft nog meer punten gescoord! Daarna gingen we met z'n 10-en uit eten. De kinderen lekker patat en toevallig hadden alle volwassenen hetzelfde besteld (7 x kipsaté, onafhankelijk van elkaar, op de menukaart stonden zeker meer dan 10 dingen)!


  • Sam en ik zijn aan het filosoferen geslagen! En Sam vindt het prachtig! Elke avond onder het eten trekken we drie kaarten waar filosofische vragen op staan (praatprikkels via www.filosofiejuf.nl). Bijvoorbeeld: Is een sleutel die op geen enkel slot past wel een sleutel? Bestaat een mier nog, als hij is opgegeten? Mag je oma's opvoeden? Het is weer eens wat anders dan hoe was het op school vandaag!  
  • Toen we laatst terug reden vanuit Drachten (ontmoeting met kinderen uit Lesotho) zei Thabang: "zo, nu gaan we weer terug naar Nederland!"
  • Vrijdag waren de kinderen op school en toen ben ik met mijn moeder wezen lunchen. Zat er bij mijn moeder in het eten een gebakken vlieg (inclusief poten)! Toen we dat lieten zien aan de bediening, vonden zij dat dat niet zo was. Echt wel, ik ben het er nog steeds niet mee eens!
  • Dit is de score kapotte broeken van een paar maandjes (alleen van Thabang)! 
  • Donderdag: de dag van de proefrit! Eerst al geen oog dicht gedaan. Want poehee, ik vond het veel te spannend om een auto te gaan kopen! Maar goed. De enige auto die aan mijn eisen voldeed was, zeg maar, niet echt in de buurt. Met het openbaar vervoer zou ik er 3 uur en 48 minuten over doen. Van Hellendoorn naar Heeswijk-Dinther! Nu maar hopen dat het de moeite waard is. Gelijk had de trein al 10 minuten vertraging en ik zag mezelf al de aansluiting missen (met 8 minuten tijd om over te stappen). Maar ik kwam toch iets eerder in Zwolle en met een sprintje was ik precies op tijd! Eenmaal in Den Bosch had ik een lunchafpraak met Ilja (mijn nicht & vriendin). Op naar de Verkadefabriek (wat een ontzettend gaaf pand) voor een heerlijke lunch met cappuchino en een wijntje! Ik vond het steeds spannender worden! Gelukkig bracht Ilja me naar de autogarage (scheelt weer een busritje). Daar waren we natuurlijk erg welkom en de verkoopmeneer had alle verkooptrucs paraat! De garagehouder was verbaasd over wat ik allemaal wist van de auto (ik had me goed ingelezen op internet en diverse forums bezocht, over de technische prestaties, mankementen, etc). Vooral lekkages komen veel voor (ik heb al gedroomd over dat de auto veranderd was in een mini zwembadje). Maar de auto zag er mooi uit en Ilja en ik gingen samen een proefritje maken (in de regen, konden we gelijk de lekkagetest doen!)! En dat ging super! Ik heb er veel geld afgekletst (ik denk eigenlijk dat hij zich vergist heeft). Ik had er een goed gevoel bij dus VERKOCHT! En dit is 'm: de Citroën C3 Pluriel cabrio! Laat de zon maar schijnen!



En helaas dus tijd om na ruim 8 jaar afscheid te nemen van onze Peugeot!
  • Ik word trouwens nu al gek in de nieuwe auto. Mag dat dak open? Mag dat dak open? Mag dat dak open? Mag dat dak nu open? Mag dat dak alsjeblieft nu open? Nee, het regent!! Het waait! Het is koud! Maar het mooie weer is in zicht!
  • Sam werd vrijdag wakker, hij had hoofdpijn, een zere buik en was moe. Ik was er bijna ingetrapt (ik had de gordijnen alweer dichtgedaan), Sam bleek vooral erg schoolziek. Hij wilde niet. Er kwam een invaljuf die hij 1x eerder had gehad en dat was hem niet bevallen. Wat doorvragen leverde me het volgende antwoord op: "ze zei tegen mij dat ik niet mooi kan schrijven". En dat klopt, Sam schrijft niet netjes. Maar hij doet wel zijn best! Hopelijk ziet de juf dat ook!! Dus toch met een hoop gepraat en gemopper richting school, jammer Sam! 
  • Al weken waren we in voorbereiding voor de kleine meid op komst (van mijn zusje). We hebben cadeautjes gehaald voor Stef en de baby, een speelgoedkeuken in elkaar gezet, een geboortekaartje ontworpen en een vlaggenlijn gemaakt.  
  • Nu dus voor de 2e keer (en waarschijnlijk de laatste keer) tante geworden! In de nacht van zondag op maandag is ze geboren: Nikki! Het is zo'n mooi meisje. Zo bijzonder! Elke dag even bewonderen!

 
  • Thabang kwam helemaal doorweekt (het was buiten droog) voor de achterdeur staan. Huh? Blijkt hij een volle GROTE gieter met water over zijn hoofd te hebben leeggegoten. O.  
  • Uitspraak Thabang: "Sam, zullen we doen alsof we vliegen zijn, dan kunnen we poep eten!" En ik blijf altijd maar hopen dat dit grapjes zijn. 
  • Hier nog een filmpje van moederdag: zo mooi!! 

1 opmerking: