Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 5 maart 2014

Over een mooie show, een ei-incident en potvispis

 
Samen een spelletje Super Mario op de Wii 
  • Ik heb mijn ontdooi-slotspray maar eens uit mijn tas gevist, daar loop ik al maanden overbodig mee rond!
  • We eten vaak en eitje bij de lunch. Maar Thabang had een groot gat in het ei van Sam gemaakt en ik vond dat Thabang dan zelf maar dat kapotte ei moest opeten met dat gat erin. Daar was hij het absoluut niet mee eens en de strijd barst dan los! Huilen, huilen, huilen, echt ontroostbaar. Uiteindelijk heeft hij toch het kapotte ei opgegeten. Hij heeft zijn lesje wel weer geleerd!
  • Mijn ouders wilden graag iets doen met Sam & Thabang: dus op naar het zwembad in Wierden! Ze hebben een heerlijke middag gehad!
  • Zondagmiddag zijn we naar de optocht in Raalte geweest. Elk jaar weer een feest om naar te kijken!

  • Met Sam speel ik nu elke avond een potje tongbrekers. Training van je uitspraakvaardigheden en je concentratie. Om de beurt pak je een kaart en dan moet je 3x hardop een tekst zeggen. Voorbeelden: Als jouw teckel mijn teckel tackelt tackelt mijn teckel jouw teckel terug. De knecht van Klaas de knappe kapper knipt en kapt nog knapper dan Klaas de knappe kapper knippen en kappen kan. Als een potvis in de pispot pist heb je een pispot vol potvispis. Sam wint telkens!
  • Sam had woensdagmorgen een basketbaltoernooi in de sporthal van Nijverdal. Ze moesten 7 keer een wedstrijd spelen. En hoe! Fanatiek, na 1 wedstrijd had Sam al een rood hoofd! Geen prijs in de wacht gesleept, maar wel heel knap gedaan! Volgend jaar weer! 
 
In actie!
  • Jeeeeeeeej! Zaterdag lekker een dag wezen winkelen met mijn moeder in Arnhem (laatste keer dat ik dat deed stamt uit 2011, dus dat was hoognodig)! Veel cappuccino's, een heerlijke lunch, goede gesprekken, een mooie nieuwe stoere outfit, bosje roze tulpen mee naar huis en we zijn ook nog heerlijk uit eten geweest. En zelfs het trouwalbum van mijn ouders nog bekeken. Perfecte dagen bestaan echt! 
  • We waren met de trein, maar hadden vergeten het kaartje af te stempelen .... na een minuut in de trein kwamen we daar achter en we hoorden de conducteur al aankomen! Gelukkig troffen we een goedgehumeurd exemplaar en was er niks aan de hand.   
  • Ondertussen mochten Thabang en Sam logeren bij mijn zus Judith en husband! We werden goed op de hoogte gehouden met whatappjes/foto's! Thabang en Sam op de trekker, aan het fietsen, in bad, etc. 
  • Donderdag mocht Thabang meedoen aan een workshop percussie. Wow, wat kan Thabang dat goed! En wat deed hij serieus zijn best! Prachtig om te zien!
  • Aansluitend met z'n drietjes naar een voorstelling van de gebroeders kist! Wat een mooie show, grandioos. Gevarieerd en veel humor. Echt de mooiste show voor kinderen die ik tot nu toe gezien heb!   
De rest van de foto's zijn mislukt, teveel beweging, hi, hi!

 

  • Thabang snapt sommige dingen nog niet helemaal! "Als ik later vader wordt moet ik eerst wit worden. En dan koop ik een portemonnee vol met geld en dat geef ik dan aan jou, mama."   
  • Ging ik laatst voor het eerst weer eens Chinees halen, is er 20 jaar gewoon niets veranderd! Ik kon de verkoper niet goed verstaan, ik wist niet welk menu ik moest kiezen en achteraf hadden we veeeeel te veeeeel! Sam & Thabang vonden het helemaal niet lekker, beetje jammer.
  • De voordeurbel ging. Thabang doet vol enthousiasme open! Iemand van een energieleverancier. "Is je vader of moeder ook thuis?", vraagt de mevrouw. Thabang: "Nee, mijn vader is dood!" Mooie binnenkomer, de mevrouw schrok ervan. Maar even een korte uitleg gegeven. En vervolgens dat mens snel maar weer de straat opgestuurd, ik wil geen andere leverancier!
  • Het was een heerlijke en productieve week (ook nog 3 nieuwe schilderijen voor mijn nieuwe collectie gemaakt), nu weer lekker naar school en aan het werk!  

1 opmerking:

  1. Ha ha die Thabang weet de mevrouw wel goed de mond te snoeren

    groetjes Mariella

    BeantwoordenVerwijderen