Welkom op mijn weblog!


Yes, I'm happy
No, my life isn't perfect

woensdag 19 maart 2014

Over een rijke juf, een ranja-schoen en een wasmachine per brievenpost!

  • Ik mocht meerijden naar een voorstelling met Thabang en zijn klas! Wéér een prachtige voorstelling (geen gebrek aan culturele activiteiten dit jaar). Thabang vond het zo mooi en was er helemaal vol van. Vooral toen de hoofdrolspeelster een flinke kleuterdriftbui liet zien!
  • In de auto naar de voorstelling hadden de kinderen uit groep 1 het over geld. Ze zeiden dat juf Jeanette wel heel veel geld had, zij is echt rijk!! Zij had namelijk een zakje kleingeld bij zich voor de parkeerautomaat, ha, ha. 

 
  • Sam en Thabang waren woensdag lekker een dagje vrij i.v.m. een studiedag.
  • Er moet natuurlijk vandaag gestemd worden! Maar waarop dan? Toch maar even via de stemwijzer oriënteren. Kom ik uit op Christen Unie?? Dan ga ik toch maar voor mijn nummer 2: D66.  
  • Het zat niet echt mee deze week! Ik liet 2 eieren vallen, er liep een naaktslak over mijn diepvries, Thabang prikte met een stok in mijn oog, ik kreeg witte verf in mijn grijze broek, ik kwam in de schuur en het was er wel heel erg vochtig ...... ik zag ineens dat al mijn tuinkussens onder de schimmel zaten, zonde! Ik moest een verplicht hemdje kopen voor Sam (atletiek) ..... 40,50 euro, pfff! Er hoort ook nog een broek bij, maar dat slaan we toch maar even over. Ik heb mijn bril laten liggen en kan hem nu 5 dagen niet op! Na tig keer waarschuwen presteerde Thabang het om een vol glas ranja precies in/over zijn schoen te laten vallen (die kon hij dus een paar uur niet aan en moest daarom op laarzen). Ik had in september 1200 (!) foto's besteld, helaas is er iets misgegaan ...... of ik ze even opnieuw wilde uitzoeken en uploaden!? Ze zouden oorspronkelijk in 5 dagen geleverd worden! En Thabangs fietsband is al voor de 2e keer leeg/lek. En er zit weer een haan schuin achter mijn huis, zucht. Elke ochtend word ik gewekt tussen 5.20 en 5.40 uur.
  • En Thabang moest in de nacht van zaterdag op zondag elke 3 seconden hoesten. Op een gegeven moment zo erg dat het hele avond eten eruit kwam! Gets. En net nu mijn wasmachine kapot is! Hij wilde geen rondjes meer draaien. Mijn vader heeft nog een reparatie-poging gedaan, maar hij is echt afgeschreven. Zondag een nieuwe wasmachine besteld. Ik kreeg op maandag een mail: uw bestelling wordt verzonden per brievenpost, whahaha. Op dinsdag kwam er gelukkig toch een vrachtwagen voorrijden en ik kan nu weer wasjes draaien! 

De nieuwe wasmachine!
  • En wat kwam er allemaal tevoorschijn vanachter de wasmachine: spinnenwebben, vuurwerk wat we ooit zouden nemen naar Lesotho, vliegenmepper, knikkers en een kinderbezem. 
  • Thabang werd zondag in een paar uurtjes toch steeds zieker en had op een gegeven moment zelfs 40 graden koorts. Een middag verplicht bankhangen voor ons!  
  • Ik zit bijna op mijn streefgewicht! Nog een paar ons en dan is er 8 kilo af! Jihaa!
  • Ook nog twee middagen op Stef, ons neefje, gepast! Wat een schatje (en gelukkig is hij ook ondeugend ..... dat voelt altijd goed als kinderen van anderen óók ondeugend zijn)!
  • Toen ik wéér foto's ging uitzoeken kwam ik deze twee foto's van Sam nog tegen: lief!

  • Thabang had ongezien een champignon borstel uit de keukenla te pakken en maakte daar wel even de vissenkom mee schoon. Bah, bah, bah, ik wil nooit meer afgeborstelde champignons!
  • Sam voelde telkens iets hards in zijn jas als hij op de trampoline viel. Toen hij in zijn binnenzak keek haalde hij er een gebit van een kat uit!!! Verklaring: "Oja, die had ik laatst met Eric (mijn zwager) gevonden. Ieks!!!  
  • Moest ik voor mijn moeder het "onze vader" drie keer op grote vellen papier schrijven. Schrijf ik: "en leid ons niet in BEKEURING maar verlos ons van het kwade. Amen". Lang leve Tipe-ex!
  • De zwemles van Thabang gaat lekker! Thabang doet het erg goed. Ik krijg steeds vragen van andere ouders wat ik toch met hem heb gedaan, zo watervrij is hij! Trots!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten